Partnerzy serwisu:

Jest wykonawca remontu mostów i wiaduktów na linii do Medyki

Martyn Janduła 13.04.2017 351

Jest wykonawca remontu mostów i wiaduktów na linii do Medyki
Stacja MedykaFot. Honza Groh, lic. CCA 3.0/Wikimedia Commons
Aż trzynaście kolejowych obiektów inżynieryjnych zostanie przebudowanych lub zrewitalizowanych na odcinku Jarosław – Munina i Munina – Radymno. Z siedmiu oferentów PKP PLK wybrały wykonawcę inwestycji.
PKP PLK zaplanowały wykonanie robót budowlanych na dwóch szlakach: Jarosław – Munina i Munina – Radymno. Obiekty inżynieryjne przebudowane i zrewitalizowane zostaną w ramach dwóch projektów – „Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i linii nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa”. Zamawiający przewidywał, że koszt zadania wyniesie 27,6 mln zł brutto.

Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych na podstawie projektów wykonawczych. Prace prowadzone na szlaku Jarosław – Munina potrwają do 30.08.2017 r., z kolei wykonanie robót budowlanych na szlaku Munina – Radymno zaplanowano do 15.03.2018 r.

Cena nie była jedynym kryterium udzielenia zamówienia, stanowiła 60% oceny przetargowej. 30% punktów było do zdobycia za liczbę pracowników zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę, a 10% za okres gwarancji. Maksymalny wynik wśród tych parametrów uzyskała firma Serso z Warszawy, której ofertę wybrały PKP PLK. Firma zaproponowała, że wykona prace za 14,4 mln zł brutto.

Swoje oferty w przetargu złożyli również Trakcja PRKiI, ZUE, Swietelsky Rail Polska, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina. Z kolei wykluczone z postępowania zostały oferty firm Domost z Małkini górnej oraz Intop Tarnobrzeg.

Zadanie 1

Zakres zadania nr 1 obejmuje wykonanie prac na szlaku Jarosław – Munina związanych z przebudową czterech obiektów inżynieryjnych w postaci wiaduktu, które znajdują się w km 211,767, 210,159, 210,312, 210,656. Wykonawca będzie musiał również przebudować występujące na obiektach inżynieryjnych kolizje energetyczne, srk, i teletechniki poprzez umieszczenie kabli w zabudowanych w obiekcie przejściach kablowych.

Prace te jednak spowodują wyłączenia poszczególnych torów. Najpierw całodobowe zamknięcie torowe przewidziano dla toru nr 1 w okresie od 30 marca 2017 roku do 19 maja 2017 roku. Dla toru nr 2 – od 22 maja 2017 roku do 14 lipca 2017 roku.

Zadanie 2

Zakres zadania nr 2 obejmuje wykonanie prac na szlaku Munina – Radymno. Do przebudowy zaplanowano trzy obiekty inżynieryjne – dwa wiadukty w km 215,441 i 215,441 oraz jeden przepust w km 220,836. Sześć obiektów zostanie zrewitalizowanych. Są to trzy mosty w km 215,677, 219,696 i 222,110, dwa przepusty w km 217,486 i 218,889 oraz jeden wiadukt w km 218,885.

Tutaj również wykonawca przebuduje występujące na obiektach inżynieryjnych kolizje energetyczne, srk, i teletechniki poprzez umieszczenie kabli w zabudowanych w obiekcie przejściach kablowych. Prace te spowodują całodobowe zamknięcia torowe. Tor nr 1 wyłączony zostanie z ruchu od 17 lipca 2017 roku do 25 września 2017 roku, zaś tor nr 2 – od 26 września 2017 roku do 8 grudnia 2017 roku.

Prace mają służyć poprawie bezpieczeństwa, utrzymaniu parametrów eksploatacyjnych linii i zmniejszenia kosztów utrzymania infrastruktury. PKP PLK wskazuje tutaj także poprawę oferty przewozowej dla przewozów osobowych i towarowych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony