KDP z Czech do Polski. Czesi poszukują twórcy studium wykonalności
Michał Szymajda ⚫ 10.11.2020 ⚫
231

Czeski pociąg Pendolinofot. M. Szymajda
Správa železnic – czeski odpowiednik PKP Polskich Linii Kolejowch – rozpisała przetarg na studium wykonalności szybkiej magistrali kolejowej dla połączenia Pragi z Polską. Odrzucono już jeden z wariantów przyszłego połączenia.
Przetarg czeski urząd ogłosił na początku listopada. Wstępnie oceniono, że dokument, który będzie stanowił podstawę do określenia konkretnej trasy czeskiego KDP i wykupu gruntów, będzie wart 20 milionów koron, czyli w przeliczeniu, około 3,4 mln zł. Dokument ma też dać odpowiedz na pytanie, ile KDP do polskiej granicy będzie kosztować.
Do tej pory wstępnie dyskutowano możliwość trasowania linii w dwóch wariantach: przez Liberec (z wejściem linii do Polski na wysokości Świeradowa Zdroju) oraz przez Hradec Kralowe (być może z wykorzystaniem linii z Sędzisławia do Trutnova). Obecnie wiadomo, że linia do Polski przez Liberec (który dodatkowa ma nienajlepsze połączenie kolejowe z Pragą) nie powstanie.
Projekt oznaczono sygnaturą RS5. Po stronie czeskiej ma powstać 160 kilometrów linii. Ocenia się, że jej budowa pochłonie od 86 do 152 miliardów koron, w zależności od tego na jaką prędkość swojego KDP zdecydują się Czesi.
Budowa RS5 nie będzie miała najwyższego priorytetu u naszych południowych sąsiadów. Najważniejszym projektem dotyczącym KDP jest tam obecnie budowa 23 kilometrowego odcina "Polabi" między miejscowością Běchovice na wschodnich przedmieściach Pragi i miejscowością Poříčany, który będzie częścią szybkiej linii Praga – Brno. Wyższy priorytet mają też budowa KDP z Pragi w kierunku czeskiej granicy.
Do tej pory wstępnie dyskutowano możliwość trasowania linii w dwóch wariantach: przez Liberec (z wejściem linii do Polski na wysokości Świeradowa Zdroju) oraz przez Hradec Kralowe (być może z wykorzystaniem linii z Sędzisławia do Trutnova). Obecnie wiadomo, że linia do Polski przez Liberec (który dodatkowa ma nienajlepsze połączenie kolejowe z Pragą) nie powstanie.
Projekt oznaczono sygnaturą RS5. Po stronie czeskiej ma powstać 160 kilometrów linii. Ocenia się, że jej budowa pochłonie od 86 do 152 miliardów koron, w zależności od tego na jaką prędkość swojego KDP zdecydują się Czesi.
Budowa RS5 nie będzie miała najwyższego priorytetu u naszych południowych sąsiadów. Najważniejszym projektem dotyczącym KDP jest tam obecnie budowa 23 kilometrowego odcina "Polabi" między miejscowością Běchovice na wschodnich przedmieściach Pragi i miejscowością Poříčany, który będzie częścią szybkiej linii Praga – Brno. Wyższy priorytet mają też budowa KDP z Pragi w kierunku czeskiej granicy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |