Partnerzy serwisu:

KM na półmetku z modernizacją EN57

inf. pras. 05.10.2016 684

arrow
arrow
KM na półmetku z modernizacją EN57
Fot. Koleje Mazowieckie
KM na półmetku z modernizacją EN57
KM na półmetku z modernizacją EN57
KM na półmetku z modernizacją EN57
KM na półmetku z modernizacją EN57
Na tory wyjechał właśnie osiemnasty pojazd serii EN57AL, zmodernizowany w ramach zawartej w grudniu 2015 r. umowy pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesą. Zgodnie z kontraktem KM będzie miało docelowo 39 takich ezt. Wszystkie odebrane do tej pory pojazdy są wykorzystywane do obsługi linii nr 6 z Warszawy Wileńskiej do Małkini.
Pojazdy przeszły naprawy w poziomie utrzymania P5 i są gruntownie zmodernizowane. Posiadają m.in.: klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych jest nowoczesne WC z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie mogą także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. W pojazdach jest przejrzysty system informacji pasażerskiej, Wi-Fi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. Ezt w tej wersji jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

– Jesteśmy w trakcie realizacji największego kontraktu na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych – mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu Kolei Mazowieckich. – W połowie 2017 r. nasz park taborowy będzie składał się w znacznej większości ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów. To kolejny, istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie – dodaje.

Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych podzespołów została zwiększona moc układu napędowego umożliwiająca szybszą jazdę pojazdu – nawet do 120 km/h – oraz zwiększenie przyspieszenia, co przełoży się na skrócenie czasu podróży. W przedniej części pojazdu znajdują się także dwie strefy przeznaczone dla obsługi pociągu – kabina maszynisty oraz przedział dla kierownika pociągu.

– Nowoczesne rozwiązania zastosowane na pulpicie sprawiają, że pojazd prowadzi się bardzo dobrze i wygodnie – mówi Wiesław Młodzianowski, maszynista z Tłuszcza.

Umowa na wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia zakresu zamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw w latach 2016 – 2017 została podpisana 17 grudnia 2015 r. Jest ona częścią jednego z największych dotychczas przedsięwzięć związanych z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych przewoźnika. W sumie przewoźnik posiada już 108 gruntownie zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Więcej na temat zmodernizowanego EN57AL można posłuchać z filmu, który przygotowały Koleje Mazowieckie.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony