Partnerzy serwisu:

Kochan: Monorail to rozwiązanie efektywne, ale nie ingerujące poważnie w miasto

Łukasz Malinowski 19.10.2019 128

– Prawdopodobnie pierwsze monoraile w Polsce pojawią się w dużych aglomeracjach. Myśli o tym Rzeszów, dobrą lokalizacją wydaje się też aglomeracja śląska. Istnieje potrzeba połączenia lotniska z centrum Katowic. Wyzwaniem jest też skomunikowanie CPK z Łodzią lub z Warszawą – mówił podczas targów Trako dr inż. Andrzej Kochan z Politechniki Warszawskiej.
– Każdy Polak może sobie dziś pozwolić na samochód, ale widać wyraźnie, że nawet rozbudowana sieć dróg nie wytrzymuje takiego ruchu. Przyszłością jest transport zbiorowy – deklarował dr Kochan. – Miasta w różny sposób próbują zachęcać kierowców by przesiedli się do transportu zbiorowego. To są m.in. darmowe bilety, nowoczesny tabor, czy nowe linie autobusowe i tramwajowe. Transport szynowy, w tym kolej, ma tu na pewno swoją rolę do odegrania – zwracał uwagę.

– Sieć kolejowa w Polsce pomiędzy miastami jest dobrze rozwinięta. W miastach jest jeszcze wiele do zrobienia, ale problemem jest miejsce. Dlatego trzeba szukać takich rozwiązań, które pozwalają przewozić wielu pasażerów, ale nie ingerują znacząco w infrastrukturę miasta, która dziś jest ciasno zabudowana. Przykładem jest monorail, który może być budowany nawet w sąsiedztwie wysokich budynków, być dopasowana do ruchu pieszych, połączona z innymi rodzajami transportu, a jednocześnie może zostać estetycznie wkomponowana w całe miasto – wyliczał.

– Z technicznego punktu widzenia ważne jest, że może być to środek transportu w pełni zautomatyzowany, a więc niewymagający dużych nakładów na utrzymanie – dodał.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Trako
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony