Partnerzy serwisu:

Oferty na stację Kłodzko Miasto też poza budżetem

Michał Szymajda 22.02.2018 9,5k

Oferty na stację Kłodzko Miasto też poza budżetem
Fot. Michał Szymajda
PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na przystanku Kłodzko Miasto. Stanie się on stacją, co umożliwi kończenie tu biegu pociągów.
Cały projekt zawierający się w zadaniu „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych” będzie wart, według szacunków – 58 mln zł netto. Na to składa się całkowita przebudowa nawierzchni torowej w torze nr 1, 2, zabudowa 9 nowych rozjazdów w rejonie posterunku Kłodzko Miasto, budowa nowych torów stacyjnych oraz budowa nowego peronu wyspowego z przebudową peronu istniejącego.

Zbudowane zostanie nowe przejście pod torami a także windy, które pasażerów dowiozą na perony. Na powstałej w ten sposób stacji pojawią się nowe urządzenia srk, konieczna będzie budowa nastawni Kłodzko Miasto, założenie nowej sieci trakcyjnej oraz cała masa robót towarzyszących. Do tego wszystkiego trzeba będzie stworzyć oczywiście dokumentację budowlaną, wykonawczą i powykonawczą.

Oferty przedłożone PKP PLK zostaną ocenione z uwzględnieniem kryterium ceny (75%) i terminu realizacji zamówienia (25%). Po wyłonieniu oferty prace potrwać mają do 32 miesięcy. Po ich zakończeniu stacja Kłodzko Miasto ma przejąć część zadań od modernizowanej właśnie stacji Kłodzko Główne. To właśnie w Kłodzku Mieście skończą bieg pociągi pasażerskie z Wrocławia, Wałbrzycha i Kudowy, kończące obecnie bieg na nieco oddalonej od zabytkowego centrum miasta stacji Kłodzko Główne.

Aktualizacja: Wpłynęło pięć ofert

20 lutego PKP PLK otworzyły oferty w przetargu. Wpłynęło pięć propozycji – wszystkie powyżej określonego na 71,34 mln zł brutto budżetu. Złożyły je: Alusta (84 mln zł brutto), ETF (83 mln zł), Infra Silesia (76,5 mln zł), Trakcja PRKiI (77,7 mln zł) oraz Dolkom (97,5 mln zł).

Wszyscy oferenci zaproponowali 72 miesiące gwarancji i wykonanie I etapu w dwa miesiące. Drugi etap najszybciej – w 18 miesięcy – chce zakończyć Infra Silesia. Etap trzeci wszyscy wykonawcy chcą zakończyć w pięć miesięcy od daty zakończenia etapu drugiego.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony