Partnerzy serwisu:

Katastrofa kolejowa w Hiszpanii: 11 nowych oskarżonych

TVN24/Rynek Kolejowy 12.05.2014 179

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-05-12 12:33:10 Autor: arnold
---.free.aero2.net.pl
Czyżby zrąbana modernizacja?
Podobnie jak u nas namieszane , na jednej linii wiele systemów.
2014-05-12 12:41:34 Autor: baczny_obserwatoy
---.grupalotos.pl
Jeżeli nawet Rynek Kolejowy pisze o osobie prowadzącej pociąg per "motorniczy", to jest to znamienny znak naszych czasów. O tempora, o mores!
2014-05-12 12:43:39 Autor: wsk93
---.ds1-k.us.edu.pl
Droga redakcjo,

motorniczy to może być tramwaju; w pociągu jest maszynista (slangowo mechanik).
2014-05-12 12:57:27 Autor: tubylec
---.subscribers.sferia.net
Na "Discovery" pokazywano film wyjaśniający przyczyny katastrofy.
Samoczynne hamowanie nie zadziałało bo system działał tylko po przekroczeniu prędkości wyższej niż ta, z którą poruszał się pociąg.
Pociąg był elektryczno-spalinowy. Miedzy lokomotywą i pierwszym wagonem oraz ostatnim i lokomotywą na końcu był człon z silnikiem spalinowym i zbiornikiem paliwa.
Te człony miały dużą masę i wysoko położony środek ciężkości i jako pierwsze wykoleiły się na zakręcie. Widać to na filmie wyświetlanym w zwolnionym tempie. Dlatego najwięcej osób zginęło w wagonach sąsiadujących z członami napędowymi a pożar wywołało paliwo.
2014-05-12 13:55:59 Autor: arnold
---.free.aero2.net.pl
@tubylec
Masz rację. Złożyło się wiele przyczyn: nieudana modernizacja linii, wadliwa przeróbka składu, maszynista itd.
2014-05-12 14:08:47 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Po stratach w ludziach najsmutniejsze w tej katastrofie jest to, że wszelkie zabezpieczenia nie mogły nawet zadziałać przy prędkości, z jaką pociąg nie miał szans pokonania łuku, bo były przewidziane na jeszcze wyższe prędkości. Jeśli takie oczywiste błędy można popełnić przy opracowywaniu koncepcji systemu, a następnie wdrożyć i uruchomić ten system, to strach się bać.
2014-05-12 14:14:41 Autor: d333
---.205.21.88.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@tubylec
Nie ten film oglądałeś, jako pierwszy wykoleił się czwarty wagon po spiętrzeniu na trzecim z powodu źle rozmieszczonej masy hamującej.
2014-05-12 18:52:52 Autor: busiarz ewon
---.centertel.pl
W POlsce po takim wypadku jedynym oskarżonym pozostałby wyłącznie maszynista, jak to było ze zdarzeniami w Babach i Krzewiu.
2014-05-12 21:48:27 Autor: zubek
---.icpnet.pl
Gdyby maszynista nie zawiódł, nie doszłoby do wypadku i nikt by się nie dowiedział, że system bezpieczeństwa bezpieczeństwa nie zapewnia. Prawda stara jak świat. Tak było przed wojną, w PRL i jest dzisiaj. Mamy silny związek zawodowy maszynistów. Jego szef nazywa się prezydentem. Psu na budę to wszystko, gdy nie potrafią przed sądem udowodnić uzależnień. Psu na budę to wszystko, gdy prezes PKP Intercity, prezes PKP, jedna wicepremier i drugi wicepremier domagają się homologacji pendolino na 250 km/godz, gdy to zgodnie z prawem jest niemożliwe.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony