Kiedy pociągi do Bielska-Białej przestaną jeździć objazdem?
Przemysław Brych ⚫ 06.03.2023 ⚫
4,7k

Fot. Przemysław Brych
Od 20 grudnia 2021 pociągi jadące z Katowic do Bielska-Białej lub w relacji przeciwnej z powodu modernizacji odcinka linii kolejowej 139 na odcinku od byłego posterunku odgałęźnego Most Wisła (po modernizacji to Czechowice — Dziedzice Most Wisła) do stacji Czechowice-Dziedzice muszą jeździć objazdem przez Ochodzę. Czas przejazdu między Katowicami a stolicą Podbeskidzia zwiększył się średnio o dwadzieścia minut. Kiedy podróżni mogą spodziewać się poprawy?
Jak informuje PKP PLK objazd pociągów przez Ochodzę potrwa jeszcze do 14 maja 2023 roku. Początkowo modernizowany odcinek linii kolejowej 139 miał być oddany do użytku w marcu tego roku, ale na przeszkodzie stanął wiadukt kolejowy na ulicy Legionów w Czechowicach-Dziedzicach, gdzie wykonane zostaną dodatkowe roboty.
Zakończenie prac końcem kwietnia, pociągi od połowy maja
Zakończenie prac planowane jest na koniec kwietnia bieżącego roku, a pociągi na zmodernizowanym odcinku trasy mają pojawić się od połowy maja. Wtedy na trasę wróci prawdopodobnie EIC "Ondraszek", który obecnie jeździ w skróconej relacji Katowice — Warszawa Wschodnia, a w weekendy jego trasa wydłużana jest do Gdyni Głównej. Przypomnijmy także, że PKP IC rozważało także, o czym informowaliśmy na naszym portalu o przywróceniu w wakacje nocnego pociągu z Bielska-Białej do Gdyni Głównej, który będzie prowadził wagony sypialne. Jazda nowym zmodernizowanym odcinkiem umożliwi także na uruchomienie tego pociągu.
Po modernizacji o trzy minuty krócej
Jak informuje zarządca infrastruktury czas jazdy między Pszczyną a stacją Czechowice — Dziedzice przed modernizacją odcinka wynosił trzynaście minut, obecnie ma to być dziesięć minut. Po certyfikacji odcinka zmodernizowanej linii kolejowej prędkość ma być docelowo podniesiona do 160 km/h. Wyjątkiem będą pewne odcinki, gdzie ze względu m.in. na ograniczenia w układzie torowym prędkość będzie niższa i będzie wynosić 80 km/h.
Zakończenie prac końcem kwietnia, pociągi od połowy maja
Zakończenie prac planowane jest na koniec kwietnia bieżącego roku, a pociągi na zmodernizowanym odcinku trasy mają pojawić się od połowy maja. Wtedy na trasę wróci prawdopodobnie EIC "Ondraszek", który obecnie jeździ w skróconej relacji Katowice — Warszawa Wschodnia, a w weekendy jego trasa wydłużana jest do Gdyni Głównej. Przypomnijmy także, że PKP IC rozważało także, o czym informowaliśmy na naszym portalu o przywróceniu w wakacje nocnego pociągu z Bielska-Białej do Gdyni Głównej, który będzie prowadził wagony sypialne. Jazda nowym zmodernizowanym odcinkiem umożliwi także na uruchomienie tego pociągu.
Po modernizacji o trzy minuty krócej
Jak informuje zarządca infrastruktury czas jazdy między Pszczyną a stacją Czechowice — Dziedzice przed modernizacją odcinka wynosił trzynaście minut, obecnie ma to być dziesięć minut. Po certyfikacji odcinka zmodernizowanej linii kolejowej prędkość ma być docelowo podniesiona do 160 km/h. Wyjątkiem będą pewne odcinki, gdzie ze względu m.in. na ograniczenia w układzie torowym prędkość będzie niższa i będzie wynosić 80 km/h.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |