Partnerzy serwisu:

KM: Wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju

Artur Radwan 06.02.2017 194

KM: Wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju
fot. Martyn Janduła
Dla Kolei Mazowieckich rok 2016 co prawda zakończył się wynikiem blisko 60,9 mln podróżnych, co w porównaniu z wynikiem sprzed roku (63,2 mln) oznacza spadek – pierwszy raz od 12 lat funkcjonowania spółki. Niemniej nie wpłynęło to na stabilną pozycję Kolei Mazowieckich w branży – wciąż jesteśmy drugim przewoźnikiem w kraju pod względem liczby przewożonych podróżnych, z ponad 20-procentowym udziałem w rynku  – pisze w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" Artur Radwan, prezes spółki Koleje Mazowieckie.
Należy jednak zauważyć, że miniony rok był bardzo trudny ze względu na zakres prac remontowo-modernizacyjnych. Wynikające z tego utrudnienia, pomimo licznych działań spółki mających na celu ich zmniejszenie, mają bezpośrednie przełożenie na wynik przewozowy Kolei Mazowieckich. W ubiegłym roku najdotkliwiej utrudnienia remontowo-modernizacyjne odczuli nasi pasażerowie korzystający z przejazdów na linii nr 8 Warszawa - Radom, ale także na linii nr 6 Warszawa Wileńska – Małkinia.

Ten rok będzie dla nas kolejnym rokiem wyzwań w zakresie realizacji rozkładu jazdy w dobie szeroko zakrojonych inwestycji PKP PLK, W najbliższych miesiącach rozpoczniemy procedurę przetargową związaną z naszym ogromnym zamówieniem na 71 ezt. Kolejna ważna sprawa to projekty dotyczące rozbudowy zaplecza technicznego - mam na myśli Sochaczew i Radom. To są działania, które bezpośrednio przełożą się na jakość usług, które świadczymy.

Najbliższe miesiące będą nam upływać pod znakiem kolejnych utrudnień – kontynuacji remontu na linii nr 8 oraz rozpoczęcia prac remontowych na linii 447 z ich punktem kulminacyjnym, który nastąpi we wrześniu. Kolejny remont czeka nas na linii nr 7. Jako przewoźnik będziemy zabiegać o to, by zarządca infrastruktury w swych szeroko zakrojonych planach inwestycyjnych miał na względzie to, co najważniejsze zarówno dla niego, jaki i dla nas, tj. dobro podróżnych.

Oczywiście, w sytuacji gdy remonty są absolutnie niezbędne , nie mamy zamiaru ingerować w plany PKP PLK, nie możemy jednak pozwolić na to, by sposób prowadzenia remontu odbijał się negatywnie na podróżnych, jak i na naszej działalności. Przede wszystkim chcemy, by relacje pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a zarządcą infrastruktury były dobre, bo tylko wówczas możliwe jest porozumienie i dochodzenie do kompromisów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wyniki przewozowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony