Partnerzy serwisu:

KK 2014. Prezes Torpolu: Rozwijamy nasz biznes w Norwegii

jd, Rynek Kolejowy 03.12.2014 105

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-12-03 10:55:49 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ciekawe, czy w Norwegii też mają czelność występować o zamknięcie ważnej linii kolejowej na wiele miesięcy...
2014-12-03 11:11:49 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Rozwijamy byznes w Norwegii ... a w Polsce na korytarzowej Rail Baltice króluje Biełaruśka od Ździcha, KraZ od Zbycha i heja byle do przodu :)
2014-12-03 11:12:29 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Jednak trochę się dziwię Szanownej Redakcji, że publikują non stop materiały, po których spodziewać się należy burzy w komentarzach
jak nie jakieś BBSG czy jak mu było, to pierniczący Klepacki, a na końcu materiał o spółce, której w Polsce nikt normalny nie darzy szacunkiem z powodu wiadomego

a jak prosiliśmy o zajęcie się tematem linii Kra - Kat to dostaliśmy gniota, którego większą część stanowiły okrągłe zdania jedynie słusznie nam panującej PLK-i
2014-12-03 11:35:14 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post adam1234:
"Jednak trochę się dziwię Szanownej Redakcji, że publikują non stop materiały, po których spodziewać się należy burzy w komentarzach
jak nie jakieś BBSG czy jak mu było, to pierniczący Klepacki, a na końcu materiał o spółce, której w Polsce nikt normalny nie darzy szacunkiem z powodu wiadomego

a jak prosiliśmy o zajęcie się tematem linii Kra - Kat to dostaliśmy gniota, którego większą część stanowiły okrągłe zdania jedynie słusznie nam panującej PLK-i"
No tak - Norwegia kwitnie a linia Katowice - Kraków więdnie (mimo środków finansowych)
Odpowiedzialność za ten stan ponosi PLK niewydolna organizacja co szczególnie dobrze widać na przykładzie wzmiankowanej wyżej linii.
Jak długo można pisać na jeden temat?
Do skutku!!!!!!
2014-12-03 11:48:13 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
Mam jeszcze jeden forsowany przez niektórych temat - KDP czyli sławny "Y" !!!!!
Kto się za tym kryje?
Kto forsuje Warszawa - Łódź - Wrocław oraz Warszawa - Łódź - Poznań - Berlin?
Przecież logiczny układ to Warszawa - Katowice - (Wiedeń Bratysława Budapeszt) oraz Warszawa - Poznań - Berlin.
2014-12-03 11:58:16 Autor: Janusze z Trupolu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tomek, co ty się tak czepiłeś tej Norwegii... Gadaj o tym z czego chleb jesz. Złom z Liwca już sprzedany? Dalej za Tłuszczem mierzycie dystanse gałęziami? A może byście tak zrobili fotki jak robicie modernę Rail Baltiki i podrzucili Norwegom. Sukces murowany.
2014-12-03 12:03:03 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Soad, nie wiem co na to łódzkie lobby,
pamiętasz jak planowano S8?

Jaki się zgiełk podniósł, że S8 ma być przez Łódź?

z drugiej strony miasto, które kiedyś było drugim co do liczby mieszkańców być może odżyje, gdy połączy się je KDP - na razie dojazd koleją do Łodzi z różnych części Polski jest dość problematyczny (mimo, że znajduje się ta Łódź w sumie w środku kraju)

ja zastanawiam się w ogóle nad inną rzeczą - po co nam KDP, skoro nadal na większości szlaków nie mamy zadowalających czasów przelotu
a 120 km/h wg mnie powinno stanowić minimum

druga sprawa, jak buduje się (odtwarza się) srk, że pojawia się problem przepustowości... w PRL-u było więcej ruchu w sieci PKP i jakoś tę sprawę rozwiązali wg mnie lepiej niż obecnie

może warto na "gruzach" PR-ów odtworzyć stare pociągi osobowe przyspieszone (OP), które mogłyby być na wzór niemieckich RE czy też czeskich czy słowackich rozwiązań
2014-12-03 12:05:36 Autor: Janusze z Trupolu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Aha i jeszcze jedno... jak tam Tomek przeroby na Fabrycznej, LK 449 i KL 6 (Rail Baltica)? Wszystkie DULe, PnBy, sprawy własności już w końcu macie czy w listopadzie 2015 będzie wielka smuta?
2014-12-03 13:53:06 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post adam1234:
"Soad, nie wiem co na to łódzkie lobby,
pamiętasz jak planowano S8?

Jaki się zgiełk podniósł, że S8 ma być przez Łódź?

z drugiej strony miasto, które kiedyś było drugim co do liczby mieszkańców być może odżyje, gdy połączy się je KDP - na razie dojazd koleją do Łodzi z różnych części Polski jest dość problematyczny (mimo, że znajduje się ta Łódź w sumie w środku kraju)

ja zastanawiam się w ogóle nad inną rzeczą - po co nam KDP, skoro nadal na większości szlaków nie mamy zadowalających czasów przelotu
a 120 km/h wg mnie powinno stanowić minimum

druga sprawa, jak buduje się (odtwarza się) srk, że pojawia się problem przepustowości... w PRL-u było więcej ruchu w sieci PKP i jakoś tę sprawę rozwiązali wg mnie lepiej niż obecnie

może warto na "gruzach" PR-ów odtworzyć stare pociągi osobowe przyspieszone (OP), które mogłyby być na wzór niemieckich RE czy też czeskich czy słowackich rozwiązań"
S8 jestem w stanie zrozumieć bo to ma zasięg krajowy. Ale KDP Warszawa - Łódź - Wrocław? To chore - wystarczy popatrzeć na mapę!
KDP jak ma powstać to tylko Warszawa - Łódź - Katowice - (Wiedeń Bratysława Budapeszt) oraz Warszawa - Poznań - Berlin
(i do tego linia Wrocław - Katowice - Kraków - Tarnów - Rzeszów V - 200)
2014-12-03 21:14:04 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Żadne inne KDP niż Warszawa - Łódź - Wrocław, nie wchodzi dziś w grę. O tym wiedza wszyscy, co mają choć trochę pojęcia w temacie.
2014-12-04 00:46:42 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Bozia

To wytłumacz może tym niezorientowanym, dlaczego tylko Wawa - Łódź - Wro wchodzi w grę. Bo to, co proponuje Soad, jest nieglupie.
2014-12-04 09:56:34 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Czemerajduś:
"@Bozia

To wytłumacz może tym niezorientowanym, dlaczego tylko Wawa - Łódź - Wro wchodzi w grę. Bo to, co proponuje Soad, jest nieglupie."
Każdy kraj ma wykształcony przez wieki układ komunikacyjny - on z czegoś wynika. Układ autostrad jest logiczny i wynika z badań przemieszczania się osób.
Natomiast KDP w postaci "Y" jest koncepcją wydumaną.
Warszawa - Wrocław i co dalej?
Tunel pod Karkonoszami do Pragi?
Natomiast istnieje naturalna brama na południe - Brama Morawska prowadząca szlaki na Wiedeń Bratysławę Budapeszt
Taki wariant jest perspektywiczny.
Chyba że ponadpartyjny Ruch Autonomii Polski sądzi inaczej.
2014-12-04 11:43:53 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Odnoga KDP do Wrocławia faktycznie wydaje się nie mieć sensu. To jest ślepa kiszka, no bo dalej gdzie to ciągnąć? Do Wałbrzycha? Do Jeleniej Góry? Sam zaś Wrocław nie jest miastem na tyle istotnym, żeby za grube miliony ciągnąć tam KDP. W rzeczywistości jest to położone peryferyjnie miasto prowincjonalne, czy się to komuś podoba czy nie.

Natomiast ciągnięcie KDP do Poznania przez Łódź jakiś tam sens ma. No i mielibyśmy... Y-grek :) Wawa-Łódź-Poznań/Katowice. Z Poznania wyjście na Berlin i Szczecin, z Katowic na Wiedeń, Budapeszt i Pragę (przez Bramę Morawską). A z Wrocławia to na co wyjście? Na Wałbrzych? Bo przecież nie na Frankfurt nad Menem, nie żartujmy :)
2014-12-04 18:42:39 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Jedynie co tutaj jest wydmuchane, to wydłużanie KDP za granice. Na pewno nie na dzień dzisiejszy, na pewno nie jako KDP Warszawa - Katowice (mówienie o budowie nowej linii, kiedy jest CMK to jakiś żart, a wylot na Wiedeń i Budapeszt będzie usprawniony modernizacja GOP - Zebrzydowice)

Zresztą, Y ma coś czego inne pomysły nie mają - papiery. (choć w szufladzie, ale nadal ważne)

Jak się dobrze przyjrzeć, to z Warszawy jest szybka kolej w kierunku zachodnim (E20 Poznań, Szczecin/Berlin), południowym (CMK Kraków/Katowice), północnym (modernizowana E65 do Trójmiasta), brakuje tylko szybkiego połączenia w ciągu południowo-zachodnim (do Łodzi i Wrocławia), w co świetnie wpisuje się Y. (odnogę do Poznania można wybudować później, albo jak ktoś ma z tym ogromny problem, jak na przykład K65 i woli się tłuc za towarem po E20 - w ogóle)
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony