Kiedy powstanie zaplecze techniczne Kolei Mazowieckich w Radomiu?
Michał Szymajda ⚫ 22.02.2021 ⚫
3,4k

fot. MS, Rynek Kolejowy
Choć Koleje Mazowieckie wycofały się z pomysłu zakupu dziesięciu dwuczłonowych zespołów trakcyjnych dla regionu radomskiego, to w Radomiu powstanie baza techniczna mazowieckiego operatora.
Jeden z mazowieckich radnych – Wojciech Zabłocki – zapytał zarząd województwa o przyszłość radomskiego projektu taborowego. W jego ramach planowany był zakup dziesięciu dwuczłonowych zespołów trakcyjnych i budowa zaplecza do obsługi zarówno nowego, jak i starszego taboru. Wiadomo już, że dziesięciu nowych ezt nie będzie i Koleje Mazowieckie zakończą projekt taborowy realizowany ze Stadlerem na 61 zespołach trakcyjnych. Za to wciąż aktualne są plany budowy bazy technicznej w Radomiu.
Jak poinformował zarząd województwa mazowieckiego, pojazdy utrzymywane w punkcie będą obsługiwać relacje: Radom – Drzewica, Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Wartka i Radom – Warszawa. W Radomiu serwisowane będą elektryczne zespoły trakcyjne. Chodzi w dużej mierze o zmodernizowane EN57. Nowoczesne Flirty, które kupują teraz Koleje Mazowieckie przeznaczone będą na trasy, które nie kończą biegu w Radomiu i będą serwisowane w nowej bazie w Sochaczewie.
– W 2021 r. roku spółka Koleje Mazowieckie planuje ogłosić postępowanie przetargowe na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę – poinformował urząd marszałkowski. Dodał, że dotąd udało się wydzielić działkę pod bazę z terenów należących do PKP SA, porozumiano się z PKP PLK w sprawie budowy toru, który połączy nowe zaplecze techniczne ze stacją Radom i tor ten zbudowano w III kwartale roku.
– Czas niezbędny do realizacji docelowej inwestycji szacowany jest na ok. 24 miesiące. Termin zakończenia inwestycji uzależniony jest od uzyskania niezbędnych uzgodnień, decyzji oraz pozwoleń – informuje urząd.
W połowie 2021 roku planowane jest otwarcie linii kolejowej nr 8. Trwają intensywne prace na niej.
Jak poinformował zarząd województwa mazowieckiego, pojazdy utrzymywane w punkcie będą obsługiwać relacje: Radom – Drzewica, Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Wartka i Radom – Warszawa. W Radomiu serwisowane będą elektryczne zespoły trakcyjne. Chodzi w dużej mierze o zmodernizowane EN57. Nowoczesne Flirty, które kupują teraz Koleje Mazowieckie przeznaczone będą na trasy, które nie kończą biegu w Radomiu i będą serwisowane w nowej bazie w Sochaczewie.
– W 2021 r. roku spółka Koleje Mazowieckie planuje ogłosić postępowanie przetargowe na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę – poinformował urząd marszałkowski. Dodał, że dotąd udało się wydzielić działkę pod bazę z terenów należących do PKP SA, porozumiano się z PKP PLK w sprawie budowy toru, który połączy nowe zaplecze techniczne ze stacją Radom i tor ten zbudowano w III kwartale roku.
– Czas niezbędny do realizacji docelowej inwestycji szacowany jest na ok. 24 miesiące. Termin zakończenia inwestycji uzależniony jest od uzyskania niezbędnych uzgodnień, decyzji oraz pozwoleń – informuje urząd.
W połowie 2021 roku planowane jest otwarcie linii kolejowej nr 8. Trwają intensywne prace na niej.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |