Partnerzy serwisu:

KE proponuje 13,1 mld euro na CEF

Komisja Europejska/Rynek Kolejowy 29.06.2015 147

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-29 16:49:48 Autor: Elo
---.google.com
Pisząc taki artykuł warto wspomnieć cóż to za projekty... A tak kolejna wydmuszka
2015-06-29 18:31:26 Autor: Głos z USA w Polsce
---.56.12.211
Za taka kasę może by na Okęciu zrobili super restauracje. Wylądowałem dziś na Okęciu, Widzę super nowy terminal w końcu z dobrym dojściem do pociągu. Tylko się zastanawiam po co az tyle skle sklepów: Zegna, Armani, Ferragamo, Burberry a salon Samsunga, zaskoczył mnie. Kto z turystów zakłada sobie sieć w Polsce?. Okropnie drogi sklep z ubraniami, a w sklepie z zabawkami marki M&M’s liczą ceny chyba x3. Totalnie nie ma gdzie dobrze zjeść.
2015-06-29 18:52:51 Autor: ab
---.30.85.41.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Tusk wraz ze swoją sitwą umożliwili rzecz, która wydawała się niemożliwa-wyrzucenie z sieci bazowej TEN-T szlaku Katowice-Kraków-Rzeszów-granica z Ukrainą. W zamian do sieci Ten-T wpisany został równoległy korytarz po stronie Słowackiej.
Szlak Katowice-na wschód to od wieków główny szlak handlowy i transportowy, ale nie będzie modernizowany lecz tworzony sztucznie od zera na Słowacji. Sitwa PO potwierdziła, że tereny południowo-wschodnie przeznaczone są przez agenturę do zaorania głosując w PE przeciw korytarzowi ViaCarpatia, więc jest pewne, że w usunięciu korytarza po polskiej stronie Karpat maczała palce.
Niestety sieć dróg TEN-T została ustalona na wiele lat do przodu, więc skutki rządzenia sitwy PO odczują przyszłe pokolenia i nie tylko region południowo-wschodni ale cała Polska, bo marginalizowanie tego regionu o olbrzymim potencjale wpływa i wpłynie w przyszłości na gospodarkę całego kraju
2015-06-29 19:09:24 Autor: zsk
---.198-129-109.adsl-dyn.isp.belgacom.be
Cała E-30 jest wciąż w sieci bazowej TEN-T. Od Medyki przez Kraków, Katowice, Opole, Wrocław, Legnicę po Zgorzelec.

Polskie projekty to głównie kolej: 2x E-59, E-20, E-75, dwa projekty warszawskie + wiadukty na CMK. Dodatkowo przygraniczny odcinek S-61.

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/news/doc/2015-06-29-cef/selection-decision-map-2014.pdf

Strona 25 i 26.
2015-06-29 20:57:52 Autor: adr
---.free.aero2.net.pl
@srkDlaczego wprowadzasz czytelników w błąd?

Jest 9 korytarzy transportowych należących do sieci bazowej. W żadnym!!!!! nie ma szlaku E-30 od Katowice przez Kraków do Medyki. Natomiast równoległy przez Słowację to korytarz 8 Rhine-Danube Corridor. Dlatego żadna!!! inwestycja na wschód od Katowic nie może być finansowana z CEF. Co ciekawe sieć bazowa jest od Szczecina przez Wrocław do Katowic i stop!!! dalej tylko na południe na Słowację. Z logicznego punktu widzenia kompletny bezsens i faktycznie aż trudno uwierzyć. Każdy sam oceni.

Mapka sieci bazowej TEN-T do przeglądnięcia:
http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/doc/ten-t-corridor-map-2013.pdf
2015-06-30 04:47:37 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zdaniem niektórych miłośników Stefana południowa Polsza na wschód od Katowic (a już na pewno od Krakowa!) do rdzenne ziemie u-Krainy, więc może dlatego korytarz przechodzi na Słowację.
2015-06-30 07:42:52 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@adr:
Dziękuję za linka. Popatrzyłem na mapę i wyhodzi, że Słowacja zrobi dobry biznes. Na Ukrainę będą dwie trasy. Jedna dolna) pewnie przez przejście Cierna nad Tisou/Cop, a ta górna chyba przez Humenne - Uzhorod (jest szeroki tor) albo Humenne-Trebisov-Uzhorod (trasa zbudowana po wojnie, kończy się na stacji Haniska pri Koscicach).
Zrobią sobie na tip-top dość zapuszczone trasy. Szczególnie tą "górną", która we wschodniej Słowacji będzie wiodła chyba z kierunku Praga-Żylina przez Kysak-Presov-Kapusany-Humenne, czyli bezdrutowym jednotorem. Gratulacje dla myślących Słowaków.

Szczegóły można wydedukować z tej mapy:
https://rail.sk/arp/slovakia/history/histzsr.htm

A co do MiR - to sabotażyści. Wywalili Odrzankę, teraz kolejny etap "rozwoju" kolei w 3RP. Oni nadają się dożywotnio do kamieniołomów.
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony