Partnerzy serwisu:

KD: Jutro rozmowy z DB o wjeździe do Goerlitz

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 03.03.2015 240

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-03 09:41:21 Autor: pasażer regionalny
---.adsl.inetia.pl
KD z łaski swojej mogłyby nie wycierać sobie buzi innym przewoźnikiem, bo wiadomo nie od dziś, że pasażerów samych sobie zostawił UMWD, przypadkowo... właściciel KD. Czasem lepiej nic nie mówić, niż mówić głupio.
2015-03-03 09:43:27 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

krzysztof rytel
"Od lat trwają prace nad możliwością wjazdu naszych pociągów do Goerlitz. W tym celu w styczniu 2015 roku Koleje Dolnośląskie wystąpiły..."

Faktycznie "od lat"...
2015-03-03 10:00:50 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
W zasadzie Rynek Kulejący łyka wszystko to, co jakikolwiek rzecznik wydali z siebie i bez żadnej riposty wali te durnoty na swoją stronę - tak jest chociażby z tym "od lat trwają... w styczniu 2015..."

czy tak ma wyglądać to dziennikarstwo? czy artykuły w Monitorze również są w ten sposób pisane?

z innej beczki - kiedy to jakikolwiek mądry człowiek zrobi proste zestawienie w tabelce:

z lewej strony tabelki - koszty funkcjonowania PR-ów oraz marszałkowskie dopłaty do nich w czasie, gdy obejmowały one swoim zasięgiem wszystko (poza KM) wraz z podziałem na pociągokilometry (lub inny wskaźnik)

z prawej strony tabelki - koszty funkcjonowania nowych spółek kolejowych i resztek PR-ów wraz z podziałem na pociągokilometry (lub inny wskaźnik)

czy wyjdzie nam wtedy, że marszałkowie zaoszczędzili ku chwale swoich poddanych, czy może idziemy prosto w czarną du..., zwłaszcza po tym, jak janosikowego ubywa

PS. screen tego wpisu zachowuję
2015-03-03 10:22:02 Autor: MK
---.228.216.128
Byloby fajnie, gdyby Redakcja troche pogrzebala, zamiast tylko przepisywac, i np. wytlumaczyla nam dlaczego szynobusy PR nie maja zadnych "formalno-prawnych" problemow z wjezdzaniem do Forst, a szynobusy KD nie moga wjechac do Goerlitz.

Tego chyba moznaby oczekiwac od prasy fachowej, no nie?
2015-03-03 10:23:28 Autor: asdasdsadasd
---.spine.pl
http://www.dw.de/die-welt-sakso%C5%84scy-politycy-chc%C4%85-ratowa%C4%87-po%C5%82%C4%85czenie-kolejowe-z-polsk%C4%85

tak niemcy to nam za polakow zalatwia.
2015-03-03 10:34:47 Autor: d3
---.180.201.97.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@adam1234 - reprezentujesz PR-y ? dolicz jeszcze koszty zakupu nowego taboru, amortyzacja kibli 50-letnich się już dawno zakończyła, co prawda koleje marszałkowskie amortyzacji też nie odliczają bo to nie ich tabor ale przynajmniej pasażerowie czują różnicę.
2015-03-03 10:39:29 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ d3

Jak rozumiem w sytuacji, gdy w innych regionach Urząd Marszałkowski użycza swojego nowego taboru PRom (a nie własnej spółce), to pasażerowie tychże nie odczuwają różnicy i dalej im się wydaje, że jadą starym kiblem, tak? ;)
2015-03-03 10:43:12 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ d3

Dlaczego w takim np. woj. zachodniopomorskim mogą jeździć PRy, a współpraca tamtejszego Oddziału z organizatorem (UMWZ) przebiega ponoć wręcz wzorowo?
2015-03-03 10:52:48 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ adam1234 & d3

Nieco z innej beczki - przykład woj. śląskiego i chaosu pod nieco mylącą nazwą Nofa Yakość wraz z triumfalnym de facto powrotem PR na tzw. linie "stykowe" zdają się przeczyć teorii o "lepszości" spółek marszałkowskich. Oczywiście PR są jakie są (choćby ten drastycznie wysoki, jak we wszystkim co "państwowe", poziom nasycenia związkami zawodowymi), ale przy umiejętnej i konsekwentnej polityce nadzoru właścicielskiego (a po usamodzielnieniu oddziałów jest to zdecydowanie bardziej wykonalne niż wcześniej) można realizować wszelkie zadania bez powoływania przez Marszałka własnej spółki.

No tak, ale kto by wtedy zatrudnił wszystkich liczących się znajomych Marszałka?
2015-03-03 11:13:29 Autor: Zabrak
---.internetia.net.pl
@Goral

Bo PR-y to był worek bez dna w którym nawet dobre działania topiły się w morzu gunwa. o 5 lat za późno dano samodzielność oddziałom PR (podziękować czapie i związkowcom). A czemu się spółki potworzyły?? A sam chciałbyś być właścicielem czegoś na co nie masz wpływu?? - czyli robić za portfel tylko. Ja bym nie chciał.
2015-03-03 11:15:12 Autor: wch
---.tktelekom.pl
A jaka jest frekwencja na odcinku Jelenia Góra Szklarska P G.? Duża?
2015-03-03 11:22:48 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
@ d3

poczekamy, aż Twoje KD osiągną syf, przy jakim zapłaczecie za starymi PR-ami z równie starymi kiblami
przykład Śląska jest wymowny
2015-03-03 12:02:46 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Zabrak

Zgoda, usamodzielnienie dawnych zakładów PR było spóźnione o co najmniej 5 lat, jednak patrząc z drugiej strony medalu - gdyby właścicielom (poszczególnym Marszałkom) faktycznie zależało na zmianach i efektywnym zarządzaniu ich własnością, to dawno temu by przeforsowali reorganizację i usamodzielnienie zakładów/oddziałów. Szczególnie, że w większości województw (kiedyś wszystkich) od wielu lat rządzi ta sama opcja polityczna. Life is brutal, po prostu wszystkim było na rękę utrzymanie status quo i tyle.

Zresztą popatrzmy na inny przykład - niejakie Koleje Małopolskie. Odpalone na dobre już po reorganizacji PR, a więc w tym przypadku odpada argument o braku kontroli właściciela nad zakładem/oddziałem. I co Ty na to? A już zupełnie inna kwestia jest taka, że osoba prezesa KMł świadczy dobitnie o rzeczywistych intencjach ich powołania - stołków dla swoich. Rębibus nigdy dobrej kolei nie stworzy, proste.

@ adam1234

Nie pisz "Śląska", tylko "woj. śląskiego". Częstochowa i okolice, tzw. Zagłębie Dąbrowskie oraz Żywiecczyzna to taki Śląsk, jaka ze mnie Św. Maria Wiecznie Dziewica ;)
2015-03-03 12:53:52 Autor: jurek321
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co z połączeniami Jelenia Góra - Goerlitz? Sądzę że te połączenia byłoby bardziej atrakcyjne dla Polaków i Niemców umożliwiając całoroczne przyjazdy Niemców w Karkonosze (wędrówki piesze, narty, rower), a także Polaków za granicę (do Goerlitz i dalej w niemieckie góry). W wakacje wypoczywa w Kotlinie Jeleniogórskiej mnóstwo przyjezdnych i dla nich możliwość wyskoczenia na wycieczkę np. do Goerlitz byłaby na pewno bardzo atrakcyjną propozycją (wystarczy popatrzeć jaką popularnością cieszą sie połączenia do Trutnova i Harrachova). Nawet Niemcy w komentarzach twierdzą, że relacja pociągu do Jeleniej Góry a nawet Szklarskiej Poręby byłaby dla nich atrakcyjniejsza:

http://www.mdr.de/sachsen/breslau-zug102_zc-f1f179a7_zs-9f2fcd56.html

W dbaniu o swój wizerunek KD są akurat dobre, ale lepiej byłoby zadbać też o pasażerów. KD przez lata nawet nie zadbały, żeby skomunikować w Zgorzelcu pociągi z/do Jeleniej Góry z RE Dresden - Wrocław. I nie ma ani pasażerów, ani wizerunku, bo mieszkańcy klną na KD z tego powodu. A potem dziwimy się, że pociągi wożą powietrze przez granicę, jak relacja do d... i żadnych skomunikowań z innych kierunków.
2015-03-03 13:22:05 Autor: zxc
---.free.aero2.net.pl
"Koleje Dolnośląskie starają się nie pozostawiać pasażerów samych sobie"

Oczywiście że tak, co można zaobserwować zwłaszcza na innych liniach. Na Lwówku niejednokrotnie byłem świadkiem jak pasażerowie zostawali na peronach z rowerami, bo zamiast pociągu przyjeżdżał mały busik w ogóle nie ujęty w rozkładzie.[Admin: zmoderowano], nawet jak był to ostatni pociąg w dobie. Od grudnia prezes KD obiecał "profesjonalnie zorganizowaną" KKA pomiędzy Jelenią Górą a Legnicą przez Lwówek i co mamy? Do tej pory nie przejechał ani jeden autobus. Tyle warte są słowa pana prezesa. Tak KD "starają się nie pozostawiać pasażerów samych sobie".

Podobnie jest np. na podsudeckiej, gdzie niejednokrotnie odwoływane są pociągi bez żadnej KKA.

Ale tam gdzie liczy się prestyż to KD są gotowi świadczyć usługi nawet za innych przewoźników. Co z tego że nie ma pasażerów przez granicę? Ale jaki prestyż! Komu tym razem zabiorą szynobus, żeby wozić prestyżowe powietrze przez ganicę? Zajmijcie się w końcu połączeniami dla mieszkańców, a nie prestyżowymi pociągami dla much!
2015-03-03 15:09:32 Autor: Byle nie do Konina, o nie, nie, nie, nie, nie
---.free.aero2.net.pl
KD nigdy żadnej KKA z Jeleniej Góry do Legnicy nie obiecywały.
Była tylko luźna sugestia ze strony nowego prezesa o chęci uruchomiania takowej między Jelenią Górą, Lwówkiem a Bolesławcem.

Co do podsudeckiej owszem było tak za czasów PR, kiedy to ostatnio KD niejednokrotnie odwoływały tu pociągi bez KKA?
[Admin: zmoderowano]
2015-03-03 15:12:44 Autor: noworudzianin
---.internetdsl.tpnet.pl
zxc, już nie przesadzaj z tym zabieraniem szynobusu. To jest wydłużenie jazdy o 2 km w jedną stronę, dla pociągu z Jeleniej Góry zmieniającego czoło w Zgorzelcu nawet mniej, bo i tak podjeżdża pod sam most graniczny. Nawet drobny remont, usunięcie ograniczenia prędkości skompensuję stratę czasu na wjazd do Görlitz.
2015-03-03 15:21:51 Autor: ...
---.dynamic-ra-4.vectranet.pl
http://www.dw.de/die-welt-sakso%C5%84scy-politycy-chc%C4%85-ratowa%C4%87-po%C5%82%C4%85czenie-kolejowe-z-polsk%C4%85/a-18289725

i

http://www.dw.de/katastrofalne-polsko-niemieckie-relacjekolejowe/a-18278880
2015-03-03 15:37:13 Autor: Pomeranus
---.play-internet.pl
Szanowny autorze! Odległość między dworcami polskim i niemieckim mierzona torem kolejowym jest rzeczywiście niewielka - ok. kilometra. Jednak dojście z dworca na dworzec po drugiej stronie rzeki pieszo wymaga nie "nieco nadłożenia drogi", ale jest to przechadzka na ok. 45 minut i to dość szybkim krokiem. Most kolejowy od drogowego jest dosyć mocno oddalony, a na dodatek dworzec "główny" w Zgorzelcu jest również oddalony od głównej ulicy, stąd jest to spacer bardzo dookoła i bardzo długi.
2015-03-03 15:53:25 Autor: jeśli
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli nie będą to pociągi z Jeleniej Góry to cała ta akcja nie ma sensu. Jaki jest ruch z Wrocławia i E-30 - już wiemy. Kilka, max kilkanaście osób. Będzie jeszcze mniej, bo do tej pory gros ludzi wsiadająch w Goerlitz to byli studenci zajmujący sobie miejsca do Wrocławia. Teraz to straci rację bytu.

W przypadku Jeleniej Góry można liczyć na ruch turystyczny, szczególnie duży w wakacje i zimą. Poza tym jest wspaniała oferta w postaci biletu ZVON (25 zł lub 11,5 Euro za cały koszt przejazdu, w przypadku małych grup wychodzi jeszcze mniej na głowę), która na pewno skusi do wycieczek. W przypadku RE do Wrocławia była ona dużo mniej przydatna.
2015-03-03 16:11:02 Autor: koniu z konina
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Byle nie do Konina, o nie, nie, nie, nie, nie:
" KD nigdy żadnej KKA z Jeleniej Góry do Legnicy nie obiecywały.
Była tylko luźna sugestia ze strony nowego prezesa o chęci uruchomiania takowej między Jelenią Górą, Lwówkiem a Bolesławcem.

Co do podsudeckiej owszem było tak za czasów PR, kiedy to ostatnio KD niejednokrotnie odwoływały tu pociągi bez KKA?
[Admin: zmoderowano] "
Gdzieś się zawieruszyła moja odpowiedź na komentarz "Byle nie do Konina, o nie, nie, nie, nie, nie" więc powtarzam:

"Rzeczniczka KD dodaje, że w nowym rozkładzie planowane jest wprowadzenie na stałe zastępczych autobusów dojeżdżających do Lwówka. – Obecnie proponowana prędkość 20 km/godz. nie pozwala na stworzenie pełnej oferty i przyczynia się do degradacji taboru; żaden autobus szynowy nie jest przystosowany do ciągłej jazdy z taką prędkością. W związku, z czym, oferta pociągów zostanie uzupełniona autobusami komunikacji zastępczej skomunikowanymi z nowymi pociągami Kolei Dolnośląskich na stacjach w Jeleniej Górze i w Bolesławcu. Przy czym komunikacja zastępcza będzie obsługiwana autobusami pozwalającymi na przejazd z rowerami czy większym bagażem – informuje rzeczniczka."

http://www.rynek-kolejowy.pl/53557/lwowek_slaski_bedzie_pociag_turystyczny_i_zastepcze_autobusy_na_stale.htm

"mamy zamiar zorganizować na jego czas wzorcową komunikację zastępczą autobusową skomunikowaną zarówno w Jeleniej Górze jak i w Bolesławcu z przyspieszonymi ekspresami regionalnymi do i z Wrocławia. Komunikacja ta nie będzie prowadzona busami, tylko autobusami z miejscem na wózek, rower, większy bagaż, a postaramy się by autobusy były w naszych barwach – łatwe do odróżnienia. W każdym pojeździe konduktor będzie mógł sprzedać bilet od razu do Wrocławia, Legnicy czy Wałbrzycha."

http://www.24jgora.pl/artykul,6016

Podobnie na innych portalach.

Jeśli publiczne zapowiedzi o realnych działaniach prezesa Rachwalskiego i jego rzeczniczki ktoś traktuje jako "luźne sugestie", to... w podobny sposób należałoby traktować wszystko, co pan prezes (sam lub słowami swojej rzeczniczki) mówi do mediów.
2015-03-03 16:21:21 Autor: lotar
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
do @jeśli

Powtarzasz się jak zdarta płyta na wszystkich forach i portalach, pod różnymi nickami, niemalże do obrzydzenia. Dlaczego chcesz wozić Niemców w Karkonosze polskim pociągiem i za pieniądze polskich podatników? Jeśli Niemcy chcą jeździć w polskie góry to niech sobie zamówią pociąg za swoje pieniądze. [Admin: zmoderowano] że główny i międzynarodowy ciąg kolejowy to linia E30 Gorlitz - Zgorzelec - Legnica - Wrocław, a nie zadupia na lokalnej, bocznej linii, która pod względem technicznym ledwie zipie.
2015-03-03 16:33:53 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Widać, że PRy raczej nie wrócą. A pojazdy KD powinny być bez przeszkód wpuszczane do Niemiec, nie ma co robić scen, Drodzy Sąsiedzi. W ogóle, jakby marszałek miał jaja, to by się ujął honorem i puszczał min. 2 pary Wrocław - Berlin!
2015-03-03 16:34:58 Autor: adam.mk
---.free.aero2.net.pl
do @lotar

Człowieku, przestań już obrażać innych. [Admin: zmoderowano] Chcesz mieć drogie czerwone pociągi pod samą chałupę - to za nie zapłać. Nie tylko Zgorzelec jest na świecie. To czy linia jest magistralna czy nie ma żadnego znaczenia. Liczy się frekwencja, a nie rzekoma "magistralność". Ile ludzi jeździ z Wrocławia do Drezna już dane pokazały. Do Wrocławia niby Niemcy nie jeżdżą? Argumenty masz zupełnie od czapy, stać cię tylko na wyzywanie innych. [Admin: zmoderowano]
2015-03-03 16:50:21 Autor: @ lotar
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano] Atak na forumowicza.
2015-03-03 17:10:59 Autor: Jasek
---.gtor.org
Dlaczego każdy artykuł dotyczący KD generuje wysyp chamstwa w komentarzach? Na jakimś forum przeczytałem o zjawisku "KD trollingu", które nasiliło się w momencie pojawienia się informacji o likwidacji RE do Drezna. Nagle "okazuje się", że te pociągi jeżdżą puste, generują gigantyczne straty, są najdroższe we Polsce, absolutnie nikt za nimi nie płacze, nikomu nie są nie potrzebne, a najlepiej żeby jeździły do Jeleniej Góry a nie do Wrocławia. Większych durnot dawno nie czytałem! [Admin: zmoderowano] Obrażanie osób publicznych.
2015-03-03 17:45:02 Autor: toromistrzyni
---.demigive.com
Widzę, że odezwała się administracja pewnego znanego forum kolejowego z przedrostkiem info. Kolega (a może koleżanka?) posługuje się siecią tor, ale i tak widać, że to pisze jedna osoba. Te same gadki powtarzane do znudzenia na "jedynym niezależnym (buhaha!) forum kolejowym", z których wszyscy się tylko śmieją. Każdy ma prawo wyrazić swoją opinię w sprawie pociągów, jak komuś się to nie podoba to nie musi czytać komentarzy. Tak plujecie na KD i co teraz? Zlikwidowano wam jedyne słuszne pociągi z Niemiec do podbolesławieckich wiosek to szlochacie o pociągi KD do Goerlitz. Żałosne to jest.

A o tym że pociągi jeżdżą puste najlepiej świadczą dane przytoczone choćby w tym artykule. Więc kto tu trolluje? Ale to oczywiście też spisek KD i pryszczatych mikoli legnicko-jeleniogórsko-wrocławskich i Bóg wie jeszcze jakich.
2015-03-03 18:04:16 Autor: hiena
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-03-03 18:33:11 Autor: rar
---.11.112.251.148.clients.your-server.de
Mam wielu znajomych po niemieckiej stronie i potwierdzam, że wielu z nich chętniej wybrałoby się pociągiem do Jeleniej Góry i w Karkonosze niż do Wrocławia. Krkonosze to najbliższe Saksończykom wysokie góry i na pewno wielu z nich korzystałoby z takiego połączenia żeby się wybrać na wycieczkę albo na narty. Pociąg z pewnością nie woził by powietrza. A ile razy można jeździć do Wrocławia i po co? Do tego dochodzi świetna oferta w postaci biletów Euro-Neisse, na których można dojechać aż do KArpacza i Szklarskiej Poreby. Mnóstwo Niemców jeździ w Karkonosze, a tymczasem dojazd pociągiem bez tuptania przez cały Zgorzelec jest niemożliwy. Te głosy w stylu że Polacy nie będą "wozić Niemców w Karkonosze polskim pociągiem i za pieniądze polskich podatników" to jest jakieś strasznie zacofane, prymitywne myślenie. Cała Europa jeździ w ten sposób, że pociągi przygraniczne wożą wszystkich, także turystów z zupełnie innych państw. Turyści = pieniądze, warto to zrozumieć zamiast tworzyć zacofany zaścianek Europy. Może dlatego w każdy weekend do Liberca jeżdżą pociągi pełne turystów a do Polski tylko 5-15 osób przez granicę, i to głównie studenci, których rodzice odwożą do Görlitz żeby zajęli miejsca w pociągu do Wrocławia. Każdy Niemiec by się zaśmiał z tych nacjonalistyczno-prowincjonalnych dyrdymałów, które dla niektórych są szczytem wiedzy o transporcie kolejowym.
2015-03-03 19:07:03 Autor: Człowiek
---.dynamic.chello.pl
Czy ludzie przestali być ludźmi , tyle jadu w prawie każdej wypowiedzi . A może tak po prostu zastanowić się nad pasażerem , któremu obojętne jest czy jedzie KD czy PR .
Ale jaki jest sens zamykania linii 28 lutego po to żeby 04 marca spotykać się ze stroną niemiecką i BŁAGAĆ ją o wpuszczenie KD do Goerlitz.
Czy ktoś wreszcie będzie miał odwagę i powie prawdę że KD jest o wiele bardziej kosztową spółką niż PR - tylko o tym głośno się nie mówi że większość usług KD kupuje od zewnętrznych firm , gdyż sama nie posiada zaplecza napraw , wystarczającej - fachowej obsługi i wiele innych elementów składających się na uruchomienie pociągów , mówi się tylko że jest mniej pracowników niż w PR .
A proszę mi powiedzieć jaki jest PRAWDZIWY KOSZT UTRZYMANIA PRACOWNIKÓW I WSZYSTKICH PODNAJMOWANYCH KONTRAHENTÓW W KD , czyżby był o wiele wyższy niż w PR ?
Człowiek człowiekowi wilkiem.
Likwidować PR - po to żeby własna spółeczka KD mogła zaspokoić "Pana z Legnicy" który sam ze sobą zawarł umowę na 8 lat przewozów KD.
2015-03-03 19:16:03 Autor: Zabrak
---.dynamic.chello.pl
@Goral

Część marszałków nie była zainteresowana takim obrotem sprawy jak piszesz. A co do usamodzielnionych oddziałów: To jaką kontrolę mają nad tym marszałkowie?? Chyba dalej żadną (chociaż wolałbym się mylić).

Co do KD - to śledząc rozkłady uderzyło mnie np. iż zaden pociąg KD nie był skomunikowany z pociągami RE EX w Zgorzelcu do/z Jeleniej Góry. Nie rozumiem tego nijak. Czyżby marszałek i naczalstwo nie dostrzegło potencjału?
Co do pociągów RE EX to najlepszym rozwiązaniem obecnie byłoby wpuszczenie Niemiaszków na Zgorzelec na część lubańską i dalej podróż odbywała by się, nawet w trybie przyspieszonym, pociągami KD. Po zadrutowaniu Impulsem w kier Wroca i SZT w kier. Jeleniej/Karpacza.
2015-03-03 19:49:33 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Czy ktoś wreszcie będzie miał odwagę i powie prawdę że KD jest o wiele bardziej kosztową spółką niż PR"

Na pewno nie na Dolnym Śląsku.
Jest to wypracowany i idealnie dopracowany system drenażu publicznych pieniędzy przez polityków (samorząd = politycy), którzy szukają sobie zawsze kolejnych stref wpływów...
Nikt przecież nie powie, że w KD rośnie dług.... Bo kogo to obchodzi...... Liczy się pi-ar, nic więcej....
2015-03-03 21:02:32 Autor: JuniorAdmin
---.fasulakaplan.com
[Admin: zmoderowano] Atak na innych forumowiczów.
2015-03-03 21:09:19 Autor: KD Troll 1
---.85.44.204
[Admin: zmoderowano]
2015-03-03 21:25:18 Autor: KD troll 2
---.139.19.15
[Admin: zmoderowano]
2015-03-03 21:40:03 Autor: przyjaciel
---.dynamic.chello.pl
Spojrzyj w lustro .
Czy możesz teraz być po prostu człowiekiem z sercem , sumieniem, starającym się rozwiązać problemy , a nie je stwarzać , zaogniać .
Życzę miłego wieczoru w miłym towarzystwie i mniej jadu a życie będzie lepsze .
2015-03-03 22:10:17 Autor: KD-troll 3
---.230.154.85.omantel.net.om
[Admin: zmoderowano]
2015-03-04 00:30:42 Autor: gosc
---.dynamic.gprs.plus.pl
RYNSZTOK kolejowy a nie Rynek. Jedni zapomnieli od czego jest moderacja a drudzy nie dorośli do posiadania dostępu do sieci.
2015-03-04 01:26:52 Autor: olej Infokolej
---.114.24.220
[Admin: zmoderowano] Ataki na forumowiczów, obelgi.
2015-03-04 01:35:35 Autor: gosc
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-03-04 02:42:10 Autor: mikolska żmija 1
---.185.158.123
[Admin: zmoderowano]
2015-03-04 10:17:32 Autor: Zdzisio
---.adsl.inetia.pl
Niech pojadą do Niemiec kilka razy i wywiozą z Polski wszystkich tych, którym a Polsce jest źle.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony