Partnerzy serwisu:

KD: Chcemy wjeżdżać do Goerlitz polskim taborem

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 24.08.2015 207

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-24 10:18:50 Autor: koko
---.play-internet.pl
"Koleje Dolnośląskie uruchamiają obsługiwane własnym taborem pociągi międzynarodowe" - nie własnym lecz użyczonym przez UMWD.
2015-08-24 10:28:53 Autor: Kosma
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Coś tu śmierdzi. ..
To jak to w końcu jest?
Problemy techniczne polskich pociągów czy formalności prawne związane z porozumieniem granicznym?
2015-08-24 10:53:59 Autor: ABC
---.piper.de
@aron: taaaa, poraza zwlaszcza liczba autobusow ze Zgorzelca do Görlitz w niedziele. 0, slownie: zero.
2015-08-24 11:10:24 Autor: Gość
---.174.247.2
@ABC
A ile trzeba?
Jak busiarz nie jeżdzi to może nie ma chętnych - bo pieniądze to on chce pewnie zarabiać?
2015-08-24 11:22:58 Autor: Beatrycze
---.dynamic.chello.pl
I tak nic z tego nie będzie
2015-08-24 12:38:20 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Pociągi do Drezna usunął marszałek województwa, a więc teraz pora usunąć marszałka. KD coś ściemnia z tym porozumieniem granicznym. Chyba, że coś się zmieniło ale w porozumieniach zawsze był zapis o wjeździe na pierwszą stacje za granicą bez spełniania wszystkich wymogów stawianym taborowi (RIC). MPG nie wymienia serii taboru jaki może kursować przez przejście lecz tylko parametry taboru jakie musi spełniać np.: ilość osi, naciski itp.
Stolica kultury brzmi dumnie!:(
2015-08-24 13:20:56 Autor: warek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tia... Żeby Koleje Dolnośląskie tak aktywnie zabiegały o wjazd do Goerlitz, gdy jeszcze jeździły RE z Wrocławia, a pasażerowie z Jeleniej Góry i okolic, w tym turyści z Karkonoszy (potencjalnie dużo bardziej frekwencyjny kierunek do Niemiec niż z Wrocławia) nie mieli czym się dostać do Niemiec, bo KD miały to głęboko w tyle. Nawet pociągi przyjeżdżające z JG nie były skomunikowane w Zgorzelcu z RE do Drezna. Bo dla KD liczą się połączenia tylko POlityczne, czyli te z Wrocławia (nieważne że puste). Teraz UMWD zawiesił Regioekspressy i panika w oczach. KD obudziły się z ręką w nocniku. Olewanie pasażerów się mści. Jakoś lubuskie potrafiło zadbać o swoje połączenia do Niemiec w odpowiednim czasie i do Forst bez problemu wjeżdżają stare "trapezy". A KD swoim super hiper wypasionym sprzętem nie może. Jak widać sam sprzęt to nie wszystko gdy brakuje oleju w głowie.
2015-08-24 13:24:37 Autor: warek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niech teraz KD proszą lubuskie, żeby zechciało im wypożyczyć swój tabor mający dopuszczenie na wjazd do Niemiec np. na trasę Zielona Góra - Jelenia Góra przez Zgorzelec. Może to jest najlepsze wyjście (najtańsze i nabardziej realne), choć i tak nie sądzę żeby lubuskie było zainteresowane ratowaniem KD w podbramkowej sytuacji. Choć z drugiej strony pasażerowie z lubuskiego też by skorzystali (np. bezpośrednie połączenie Zielonej Góry z Goerlitz).
2015-08-24 13:42:16 Autor: pico
---.free.aero2.net.pl
@ ABC:

Busy ze Zgorzelca do Gorlitz jeżdżą co pół godziny. W weekendy też. A nawet częściej, bo dochodzi jeszcze niedawno uruchomiona linia Bogatynia - Gorlitz przez Zgorzelec.
2015-08-24 13:53:57 Autor: mar
---.85.44.204
KD znowu coś mydlą oczy. To jeździli tyle razy na wycieczki do Niemiec i nic nie załatwili? Jak zwykle bardzo chcieli a wyszło jak zawsze. Poza tym ile jest tych pociągów kończących bieg w Zgorzelcu? Z Jeleniej Góry nie ma żadnego. Jest tylko kilka pociągów z Węglińca. Ilu ludzi z Węglińca będzie jeździć do Niemiec i po co? Ze Zgorzelca mają busy, natomiast z Wrocławia pociągi do Niemiec już były i się nie sprawdziły. Przez granicę woziły powietrze. Brawo KD! Znowu kombinujecie jak wywalić w błoto grube pieniądze podatników (wycieczki do Niemiec, kolejne muchowozy).

Nie dziwię się, że Niemcy nie są zainteresowani takimi połączeniami.
2015-08-24 14:05:32 Autor: moja racja77
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
swoim taborem za kasę PRZEWOZÓW REGIONALNYCH !!!!!!!!!
jak by ktoś chciał wiedzieć. Przecież PRy mogły nadal jeżdzić te DREZNO ale nie bo po co KD chciało się nachapać ale nie poszło i jak zwykle my pasażerowie przesiadamy się teraz w Górlitz na taxi pod dworzec w Zgorzelcu póżniej w Węglińcu i czsami jeszcze w Legnicy SUPERRRRR KD STRASZNIE FAJNIE Z WALIZKAMI TAK SOBIE POLATAĆ DZIĘKI!!!!!!!!!
2015-08-24 14:08:19 Autor: Dolnoslązak
---.185.147.55
To prawda, zdumiewa mnie upartość z jaką KD forsuje niepotrzebne pociągi, a przy tym opiera się sensownym pomysłom na pociągi, na które jest realne zapotrzebowanie. Aha, polityka. Ona wszystko wyjaśnia. Dutkiewicz czuwa, ale za jego bezsensowne pomysły płacimy my wszyscy. To samo zrobiono z pociągiem do Lwówka Śląskiego, który zamiast z Jeleniej Góry przetrasowano z Wrocławia i od razu zabito frekwencję. Drogie KD! Trzeba było pomyśleć przynajmniej o skomunikowaniu pociągów do Drezna z pociągami z/do Jeleniej Góry w Zgorzelcu. Frekwencja by była to nie było by likwidacji pociągów. Aż w końcu skończyła się sielanka bo Marszałek przestał finansować hojną ręką drogie, a puste niemieckie pociągi. Pamiętam czasy gdy WSZYSTKIE pociągi do Drezna i dalej na Zachód (do Frankfurtu nad Menem a nawet Paryża) jeździły przez Wałbrzych i Jelenią Górę. I frekwencja była, bo pociąg poza Wrocławiem zbierał tez pasażerów z Wałbrzycha, Jeleniej Góry i praktycznie całego gęsto zasiedlonego podnóża Sudetów. Nie wspominając o turystach. Co komu po pociągu, który może jedzie szybko, ale omija największe miasta w regionie?
2015-08-24 14:12:55 Autor: daniel
---.dynamic.gprs.plus.pl
@up Zabito frekwencje? To znaczy tych 3 pasażerów na pociąg? I nie rozumiem jakie wywalanie hajsu w błoto. To nie są tygodniowe delegacje samolotem w hotelach *****
2015-08-24 14:23:57 Autor: paweł.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ daniel:

Jechałeś każdym pociągiem, że tak autorytarnie się wypowiadasz?

Akurat frekwencja w pociągach do Lwówka była całkiem dobra, dopóki nie zaczęły się cyrki z KKA, ciągłym zabieraniem szynobusów, czasem całkowitym odwoływaniem pociągów, a ostatnio zmianą kierunku docelowego. Co do delegacji to kazdy tak chciałby sobie jeździć za publiczne pieniądze. I wcale nie musiałby nocować w 5-gwiazdkowych hotelach. Skoro urzędnicy jeżdżą za nasze pieniądze do Niemiec to chyba mamy prawo oczekiwać efektów tych podróży. To chyba oczywiste.
2015-08-24 14:35:18 Autor: pasażer7
---.226.214.36
Jakoś na Pomorzu dasię zorganizować bezpośrednie pociągi z Brandenburgii na polskie Pomorze (Szczecin, Gdynia). A u nas ciągle jest problem z pociągami z Saksonii w Karkonosze i Sudety. Niestety, z tego kierunku wszystkie połączenia z Niemiec zgarnia Wrocław - bo to prestiż, nieważne, że nie ma zapotrzebowania na taki kierunek.

Karkonosze to najbliższe tak wysokie góry dla mieszkańców Drezna i Saksonii i na pewno dużo turystów korzystałoby z takich pociągów w wakacje czy w zimie na narty. Wystarczy popatrzeć ilu Niemców chodzi po Karkonoszach. Przed wojną były to najważniejsze góry dla mieszkańców Drezna i okolic. Tylko czy urzędasy we Wrocławiu mają o tym pojęcie? Przyjazna taryfa już jest: Niemiec kupując całodzienny bilet Euro-Nysa za 11 euro może sobie dojechać wszystkimi środkami komunikacji publicznej do samego Karpacza albo Szklarskiej Poręby. Bilet honoruje też MZK Jelenia Góra, więc nie ma problemu nawet z dojazdem do mniejszych miejscowości, takich jak Przesieka, Jagniątków, Borowice czy Michałowice. Gdyby jeszcze pomyśleć np. o Interregio busach do Karpacza czy Świeradowa skomunikowanych z pociągami z Niemiec, to pociągi przez granicę na pewno na brak frekwencji by nie narzekały. Analogiczne pociągi z Drezna do Liberca, pozwalające dotrzeć Niemcom od południa w Karkonosze i Góry Izerskie, jeżdżą pełne!
2015-08-24 15:30:56 Autor: dsc0015
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zdumiewające, jak długo tutaj można mantrować, jak potrzebne są międzynarodowe pociągi do Jeleniej Góry i że zapełnią się one niemco-turystami z ich euro-dewizami? Skąd ta pewność? Jakieś badania za tym stoją? Skoro większość Niemców przyjeżdża do Jeleniej, Świeradowa, Szklarskiej i Karpacza własnymi samochodami – bo ich stać i cenią sobie wygodę – to czemu mają nagle zwalić się masowo do pociągów do samej Jeleniej Góry, gdzie musieliby się znowu przesiadać na zbiorkom do większości swoich turystycznych celów? Jak mogą dojechać szybciej (czas przejazdu ze Zgorzelca do Jeleniej Góry nie powala) i bardziej bezpośrednio?
2015-08-24 16:12:35 Autor: mano
---.free.aero2.net.pl
@ dsc0015:

A jakie przesłanki stoją za pociągami do Wrocławia? Do Wrocławia Niemcy mają dużo wygodniejszy dojazd prywatnymi samochodami niż do Jeleniej Góry i w Karkonosze (szeroka autostrada). Jak na razie najbardziej wiarogodne fakty przemawiają bardziej za likwidacją pociągów do Wrocławia (bardzo niska frekwencja w przejazdach do Niemiec). Skoro na bezpośrednie pociągi nie było chętnych, to tym bardziej na pociągi z przesiadką. Natomiast odnośnie frekwencji do Jeleniej Góry nie potrzeba żadnych badań, wystarczy pojechać i poobserwować ile turystów z Niemiec jeździ w Karkonosze. Do tego takie elementy jak: krótszy czas jazdy niż do Wrocławia, gorsza droga, większa atrakcyjność turystyczna regionu, bardzo tani bilet (na EuroNysie dojedzie się z Niemiec w Karkonosze, do Wrocławia nie) - wszystko to przemawia za większą konkurencyjnością pociągów do Jeleniej Góry niż Wrocławia.

Co do mantrowania: porównaj sobie liczbę artykułów (i przy okazji komentarzy po nimi) na różnych portalach i mikolskich stronkach za powrotem pociągów z Drezna i do Jeleniej Góry. Więc kto tu mantruje bez przerwy?
2015-08-24 16:25:49 Autor: rozjazd
---.139.20.68
Do Goerlitz powinien wjeżdżać KAŻDY pociąg przyjeżdżający lub przejeżdżający przez Zgorzelec (np. z Jeleniej Góry do Zielonej Góry czy Węglińca). Przecież pociągi i tak wjeżdżają na most graniczny (skąd do stacji w Goerlitz jest zaledwie 1 km), a na zmianę kierunku w Zgorzelcu rozkładowo mają 10 minut. W tym czasie spokojnie można wjechać do Goerlitz, wymienić pasażerów, zmienić czoło i wrócić do Zgorzelca.
2015-08-24 16:49:47 Autor: rysiek67
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
dsc0015:

Pewności nie można mieć z jednego prostego powodu: nigdy takich pociągów nie było. Tym niemniej jest mnóstwo czynników, które dla każdego logicznie myślącego człowieka potwierdzają, że takie pociągi miałyby sens i były opłacalne. Choćby fakt, że po czeskiej stronie takie pociągi z Drezna do Liberca cieszą się dużym zainteresowaniem. Liberec - miasto porównywalne wielkością z Jelenią Górą i tak samo dużo atrakcyjnych miejsc w pobliżu w górach. Niemcy lubią takie weekendowe wyjazdy pociągami w góry, pod warunkiem że im się zapewni bezpośrednie i w miarę wygodne połączenie kolejowe. Z kolei po co mieliby ciągle jeździć do Wrocławia?

Jesli, jak sam napisałeś, tak dużo Niemców przyjeżdża do Jeleniej, Świeradowa, Szklarskiej i Karpacza własnymi samochodami, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zachęcić ich do przesiadki na pociągi. Potencjał już jest. Skorzysta na tym ekologia - po co sznury samochodów mają smrodzić okolicę? Tak jak napisałem, Niemcy lubią jeździć pociągami, trzeba im tylko zapewnić dobre połączenie to zasypią eurasami Kotlinę Jeleniogórską z przyległościami :) Polacy też na tym skorzystają, to wstyd, że np. mnóstwo turystów wypoczywa latem w Karkonoszach i jak chcą pojechać na jednodniową wycieczkę do Goerlitz (miasto uważane za jedno z najpiękniejszych pod względem zabytków miast Niemiec!), muszą grzać z buta ze stacji w Zgorzelcu. Ponadto dużo mieszkańców Kotliny pracuje w Niemczech czy jeździ do Niemiec z innych celach. To jest obszar przygraniczny, więc na pewno związki lokalnej ludności z Niemcami są większe niż np. dalekiego Wrocławia. Jak więc widać, potencjał w jedną i drugą stronę jest, trzeba tylko umieć go wykorzystać.
2015-08-24 17:13:41 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Dwa cytaty z omawianego artykułu:

,,Jak przypomina bowiem przewoźnik, wciąż istnieją przeszkody prawne uniemożliwiające realizację zakładanego scenariusza. – Na podstawie obecnych uregulowań i obowiązującego miejscowego porozumienia granicznego nie ma prawnych możliwości wjazdu polskim taborem do Niemiec przez przejście Zgorzelec – Goerlitz – stwierdza Justyna Stachniewicz.,,

,,Na nowy rozkład planujemy wjazd do Goerlitz pociągami, które obecnie zaczynają i kończą bieg w Zgorzelcu – mówi przedstawicielka przewoźnika -
ale zależy to od strony niemieckiej, konkretnie od zmiany miejscowego porozumienia granicznego i „podjęcia” przez przewoźnika niemieckiego wyznaczonych pociągów po stronie niemieckiej – wskazuje.,,

Jeden ze sposobów, aby ponownie wprowadzić do RJ pociagi między Zgorzelcem i Görlitz jest zmiana miejscowego porzumienia granicznego.
2015-08-24 17:18:11 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Warek pisze:
,,Niech teraz KD proszą lubuskie, żeby zechciało im wypożyczyć swój tabor mający dopuszczenie na wjazd do Niemiec np. na trasę Zielona Góra - Jelenia Góra przez Zgorzelec. Może to jest najlepsze wyjście (najtańsze i nabardziej realne), choć i tak nie sądzę żeby lubuskie było zainteresowane ratowaniem KD w podbramkowej sytuacji. Choć z drugiej strony pasażerowie z lubuskiego też by skorzystali (np. bezpośrednie połączenie Zielonej Góry z Goerlitz).,,

Inny sposób na ponowne wprowadznie do RJ pociagów między Zgorzelcem i Görlitz jest wykorzystanie szynobusów z województwa lubuskiego (mających dopuszczenia na niemieckie tory), niekoniecznie w relacji Zielona Góra - Görlitz, może być np. w relacji Forst - Żary - Węgliniec - Görlitz.
2015-08-24 20:12:23 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Osoba o nicku rozjazd pisze:
,,Do Goerlitz powinien wjeżdżać KAŻDY pociąg przyjeżdżający lub przejeżdżający przez Zgorzelec (np. z Jeleniej Góry do Zielonej Góry czy Węglińca). Przecież pociągi i tak wjeżdżają na most graniczny (skąd do stacji w Goerlitz jest zaledwie 1 km), a na zmianę kierunku w Zgorzelcu rozkładowo mają 10 minut. W tym czasie spokojnie można wjechać do Goerlitz, wymienić pasażerów, zmienić czoło i wrócić do Zgorzelca.,,

Tak, tylko, że w zbiuroratyzowanej UE przepisy zabraniają, na tą chwilę, czegos takiego. Całkiem nie wykluczone, że gdyby taka sytuacja miała miejsce w jakimś kraju położonym bardziej na wschód, to dobry car, z pewnością, podjąłby decyzję, że pojezd ma jechać dalsza i niet dyskusiji.

Tak sobie myślałem, czy byłoby możliwe wykonanie takiej próbnej jazdy szynobusu DB ze Zgorzelca do Görlitz i następnie z powrotem do Zgorzelca, aby poobserwować, jakie możliwe niebezpieczeństwa są możliwe podczas takieg wjazdu pociągu na niemiecką stację.
2015-08-24 20:43:43 Autor: GT
---.free.aero2.net.pl
"Inny sposób na ponowne wprowadznie do RJ pociagów między Zgorzelcem i Görlitz jest wykorzystanie
szynobusów z województwa lubuskiego (mających dopuszczenia na niemieckie tory), niekoniecznie w
relacji Zielona Góra - Görlitz, może być np. w relacji Forst - Żary - Węgliniec - Görlitz."

Relacja Forst - Görlitz nie ma najmniejszego sensu. Po co pasażerowie z Forst mieliby jeździć do Görlitz przez Polskę? Lepiej już wprowadzić relację Zielona Góra - Jelenia Góra z wjazdem do Görlitz. Najlepsze byłyby oczywiście pociągi Jelenia Góra - Görlitz. KD właśnie kupują Linki, mogły zadbać o to, żeby jednym z warunków było dopuszczenie na Niemcy. Nie pomyslano o tym i znowu będzie płacz jak Niemcy się nie zgodzą.
2015-08-24 20:44:48 Autor: stary wyjadacz
---.legnica.vectranet.pl
Należy wyjaśnić jedną rzecz.
Do tej pory żaden polski autobus szynowy nie posiada dopuszczenia do ruchu na DB Netz. Jazda lubuskiego taboru do Forstu wynika tylko i wyłącznie z innych zapisów porozumienia granicznego niż na Gorlitz. Równie dobrze mógłby na tym przejściu jeździć tabor KD (wymagana jest jedynie niemiecka radiołączność i 2 osoby w kabinie). W Gorlitz natomiast DB Netz wymaga całkowitego dopuszczenia taboru w Niemczech, stąd problem.
2015-08-24 20:47:39 Autor: GT
---.free.aero2.net.pl
Tak, tylko, że w zbiuroratyzowanej UE przepisy zabraniają, na tą chwilę, czegos takiego.
Całkiem nie wykluczone, że gdyby taka sytuacja miała miejsce w jakimś kraju położonym bardziej
na wschód, to dobry car, z pewnością, podjąłby decyzję, że pojezd ma jechać dalsza i niet
dyskusiji.

To nie jest kwestia zbiurokratyzowanej UE, tylko niespełnienia przez szynobusy KD niemieckich wymagań. Przecież tego cały czas dotyczy dyskusja - żeby polskie szynobusy mogły wjechać do Görlitz.

"Tak sobie myślałem, czy byłoby możliwe wykonanie takiej próbnej jazdy szynobusu DB ze Zgorzelca
do Görlitz i następnie z powrotem do Zgorzelca, aby poobserwować, jakie możliwe
niebezpieczeństwa są możliwe podczas takieg wjazdu pociągu na niemiecką stację."

Co to zmieni? Z pasażerami szynobusy KD i tak nie wjadą, bo takie są przepisy. Żeby pociąg mógł przejechać przez most, też trzeba spełnić warunki okreslone przepisami, a nie na zasadzie, że przejechać raz i jak się nie zawali to znaczy że można jeździć.
2015-08-24 20:49:52 Autor: GT
---.free.aero2.net.pl
"Jeden ze sposobów, aby ponownie wprowadzić do RJ pociagi między Zgorzelcem i Görlitz jest zmiana
miejscowego porzumienia granicznego."

Tylko tyle i aż tyle. To są rozmowy na szczeblu rządowym, a ponadto nie sądzę, żeby Niemcy byli skłonni do zmiany swoich przepisów bezpieczeństwa, bo jakiś przewoźnik bardzo chce jeździć, a nie ma czym.
2015-08-24 20:59:11 Autor: KaDet
---.226.213.28
@ stary wyjadacz:

Nie do końca tak jest. Chodzi o to, że lubuskie PR wjeżdżają do Niemiec na starych zasadach, bo zdobyły zezwolenie gdy jeszcze obowiązywały stare przepisy. KD nigdy wcześniej nie starały się o wjazd do Goerlitz, a przepisy się zmieniły i teraz jest trudniej. I tu niestety mści się krótkowzroczna polityka KD. Od kilku lat regularnie pytam się pracowników KD przy rozmaitych okazjach, kiedy pociągi Jelenia Góra - Zgorzelec będą wjeżdżać do Goerlitz. Zawsze w odpowiedzi dostaję do zrozumienia, że nie są tym zainteresowani. Tymczasem skończyło się finansowanie przez UMWD niemieckich pociągów i jest płacz.

Ciekawe, czy ktoś w KD wyciągnie wnioski na przyszłość. Dotyczy to także zezwoleń na wjazd do Czech, gdzie często były wyrabiane pozwolenia w ostatniej chwili (a były też przecież przypadki KKA do Trutnova, bo ktoś w KD zaspał).
2015-08-24 21:18:20 Autor: stary wyjadacz
---.legnica.vectranet.pl
@ KaDet

Proszę zapoznać się z MPG dostępnymi przez SKRJ. Nieważne co było kiedyś, dziś do Gorlitz nie wjedziesz np. SU46, a parę lat temu wjeżdżały planowo. Poprostu Goerlitz jest w zasadzie najbardziej restrykcyjnym przejściem. Przykładowo do Frankfurtu, czy do Guben wjedziesz czymkolwiek. Kopcąca stonka, czy tamara - nie ma problemu. Fakt, że nikt o to nie walczył przy zmianie MPG na Gorlitz, stąd problem...
2015-08-24 21:29:40 Autor: marco
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
stary wyjadacz:

SU46 to zupełnie inna para kaloszy. W Gorlitz nie chcą już w ogóle składów wagonowych, zauważ że z głębi Niemiec też tam nie dojeżdżają pociągi prowadzone lokomotywami. Więc polskich też nikt nie wpuści. Piszesz o"dziś", a warto pamiętać, że KD nie wjeżdżały do Gorlitz NIGDY. Może warto było się zainteresować wczesniej to teraz nie byłoby problemów.

Przepisy natomiast są uniwersalne dla całych Niemiec.
2015-08-24 22:07:50 Autor: stary wyjadacz
---.legnica.vectranet.pl
@marco

Właśnie o to chodzi, że nie ma jednolitych przepisów na stacjach/odcinkach granicznych. Jeszcze raz proszę o lekturę poszczególnych MPG, wtedy można się o tym przekonać.
2015-08-24 22:12:22 Autor: marco
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
stary wyjadacz:

Znam MPG i wiem co tam jest napisane. Wyobrażasz sobie taką sytuację w Polsce, że na jedną stację pociągi wjeżdżają według jednych przepisów, a na inną według innych?
2015-08-24 22:16:52 Autor: bonifacy
---.139.19.15
czy dawniej też Koleje Dolnośląskie nie wjeżdżały do Goerlitz dlatego, że przepisy pozwalały wjechać do Forst, a do Goerlitz już nie? czy może dlatego że nie chciały? Mnie to pachnie próbami wciskania kitów pasażerom, w czym KD akurat są dobre (np. niedawno pozabierali Impulsy z linii jeleniogórskiej, a oficjalnie wciskali kity pasażerom, że to dla ich dobra, bo jeżdżą "pojemniejsze" jednostki).
2015-08-25 00:09:59 Autor: woj-tek
---.ssp.dialog.net.pl
Pociągi Wrocław - DE mają jak najbardziej sens a nie pociągi Jelenia - DE. Ktoś powiela tu bzdury, że pociągami z Wrocławia nikt nie jeździł. Otóż pociągi od Wrocławia do granicy jeździły nabite, a pociągi Jelenia - granica nawet nie są w stanie zapełnić autobusu szynowego KD!
Po drugie Niemcy wybierają przeważnie Karkonosze ale czeskie a nie polskie (zdecydowanie bardziej rozwinięta infrastruktura: Pec, Harrachov, Liberec, Szpindlerowy Młyn, wyciągi krzesełkowe, liczne schroniska).
Po trzecie to właśnie po likwidacji przez PO z UMWD pociągów do Drezna zrobił się wielki szum.
2015-08-25 02:26:11 Autor: masofret
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Pociągi Wrocław - DE mają jak najbardziej sens a nie pociągi Jelenia - DE."

A kiedy ty widziałeś pociąg Jelenia - DE?

"Ktoś powiela tu bzdury, że pociągami z Wrocławia nikt nie jeździł. Otóż pociągi od Wrocławia do granicy jeździły nabite,"

"Na odcinku granicznym niewielka frekwencja, ale za to dobry wizerunek

– Koleje Dolnośląskie starają się nie pozostawiać pasażerów samych sobie, chociaż
zlikwidowane połączenie było realizowane przez innego przewoźnika. Aczkolwiek liczba
podróżnych przekraczających granicę w zlikwidowanych pociągach była stosunkowo mała (ok.
5-15
osób), to podkreślić należy, że wizerunkowo i dla regionu były one ważne – ocenia Justyna
Stachniewicz." ( http://www.rynek-kolejowy.pl/56054/kd_jutro_rozmowy_z_db_o_wjezdzie_do_goerlitz.html )

I kto tu powiela bzdury?

"a pociągi Jelenia - granica nawet nie są w stanie zapełnić autobusu szynowego
KD!"

He he, na tej samej zasadzie, jak wrocławianie nie są w stanie zapełnić nawet jednego wagonu pociągu do Pekinu.

"Po drugie Niemcy wybierają przeważnie Karkonosze ale czeskie a nie polskie (zdecydowanie bardziej
rozwinięta infrastruktura: Pec, Harrachov, Liberec, Szpindlerowy Młyn, wyciągi krzesełkowe,
liczne schroniska)."

Poducz się najpierw geografii, bo do Pecu, Szpindlerowego Młyna, a w zasadzie i Harrachova nie da się dojechać pociągiem, bo nie ma torów. Natomiast Liberec nie leży w Karkonoszach.

Więc o czym ty bredzisz?

co do infrastruktury, to właśnie jej ważną częścią jest dobra komunikacja publiczna.

"Po trzecie to właśnie po likwidacji przez PO z UMWD pociągów do Drezna zrobił się wielki szum."

Szum robią zacietrzewione mikole, które przy każdej okazji płaczą, że im zlikwidowano czerwone pociągi do słit foci.
2015-08-25 14:08:13 Autor: dekster
---.226.213.28
""Na odcinku granicznym niewielka frekwencja, ale za to dobry wizerunek

– Koleje Dolnośląskie starają się nie pozostawiać pasażerów samych sobie, chociaż
zlikwidowane połączenie było realizowane przez innego przewoźnika. Aczkolwiek liczba
podróżnych przekraczających granicę w zlikwidowanych pociągach była stosunkowo mała (ok.
5-15
osób), to podkreślić należy, że wizerunkowo i dla regionu były one ważne – ocenia Justyna
Stachniewicz." (
http://www.rynek-kolejowy.pl/56054/kd_jutro_rozmowy_z_db_o_wjezdzie_do_goerlitz.html )"

To już w pociągach Szklarska - Harrahow jeździ więcej pasażerów. Nawet 1000 osób dziennie, co dzieląc przez 6 pociągów daje ponad 160 pasażerów na skład. Czyli co najmniej 10-krotnie więcej niż Wrocław - Dresden. To taka informacja dla hejterów, którzy twierdzą że Jelenia Góra i Karkonosze nie będą w stanie wygenerować odpowiedniej frekwencji do Goerlitz.

Zresztą pociągi do Trutnowa też mają zawsze większą frekwencję jak jadą z Jeleniej Góry niż z Wrocławia.
2015-08-26 12:35:03 Autor: piosik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@dekster

Fajnie, że jest spory ruch między Harrachovem a Szklarską Porębą. Szkoda, że nie nadmieniłeś, iż pociągi do Jeleniej Góry do Szklarskiej jadą już mocno pustawe. Widać więc, że ruch idący między SzPG a Czechami to nie jest ruch z Jeleniej i okolic, a raczej ruch z Czech. Z Jeleniej i okolic ruch w kierunku Szklarskiej i Czech idzie po drogach. Przyzwyczajeń turystów nie zmienisz ot tak, wprowadzając rzutem na taśmę bezpośrednie pociągi aż do pierwszej stacji za zachodnią granicą. Biadolenie, jakie super będą potoki i wzrost pasażerów to zaklinanie rzeczywistości, bo co z tego, że Niemcy generalnie lubią jeździć pociągami, skoro zaraz po przyjeździe na dworzec w JG zagraniczny turysta musi się jeszcze dostać do celu komunikacją publiczną, a pod tym względem jest tak sobie. W dalszym ciągu bezpośredni wyjazd własnym samochodem lub autokarem ze zorganizowaną wycieczką będzie atrakcyjniejszy, wygodniejszy i szybszy.
2015-08-26 12:44:41 Autor: łąkowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@KaDet

Goerlitz restrykcyjnym przejsciem dla wagonowek? W zeszlym miesiacu dwa razy widzialem jak po moscie granicznym przemyka krotki sklad towarowy z ludmila na czele. A w czerwcu byla zadyma w Goerlitz, lacznie z ewakuacja podroznym z dworca, bo cos sie zapalilo w polskiej suczce i dwoje ludzi na peronie od tych wyziewow zemdlalo. Ale wiekszosc tutaj komentujacych widac "wie lepiej".
2015-08-26 21:06:06 Autor: cosik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ piosik:

"Szkoda, że nie
nadmieniłeś, iż pociągi do Jeleniej Góry do Szklarskiej jadą już mocno pustawe."

Czemu się dziwić, ja bilety na pociąg są dwa razy droższe niż na PKS? Tym niemniej potencjał jest.

"Widać więc,
że ruch idący między SzPG a Czechami to nie jest ruch z Jeleniej i okolic"

Nie ma to najmniejszego znaczenia czy są to miejscowi, czy turyści. Ważne że jest duże zainteresowanie przejazdami.

Swoją drogą, gdyby KD nie rozkomunikowały pociągów w Szklarskiej to mieszkańcy z Jeleniej też by jeździli.

"Przyzwyczajeń turystów
nie zmienisz ot tak, wprowadzając rzutem na taśmę bezpośrednie pociągi aż do pierwszej stacji
za zachodnią granicą."

Turysta nie ma przyzwyczajeń, bo zwykle jest pierwszy raz w tym miejscu. Dla niego każde takie połączenie to atrakcja, którą warto zaliczyć.

"Biadolenie, jakie super będą potoki i wzrost pasażerów to zaklinanie
rzeczywistości"

Nie rozumiesz słów, które używasz. To nie biadolenie, tylko jak już optymizm.

"bo co z tego, że Niemcy generalnie lubią jeździć pociągami, skoro zaraz po
przyjeździe na dworzec w JG zagraniczny turysta musi się jeszcze dostać do celu komunikacją
publiczną, a pod tym względem jest tak sobie."

Tak sobie czyli jak? Do Karpacza, Szklarskiej mnóstwo autobusów i busów, do mniejszych miejscowości dobrze działa komunikacja miejska. Nie ma problemów z dojazdem. Najłatwiej pisać o czymś, o czym się nie wie, przy czym żadnych konkretów tylko ogólniki.

"W dalszym ciągu bezpośredni wyjazd własnym
samochodem lub autokarem ze zorganizowaną wycieczką będzie atrakcyjniejszy, wygodniejszy i
szybszy."

Nie wiem czy atrakcyjniejszy i szybszy, ale na pociągi też popyt jest. Udowodniły to pociągi do Harachowa czy Trutnova gdzie ludzie jeżdżą. Tam też mógłbyś napisać, że samochód lub autokar będzie wygodniejszy i szybszy.
2015-08-26 21:09:32 Autor: polny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ łąkowy:

"Goerlitz restrykcyjnym przejsciem dla wagonowek? W zeszlym miesiacu dwa razy widzialem jak po moscie
granicznym przemyka krotki sklad towarowy z ludmila na czele."

Towary to inna sprawa. Poza tym jeździły wyjątkowo objazdem z powodu remontu Bielawy. Normalnie żaden towar przez Goerlitz nie jeździ.

"A w czerwcu byla zadyma w Goerlitz,
lacznie z ewakuacja podroznym z dworca, bo cos sie zapalilo w polskiej suczce i dwoje ludzi na
peronie od tych wyziewow zemdlalo."

No to na pewno następnym razem Niemcy będą zachwyceni widokiem polskiego loka.

Reasumując: to ty nie wiesz o czym piszesz, bo podajesz wyjątkową sytuację w tym miejscu a nie znasz reguły.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony