KD: By wjechać do Goerlitz, potrzeba niemieckiego SHP
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy ⚫ 24.03.2015 ⚫
420
Archiwum RK
Komentarze:
2015-03-24 10:42:32 Autor: Pako
---.tktelekom.pl
Wyliczenie ryzyka jest teoretyczne, równie dobrze pociąg ( lub manewr) KD mogłyby wyjechać ze stacji Zgorzelec i "uciec" w stronę Niemiec. Jak wtedy super bezpieczny system DB netz miałby go zatrzymać?
2015-03-24 10:48:16 Autor: mclusky
---.dip0.t-ipconnect.de
Niemcy cwaniakują na potęgę. Jak chcą połączeń z Polską, to niech sami starają się o wjazd. Postawmy im też symboliczny jeden "semafor" i jakąś pierdółkę do zamontowania w swoich pojazdach powiedzmy za 12 mln €.
Dlaczego to Polska ma zawsze się dostosowywać?
Dlaczego to Polska ma zawsze się dostosowywać?
2015-03-24 10:50:52 Autor: NEWAG
---.153.88.211
Ktos wie ile kosztowaloby doposazenie w ERMTS 1 i dlaczego to nie mogloby rozwiazac sprawy? Czy nie jest prawda, ze Czesi maja pozwolenie wjazdu na niemieckie tory do pewnej stacji granicznej, pomimo braku PZB?
2015-03-24 10:52:16 Autor: Krakus
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@mclusky
Musimy się dostosowywać bo tak naprawdę to jesteśmy dopiero na początku XX wieku. Pocieszające jest to, że wiek XIX mamy za sobą. Taka jest prawda niestety.
Musimy się dostosowywać bo tak naprawdę to jesteśmy dopiero na początku XX wieku. Pocieszające jest to, że wiek XIX mamy za sobą. Taka jest prawda niestety.
2015-03-24 10:55:37 Autor: NEAWG
---.153.88.211
Z tym ERTMS P1 to glupie pytanie, bo zaklada ze niemcy na tym odcinku maja zainstalowany taki system.
2015-03-24 11:07:46 Autor: @mclusky
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post mclusky:
"Niemcy cwaniakują na potęgę. Jak chcą połączeń z Polską, to niech sami starają się o wjazd. Postawmy im też symboliczny jeden "semafor" i jakąś pierdółkę do zamontowania w swoich pojazdach powiedzmy za 12 mln €.
Dlaczego to Polska ma zawsze się dostosowywać?"
oni się nie dostosują, nie mają potrzeby wjeżdżania do nas. To my chcemy wjeżdżać do nich. Słusznie, ale nie w ten sposób. Rozwiązanie z porozumieniem DB - PR było dobre. Dlaczego to Polska ma zawsze się dostosowywać?"
2015-03-24 11:25:32 Autor: anonim
---.web.vodafone.de
Chodźta pociąć dany semafor na złom :D
2015-03-24 11:26:11 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Rodzi się jedno pytanie - czy ET22 PKP Cargo wjeżdżające do stacji Frankfurt Oderbrücke są wyposażone w taki system?
2015-03-24 11:32:58 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy niemieckie pociągi, przejezdzajace przez Krzewine Zgorzelecka, maja dopuszczenie do ruchu po sieci kolejowej Niemiec? Odp: nie, bo to jest wyjatek.
Dlaczego takiego samego wyjatku, z tym, ze dla polskich pociagow po niemieckiej sieci, nie wprowadzic dla odcinka most graniczny - Görlitz?
Dlaczego szynobusów z odcinka Zagan - Forst nie mozna przekierowac na relacje Wegliniec - Görlitz? Chocby nawet, aby powstala taka sobie fajna relacja Görlitz - Wegliniec - Zary - Forst?
Wiem, ze Krzewina lezy daleko od kolejowych tras komunikacyjnych po polskiej strinie, ale dlaczego nie pomyslec by o pociagu Wroclaw - Wegliniec - Zgorzelec Miasto - Jerzmanki - Krzewina Zgorzelecka?
Domyslam sie, ze uruchomienie polaczenia z Krzewina, a scislej na odcinku Wroclaw - Zgorzelec Miasto na bazie istniejacych polaczen, a pociag nowy tylko na odcinku Zgorzelec Miasto - Krzewina - takie rozwiazanie z pewnoscia jest tansze, niz 12 mln zl.
Czy KD rozmawiaja z firma Bielawa, aby autobusy firmy Bielawa byly skomunikowane z pociagami KD?
Dlaczego takiego samego wyjatku, z tym, ze dla polskich pociagow po niemieckiej sieci, nie wprowadzic dla odcinka most graniczny - Görlitz?
Dlaczego szynobusów z odcinka Zagan - Forst nie mozna przekierowac na relacje Wegliniec - Görlitz? Chocby nawet, aby powstala taka sobie fajna relacja Görlitz - Wegliniec - Zary - Forst?
Wiem, ze Krzewina lezy daleko od kolejowych tras komunikacyjnych po polskiej strinie, ale dlaczego nie pomyslec by o pociagu Wroclaw - Wegliniec - Zgorzelec Miasto - Jerzmanki - Krzewina Zgorzelecka?
Domyslam sie, ze uruchomienie polaczenia z Krzewina, a scislej na odcinku Wroclaw - Zgorzelec Miasto na bazie istniejacych polaczen, a pociag nowy tylko na odcinku Zgorzelec Miasto - Krzewina - takie rozwiazanie z pewnoscia jest tansze, niz 12 mln zl.
Czy KD rozmawiaja z firma Bielawa, aby autobusy firmy Bielawa byly skomunikowane z pociagami KD?
2015-03-24 11:35:45 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy niemieckie pociągi, przejezdzajace przez Krzewine Zgorzelecka, maja dopuszczenie do ruchu po sieci kolejowej POLSKI? (poprawilem) Odp: nie, bo to jest wyjatek.
2015-03-24 11:47:10 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Kilka lat temu, zanim jeszcze powstały KD, składy pasażerskie z Wrocławia do Goerlitz jeździły zaprzęgnięte w SU46 (sporadycznie SU45) i jakoś DB nie robił z tego tytułu halo. Fakt że nie chcieli tylko wpuszczać ST43 i SP32 ze względu na ochronę środowiska i tyle. Teraz Niemiec się wycwanił, bo cały ruch regionalny do Goerlitz jest na szynobusach ale dawniej różnie to bywało i nieraz i nie dwa widziało się tam m. in. Ludmiły z kilkoma wagonami.
2015-03-24 11:51:05 Autor: alle
---.26.8.244
A ile by kosztowało doposażenie tego semafora w polskie shp?
2015-03-24 11:55:23 Autor: ixi
---.adsl.inetia.pl
Nie bronię Niemców ale bardzo dobrze ,,Kto mieczem wojuje od miecza ginie''Jak Niemcy chcieli wjechać do Węglińca to nasi od razu postawili warunki extra kurs dla niemieckich maszynistów za extra wynagrodzenie bo jest okazja się nachapać.to teraz się niema co dziwić że oni też postawili extra warunki. To przecież Polacy uświadomili Niemców jak ważna jest kwestia Bezpieczeństwa!!!
2015-03-24 12:12:59 Autor: Tomh
---.internetia.net.pl
I dlatego jestem za unifikacją w całej Unii (a nawet Europie) systemu sterowania ruchem: sygnalizatory, znaki, shp, itp. Nie będzie wtedy problemu z wjazdem do jakiegokolwiek kraju i z niepotrzebną wymianą maszynistów na granicy.
2015-03-24 12:20:37 Autor: szanujmy się
---.play-internet.pl
Dopiero opadają niektórym z nosa różowe okulary. Niemcy nigdy nie będą równorzędnym partnerem ani przyjacielem, i warto to sobie uświadomić.
Proponuję wprowadzić normalne zwyczajowe retorsje, czyli wymusić używanie słodkiego zwykłego polskiego SHP dla wszystkich pociągów niemieckich.
I detaliczne kontrole polskiej drogówki dla pojazdów na niemieckich numerach rejestracyjnych.
Zaczniemy się sami szanować, to będziemy szanowani.
Proponuję wprowadzić normalne zwyczajowe retorsje, czyli wymusić używanie słodkiego zwykłego polskiego SHP dla wszystkich pociągów niemieckich.
I detaliczne kontrole polskiej drogówki dla pojazdów na niemieckich numerach rejestracyjnych.
Zaczniemy się sami szanować, to będziemy szanowani.
2015-03-24 12:20:55 Autor: pasazer1
---.pl
No po prostu nie da się.
2015-03-24 12:30:56 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Ale cyrk i stwarzanie problemów... Rozumiem, gdyby chodziło o dojazd do Aachen, ale do Goerlitz jest ~500 m...
2015-03-24 13:17:01 Autor: rew
---.opole.hypnet.pl
do szanujmy się:
A co to da? Myślisz, że machanie szabelką rozwiąże problem? [Admin: zmoderowano]
A co to da? Myślisz, że machanie szabelką rozwiąże problem? [Admin: zmoderowano]
2015-03-24 13:45:22 Autor: d333
---.182.70.68.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@alle
Pytanie jest niedorzeczne bo SHP to jest czuwak a im chodzi zapewne o automatyczne hamowanie pociągu po przejechaniu na przykład stój, jak masz tylko SHP to wciskasz i prujesz do Rajchu i nic cię nie zatrzyma.
Pytanie jest niedorzeczne bo SHP to jest czuwak a im chodzi zapewne o automatyczne hamowanie pociągu po przejechaniu na przykład stój, jak masz tylko SHP to wciskasz i prujesz do Rajchu i nic cię nie zatrzyma.
2015-03-24 13:52:59 Autor: devil
---.dynamic.mm.pl
Chiwla, chwila. W 2008 roku kilka niemieckich Desiro było specjalnie przystosowywanych i "polonizowanych" aby wjechać na polskie szlaki. Niemcy też wtedy ponosili koszty i co? Wszystko było ok. Dlaczego polską nieudolność i zacofanie tłumaczymy złośliwością Niemców? Chyba wszyscy tu rzucający tego typu hasła zapomnieli jak BWE ciągały CZESKIE lokomotywy bo PKP miało tak nowoczesny tabor i ani jednej lokomotywy dwusystemowej?
2015-03-24 14:29:37 Autor: George
---.jeleniagora.vectranet.pl
[Admin: zmoderowano] Niesprawdzone zarzuty, wulgaryzmy.
2015-03-24 14:35:15 Autor: cargowiec
---.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
Tutaj nikt nie odkrył ameryki, że aby wjechać na teren DB pojazdy trakcyjne muszą być wyposażone w PZB oraz w niemiecki radiotelefon bo to jest bezpieczeństwo. Ponadto wymagana jest podstawowa znajomość języka niemieckiego przez maszynistów obsługujących pojazdy na odcinkach granicznych bo to jest też bezpieczeństwo. PKP Cargo posiada takie lokomotywy oraz takich maszynistów w Węglińcu. No ale aby spełniać w/w warunki trzeba zainwestować w lokomotywy oraz w maszynistów jak PKP Cargo które bez problemu obsługuje pociągi do towarowe do Forstu lub Cottbus. Niech KD zasięgną informacji u kolegów z Cargo w Węglińcu niech przeczytają sobie porozumienie graniczne przejścia granicznego Zgorzelec - Goerlitz tam jest wszystko opisane bardzo dokładnie jakie warunki trzeba spełnić aby obsługiwać pociągi na tym odcinku i koniec dyskusji na ten temat. Pozdrawiam.
2015-03-24 16:36:54 Autor: jurek67
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W takiej sytuacji pozostaje jedyne rozwiązanie - przedłużyć pociągi relacji Dresden - Goerlitz do Zgorzelca. Tam skomunikować je z pociągami na Jelenią Górę (bo nie łudźmy się, w tym kierunku frekwencja będzie dużo wyższa niż do Wrocławia, gdzie nikt z Niemiec nie jeździ). Na pewno będzie to tańsze rozwiązanie niż pchać desira do samego Wrocławia. Dobre skomunikowanie jest dla pasażera praktycznie nieuciążliwe, tak funkcjonuje kolej w Czechach i Niemczech i jakoś ludzie jeżdżą. Można spróbować dogadać się ze ZVON, na pewno też są zainteresowani utrzymaniem połączenia Niemiec z naszym krajem. Idzie wiosna, zbliżają się wakacje, takie rozwiązanie na pewno będzie dużą atrakcją dla Niemców chcących pojechać w polskie góry, a także dla Polaków jeżdżących do Niemiec na wycieczki i w interesach.
2015-03-24 16:38:26 Autor: jurek67
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I jeszcze taka ciekawostka: jeszcze niedawno Czesi wjeżdżali swoimi motorakami serii 810 do niemieckiego Ebersbach. To jak to jest: stare czeskie złomy mogą wjeżdżać do Niemiec, a polskie szynobusy Pesy nie mogą? Dziwne...
2015-03-24 17:22:44 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post devil:
"Chiwla, chwila. W 2008 roku kilka niemieckich Desiro było specjalnie przystosowywanych i "polonizowanych" aby wjechać na polskie szlaki. Niemcy też wtedy ponosili koszty i co? Wszystko było ok. Dlaczego polską nieudolność i zacofanie tłumaczymy złośliwością Niemców? Chyba wszyscy tu rzucający tego typu hasła zapomnieli jak BWE ciągały CZESKIE lokomotywy bo PKP miało tak nowoczesny tabor i ani jednej lokomotywy dwusystemowej?"
Równie dobrze można odbić piłeczkę, że to DB nie miało lokomotywy pod 3 kV DC i posiłkowało się lokiem od Czechów. 2015-03-24 17:43:48 Autor: devil
---.dynamic.mm.pl
Bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie trzymał 1 lub dwóch lokomotyw pod archaiczny system zasilający, gdzie nawet na Białorusi jest prąd zmienny.
2015-03-24 18:24:37 Autor: scorpio
---.254.240.105
W odpowiedzi na post mclusky:
"Niemcy cwaniakują na potęgę. Jak chcą połączeń z Polską, to niech sami starają się o wjazd. Postawmy im też symboliczny jeden "semafor" i jakąś pierdółkę do zamontowania w swoich pojazdach powiedzmy za 12 mln €.
Dlaczego to Polska ma zawsze się dostosowywać?"
Polacy mogliby wjeżdżać do Niemiec gdyby mieli kabinówkę i znali niemiecki system sygnalizacji i SHP. Mieliśmy przecież taki na linii 274 i gdyby nie Jego likwidacja, dalej byłby wykorzystywany a jego znajomość pozwalałaby na wjazd do Niemiec, gdyż u Niemców nadal obowiązuje choć zmodyfikowany:Dlaczego to Polska ma zawsze się dostosowywać?"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Niemiecka_sygnalizacja_kolejowa_w_DOKP_Wroc%C5%82aw
2015-03-24 18:47:24 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
tylko patrzeć jak jakiś POlski Bus czy coś podobnego uruchomi połączenie Wrocław -Drezno z postojem w Zgorzelcu i nawet Goerlitz, pasażer chce pojechać a nie zastanawiać się czy jedzie PR czy KD czy DB czy też tysiąc innych przewoźników, a jak ma się przesiadać , kupować tysiąć biletów to i tak wybierze autobus, tym bardziej że autobana leci od samego Wrocławia aż do Drezna, rozumiem gdyby to były czasy komunistyczne , granice, zasieki, kontrole a nie UE i to nawet Schengenowska UE
2015-03-24 20:38:43 Autor: Mikol
---.opera-mini.net
[Admin: zmoderowano] Kiedyś zawsze na pierwszą stację zarządu dało się wjeżdżać. Można wprowadzić wjazd V=10 km/h i będzie bezpiecznie na litość boską. Pamiętam tę aferę, że ST43 nie chcieli, to chodziło o spaliny, czy że olej kapał?:)
2015-03-24 20:51:20 Autor: umbra
---.opera-mini.net

umbra
Czesi maja Indusi i kilkanascie przejsc kolejowych po kilka par pociagow w dobie wiec swobodnie wjezdzaja do Niemiec. My zadnej kabinowki nie mamy i koniec.
2015-03-24 21:35:11 Autor: VT 646
---.dip0.t-ipconnect.de
są dobrze pojazdy z dopuszczeniem - VT 642 , tylko KD nie jest przewożnikiem w niemczech, bez woli kooperacji to chyba nie funkcjonuje...
2015-03-24 22:21:20 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post jurek67:
"I jeszcze taka ciekawostka: jeszcze niedawno Czesi wjeżdżali swoimi motorakami serii 810 do niemieckiego Ebersbach. To jak to jest: stare czeskie złomy mogą wjeżdżać do Niemiec, a polskie szynobusy Pesy nie mogą? Dziwne..."
Niedawno tzn. kiedy ? Ja tam motoraka w Ebersbach nie widziałem. W Jirkovie owszem. Co do taboru to gereralnie na gr. Cz/De jeździ tabor niemiecki ( Desiro, Stadlery , Duewag). 2015-03-24 22:30:18 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z tego, co pamiętam, to czeskie motoraki wjeżdżały do niemieciego Ebersbach (Sachs) jako kursujące w sobotę i w niedzilelę pociągi relacji Rumburk - Enersbach (Sachs) oraz czeskie motoraki wjeżdżały do Zittau jako pociągi relacji Varnsdorf - Zittau - Hradek nad Nisou - Chrastava - Liberec, bez zatrzymiania na przystankach: Großschönau, Heinewalde, Mittelherwingsdorf oraz bez zatrzymania w poslkim przecież Porajowie. Taka sytuacja trwała do zmiany rozkładu jazdy w grudniu 2010 roku.
2015-03-24 22:37:03 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do grudnia 2010 roku kursowały też pociągi przedsiębiorstwa MAndaubahn, relacji Seifhennersdorf - Varndorf - Großschönau - Hainewalde - Mittelherwingsdorf - Zittau, niektóre z tych pociągów jechały dalej przez polski Porajów do Hradku, a nawet do Liberca. Ale złom jeździł na tej linii!
Od grugniowej zmiany RJ, w miejsce pociągów Mandaubahn, w miejsce czeskich pociągów CD relacji Rybniste - Dolni Podluzi - Varnsdorf oraz w miejsce czeskich pociągów CD Varnsdorf - Zittau - Hradek - Chrastava - Liberec, stworzono czesko-niemieckie pociagi relacji:
- co drugi Rybniste - Varnsdoref - Zittau - Chrastava - Liberec
- co drugi Seifhennersdorf - Varnsdorf - Zittau - Chrastava - Liberec
Dodatkowo na odcinku Hradek - Liberec kursuja pociagio CD, a poza tym kursuja jeszcze pociagi Dresden - Bischofswerda - Zittau - Hradek - Chrastava - Liberec.
Wszystkie z wymienionych pociągów przejeżdżają przez polski Porajów, ale nie zatrzymują się tam.
Od grugniowej zmiany RJ, w miejsce pociągów Mandaubahn, w miejsce czeskich pociągów CD relacji Rybniste - Dolni Podluzi - Varnsdorf oraz w miejsce czeskich pociągów CD Varnsdorf - Zittau - Hradek - Chrastava - Liberec, stworzono czesko-niemieckie pociagi relacji:
- co drugi Rybniste - Varnsdoref - Zittau - Chrastava - Liberec
- co drugi Seifhennersdorf - Varnsdorf - Zittau - Chrastava - Liberec
Dodatkowo na odcinku Hradek - Liberec kursuja pociagio CD, a poza tym kursuja jeszcze pociagi Dresden - Bischofswerda - Zittau - Hradek - Chrastava - Liberec.
Wszystkie z wymienionych pociągów przejeżdżają przez polski Porajów, ale nie zatrzymują się tam.
2015-03-24 22:39:36 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Od grudniowej zmiany RJ, pociągi relacji Rumburk - Jirikov - Ebersbach zostały zlikwidowane, ale w zamian tego, czeskie autobusy z Rumburka i Jirikova zaczely kursowac az do niemieckiego dworca w Ebersbach (Sachs). Rozklad jazdy tych czesko-niemieckich autobusów można znaleźć na stronie internetowej www.zvon.de
2015-03-24 22:59:49 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak RK interesuje się tematem możliwości wjazdu pociągów KD do Görlitz, to może także RK zorientuje się, na jakich zasadach (w latach 1989 - 2015) tabor kolejowy przekraczał granice, np. w przypadku pociągów jadących do Kaliningradu, Forstu, Wysokolitowska, Grodna, Brześcia nad Bugiem, Świnoujścia Centrum, Kostrzynia, Szczecina, Mezimesti, Trutnova?
Na jakich zasadach słowackie motoraki, oraz słowackie lokomotywy elekryczne z wagonami wjeżdżają do Zwardonia?
Proponuję też przyjrzeć się pozapolskim rozwiązaniom u sąsiadów. Na jakich zasadach austriacko-słowackie pociągi kursują pomiędzy Bratysławą i Wiedniem??? Nie wiem, czy wiecie, ale austriacko-słowackie pociągi, kursujące miedzy słowacką a austriacką stolicą, w coniektórych kursach kursują w relacji: Bratislava Petrzalka (Słowacja) - Kittsee (Austria) - Wien Hbf. (Austria) - Sopron (Węgry) - Deutschkreuz (znów Austria).
Domyślam się, że z wjazdem słowacko-austriackich pociągów do węgierskiego Sopronu nie ma aż tak wielkich, jak z wjazdem pociągów KD do Görlitz. Bo w przeciwnym przypadku, pociągi te już dawno by do Sopronu nie zajeżdżały...
Na jakich zasadach słowackie motoraki, oraz słowackie lokomotywy elekryczne z wagonami wjeżdżają do Zwardonia?
Proponuję też przyjrzeć się pozapolskim rozwiązaniom u sąsiadów. Na jakich zasadach austriacko-słowackie pociągi kursują pomiędzy Bratysławą i Wiedniem??? Nie wiem, czy wiecie, ale austriacko-słowackie pociągi, kursujące miedzy słowacką a austriacką stolicą, w coniektórych kursach kursują w relacji: Bratislava Petrzalka (Słowacja) - Kittsee (Austria) - Wien Hbf. (Austria) - Sopron (Węgry) - Deutschkreuz (znów Austria).
Domyślam się, że z wjazdem słowacko-austriackich pociągów do węgierskiego Sopronu nie ma aż tak wielkich, jak z wjazdem pociągów KD do Görlitz. Bo w przeciwnym przypadku, pociągi te już dawno by do Sopronu nie zajeżdżały...
2015-03-25 00:21:15 Autor: olo1
---.free.aero2.net.pl
Coś czuję, że Niemcy specjalnie wyszukują problemy, bo połączenie z Wrocławiem jest im zwyczajnie niepotrzebne a generuje duże koszty. Sprawdźcie ile osób przekraczało granicę: kilka, czasami od święta kilkanaście osób. A i tak byli to głównie Polacy zajmujący miejsca w Goerlitz. Pewnie większość kosztów tych pociągów ponosili Niemcy.
Skierujcie RE zamiast do Wrocławia w Karkonosze a gwarantuję, że Niemcom od razu się odwidzi. Dla nich na pewno byłoby to atrakcyjne połączenie więc zrobią wszystko żeby je utrzymać. A do Wrocławia Niemcy nie jeżdżą bo nie mają po co. Sprawdźcie ilu Niemców jest w Karkonoszach, Świeradowie itd.
Wrocław tradycyjnie swoim zwyczajem chciał zawłaszczyć pociągi dla siebie, bo na Dolnym Śląsku władza jest wybitnie wrocławiocentryczna. Bez względu na realia. Wrocław chciał mieć wszystko, teraz nie ma nic. I cały Dolny Śląsk stracił przez zachłanność Wrocławia.
Skierujcie RE zamiast do Wrocławia w Karkonosze a gwarantuję, że Niemcom od razu się odwidzi. Dla nich na pewno byłoby to atrakcyjne połączenie więc zrobią wszystko żeby je utrzymać. A do Wrocławia Niemcy nie jeżdżą bo nie mają po co. Sprawdźcie ilu Niemców jest w Karkonoszach, Świeradowie itd.
Wrocław tradycyjnie swoim zwyczajem chciał zawłaszczyć pociągi dla siebie, bo na Dolnym Śląsku władza jest wybitnie wrocławiocentryczna. Bez względu na realia. Wrocław chciał mieć wszystko, teraz nie ma nic. I cały Dolny Śląsk stracił przez zachłanność Wrocławia.
2015-03-25 08:46:12 Autor: xyz KD
---.centertel.pl
Witam czytam wasze wypowiedzi i się dziwię po co to piszecie rozwiązanie problemu jest bardzo proste PESA wyprodukowała LINKI dla DB Netz których oni nie wzięli wystarczy wylizingować kilka pojazdów i po problemie .PESA będzie miała zysk pod warunkiem że załatwią do końca formalności z dokumentacją niemiecką a KD wymarzone pociągi do Niemiec .Tak a pro po gdyby Niemcom zależało na utrzymaniu połączeń z Wrocławiem to sami by takie uruchomili bo przecież mają certyfikat ,tylko po co im to .To my biedni Polacy za 1euro niemcowi w dupę włazimy.
2015-03-25 12:12:27 Autor: *paweł*
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z tymi linkami to niezły pomysł. Nadawałyby się na trasę Zielona Góra - Jelenia Góra przez Zgorzelec, z wjazdem do Goerlitz. W ten sposób połączenie do Goerlitz zyskaliby jednocześnie pasażerowie z Jeleniej i Zielonej Góry, nie wspominając o mniejszych miastach po drodze. Może dogadać się z władzami województwa lubuskiego i wspólnie zorganizować takie połączenie? Lubuskie zdaje się ma jakieś linki - można by je puścić na linię do Jeleniej Góry i w ten sposób załatwiamy problem brakującego połączenia z Niemcami. Oczywiście lepsze byłoby połączenie bezpośrednie do samego Drezna ale biorąc pod uwagę bardzo dużą częstotliwość pociągów z Goerlitz do Drezna, przesiadka w Goerlitz nie stanowi żadnego problemu. Są poranne i wieczorne połączenia Jelenia Góra - Zielona Góra, a takie własnie są najbardziej potrzebne przy wyjazdach do Niemiec.
2015-03-25 15:57:13 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Czyli "dawno" i "nieprawda" ?! Obecnie "motoraki" czy RegioNova nie wjeżdżają do Niemiec.
Ostatnio otwarta RB66 Rumburk - Dolna Poustevna - Sebnitz - Bad Schandau - Decin obsługiwana jest przez Desiro DB.
Ostatnio otwarta RB66 Rumburk - Dolna Poustevna - Sebnitz - Bad Schandau - Decin obsługiwana jest przez Desiro DB.
2015-03-25 17:04:01 Autor: Fredi
---.93.210.3
Sa prostsze rozwiazania na PZB do Görlitz.
Taniej i szybciej byloby kupienie badz wynajecie VT 627 lub VT 628 ktorymi jezdza KM do Ostroleki i DB do Szczecina. Modele maja fabryczny PZB.
Taniej i szybciej byloby kupienie badz wynajecie VT 627 lub VT 628 ktorymi jezdza KM do Ostroleki i DB do Szczecina. Modele maja fabryczny PZB.
2015-03-26 16:57:39 Autor: lex
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post z torów plk:
"Czyli "dawno" i "nieprawda" ?! Obecnie "motoraki" czy RegioNova nie wjeżdżają do Niemiec.
Ostatnio otwarta RB66 Rumburk - Dolna Poustevna - Sebnitz - Bad Schandau - Decin obsługiwana jest przez Desiro DB."
Na Rumburk - Dolna Poustevna - Sebnitz - Bad Schandau - Decin jeżdżą też linki Pesy. Czyli jest szansa na wjazd naszych szynobusów do Goerlitz też. Pomysł z linią Zielona Góra - Jelenia Góra z wjazdem do Goerlitz przy wykorzystaniu lubuskich linków jest całkiem dobry. W razie niedostatecznej ilości taboru w lubuskim PR można pomyśleć o wynajmie linków a nawet zakupie. W końcu nie jest to inwestycja tylko w to połączenie, województwo dolnośląskie na nadmiar szynobusów nie narzeka. Na pewno to lepsze niż wyrzucać miliony na przeróbki w SA134.Ostatnio otwarta RB66 Rumburk - Dolna Poustevna - Sebnitz - Bad Schandau - Decin obsługiwana jest przez Desiro DB."
Natomiast nie ma sensu pchać szynobusów z Goerlitz do Wrocławia, gdzie kilkuletnia praktyka pokazała że ludzie muszą później się tłoczyć w małych szynobusach. Lepiej skomunikować pociągi w Zgorzelcu lub Węglińcu z pociągami z/do Wrocławia, a bezpośrednie pociągi puścić do Jeleniej i ewentualnie też Zielonej Góry. Odchodzi też w takiej sytuacji kwestia jazdy dieslem pod drutem.
2015-03-26 20:14:59 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro zlikwidowano pociągi relacji Drezno - Wrocłąw, to dlaczego nie zdecydowano się, aby pociągi te kursowały w relacji chociaż Drezno - Węgliniec lub Drezno - Zgorzelec? Jeśli Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego płacił PR-om, a PR-y DB za każdy kilometr, jaki niemieckie pociągi przejeżdżały po polskich torach pod taryfową bandera PR, to kilometrów tych na terenie Polski, na odcinku granica - Zgorzelec jest o wiele wiele mniej, aniżeli na odcinku garnica - Wrocław.
Pociąg z Drezna mógły wjeżdżać na tory lubańskie na stacji Zgorzelec (Ujazd), a w tym czasie na torach północnych mógły już stać skomunikowany pociąg relacji Zgorzelec - Wrocław.
Pomysły poprzednio wpisujących komentrarze są dobre. Skoro lubuski oddział PR oraz KM, a także czeska kolej (obsługująca także trasę Dolni Poustevna - Sebnitz - Decin) mają odpowiedni tabor, jaki może wjeżdżać do Niemiec, to dlaczego nie dokonać wynajmu takiego taboru lub wzajemnej podmiany z drugim przewoźnikiem na inny tabor.
Pociąg z Drezna mógły wjeżdżać na tory lubańskie na stacji Zgorzelec (Ujazd), a w tym czasie na torach północnych mógły już stać skomunikowany pociąg relacji Zgorzelec - Wrocław.
Pomysły poprzednio wpisujących komentrarze są dobre. Skoro lubuski oddział PR oraz KM, a także czeska kolej (obsługująca także trasę Dolni Poustevna - Sebnitz - Decin) mają odpowiedni tabor, jaki może wjeżdżać do Niemiec, to dlaczego nie dokonać wynajmu takiego taboru lub wzajemnej podmiany z drugim przewoźnikiem na inny tabor.
2015-03-27 01:49:49 Autor: ryszard-47
---.185.134.40
Też uważam, że w obecnej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest przedłużenie pociągów rel. Drezno - Gorlitz do Zgorzelca i tam skomunikowanie ich ze składami do Jeleniej Góry. Jeśli już przedłużać pociągi kawałek dalej to lepiej to zrobić do Lubania i tam np. skomunikować z elektrycznymi składami rel. Węgliniec - Jelenia Góra. W ten sposób zyskujemy całkiem dobre połączenie rel. Drezno - Jelenia Góra z tylko jedną przesiadką w Lubaniu albo Zgorzelcu. Można oczywiście także pomyśleć o skomunikowaniu jednocześnie w Lubaniu ze składami Lubań - Wrocław, choć ta relacja raczej nie będzie cieszyć się dużym popytem, co już pokazały bezpośrednie pociągi Drezno - Wrocław (kilka, max. kilkanaście osób przekraczających granicę). Kierunek jeleniogórski na pewno będzie dużo bardziej frekwencyjny, dla Niemców na pewno to byłby hit. Do tego jeszcze dobre skomunikowanie z pociągiem do Szklarskiej Poręby w Jeleniej Górze, a najlepiej także skomunikowany z pociągami InterregioBus do Karpacza i można liczyć na dobrą frekwencję przez cały rok. Na pewno wielu Niemców skorzystałoby z takiego połączenia na bilecie Euro-Nysa.
2015-03-27 19:23:42 Autor: kłapouchy
---.torservers.net
To się panowie z KD zdziwili, że zarządca infrastuktury ma jakieś wymagania? Trzeba było najpierw zapoznać się z miejscowym porozumieniem granicznym, a nie lecieć do mediów z opowieściami o nowych połączeniach.
Zapytajcie chłopaków z cargo, jak będą mieli dobry humor, to wam coś podpowiedzą :D
Ale w Gorlitz to nie będzie pewnie wyjścia awaryjnego.
Musi by PZB, radio niemieckie i znajomość języka u maszynisty (na tym radiu ma czasem coś zgłosić, zrozumieć polecenie).
Goerlitz jest po modernizacji i kropka. Tu raczej Netz się nie zgodzi na jakieś złagodzenie warunków dostępu (jak miałaby być ku temu podstawa?), wymagania niemieckie są jasne - jest PZB na linii, to maszyny muszą z nim współpracować i nie ma, że boli.
Zapytajcie chłopaków z cargo, jak będą mieli dobry humor, to wam coś podpowiedzą :D
Ale w Gorlitz to nie będzie pewnie wyjścia awaryjnego.
Musi by PZB, radio niemieckie i znajomość języka u maszynisty (na tym radiu ma czasem coś zgłosić, zrozumieć polecenie).
Goerlitz jest po modernizacji i kropka. Tu raczej Netz się nie zgodzi na jakieś złagodzenie warunków dostępu (jak miałaby być ku temu podstawa?), wymagania niemieckie są jasne - jest PZB na linii, to maszyny muszą z nim współpracować i nie ma, że boli.
2015-03-29 09:50:45 Autor: Gosc
---.hsi13.kabel-badenwuerttemberg.de
Od lat jedzilem pociagiem Wroclaw Drezno , bo mial wspaniale skomunikowanie na lotnisko Dresden czy ICE w kierunku Frankfurt Main za 29 Euro czy na Norynberge tanimi biletami
na osobowe. Nie raz Euro Nysa bilet byl bardzo dobry szczegolnie za doplata do Drezna Teraz musze samochodem ( ale dziwne na Bla Bla Car zawsze kogos znajdziesz i wychodzi taniej ). Zawsze ten pociag byl pelny tez przez granice. Wiec nic nie rozumie !!!
Tu chodzi o rozgrywki KD-PR- IC. Szkoda bo troche tych Niemcow jechalo do Wroclawia i wydawali pieniadze . Proponuje
1 Kupic Desiro od DB Regio i jezdzic do Dresden
2 Jak sie nie da kupic to szybkie KD Expresy do Weglinca a dalej Trilex.
Sprawe nalezy szybko zalatwic bo pasazer ucieka i integracja z EU jest zalamana.
na osobowe. Nie raz Euro Nysa bilet byl bardzo dobry szczegolnie za doplata do Drezna Teraz musze samochodem ( ale dziwne na Bla Bla Car zawsze kogos znajdziesz i wychodzi taniej ). Zawsze ten pociag byl pelny tez przez granice. Wiec nic nie rozumie !!!
Tu chodzi o rozgrywki KD-PR- IC. Szkoda bo troche tych Niemcow jechalo do Wroclawia i wydawali pieniadze . Proponuje
1 Kupic Desiro od DB Regio i jezdzic do Dresden
2 Jak sie nie da kupic to szybkie KD Expresy do Weglinca a dalej Trilex.
Sprawe nalezy szybko zalatwic bo pasazer ucieka i integracja z EU jest zalamana.
2015-03-29 17:37:28 Autor: jurek w.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Akurat Euro-Nysa był praktycznie zupełnie nieprzydatny na linii z Wrocławia. Chyba że ktoś jechał z Niemiec do jakiejś wioski pod Bolesławcem (i w odwrotnym kierunku). A taka relacja to żadna atrakcja dla nikogo. Jedyna sensowna relacja na tym bilecie to z Drezna do Jeleniej Góry, gdzie można całą trasę przejechać na Euro-Nysie, a nawet wsiąść w autobus i pojechać na tym samym bilecie dalej do Karpacza i Szklarskiej Poręby. Nie wiem o jakim skomunikowaniu z samolotami piszesz, bo ja akurat często latałem z Drezna do Paryża i nigdy nie pasował mi ten pociąg. Również RE nie były skomunikowane z żadnymi pociągami po polskiej stronie, np. jadąc z Jeleniej Góry do Drezna bardziej opłacało się własne auto. Nic dziwnego że pociąg woził przez granicę śladowe ilości pasażerów.
Jedyne sensowne rozwiązanie to:
- kupić Linki,
- zrobić relację z Drezna do Jeleniej Góry (b. duży ruch turystyczny), ewentualnie w najgorszym wypadku z Goerlitz ze skomunikowaniem z pociągami z Drezna i Cottbus,
- W ostateczności spróbować dogadać się z województwem lubuskim o puszczeniu lubuskich Linków na trasie Z.G. - J.G. z wjazdem do Goerlitz.
O zakupie Desir od DB zapomnij. Również nie ma najmniejszego sensu puszczać niemieckich pociągów do Węglińca. Raz że koszty, a dwa - komu miałyby służyć takie pociągi, skoro przez granicę prawie nikt nie jeździł, a ze Zgorzelca będzie to dokładnie to samo co SA do Węglińca + Impuls węgliniec - Wrocław?
Jedyne sensowne rozwiązanie to:
- kupić Linki,
- zrobić relację z Drezna do Jeleniej Góry (b. duży ruch turystyczny), ewentualnie w najgorszym wypadku z Goerlitz ze skomunikowaniem z pociągami z Drezna i Cottbus,
- W ostateczności spróbować dogadać się z województwem lubuskim o puszczeniu lubuskich Linków na trasie Z.G. - J.G. z wjazdem do Goerlitz.
O zakupie Desir od DB zapomnij. Również nie ma najmniejszego sensu puszczać niemieckich pociągów do Węglińca. Raz że koszty, a dwa - komu miałyby służyć takie pociągi, skoro przez granicę prawie nikt nie jeździł, a ze Zgorzelca będzie to dokładnie to samo co SA do Węglińca + Impuls węgliniec - Wrocław?
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |