Jest wstępny plan rozkładu jazdy w relacji Londyn – Amsterdam
Łukasz Pastor ⚫ 14.10.2016 ⚫
265

Fot. NB80, lic. GNU 1.2/WikimeFot. NB80, lic. GNU 1.2/Wikimedia Commons
Przewoźnik Eurostar ustala już rozkład jazdy dla połączenia Londyn – Amsterdam, które ma ruszyć wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy w grudniu 2017 roku. Według wstępnych założeń, każdego dnia mają kursować w tej relacji po dwie pary pociągów.
Pociągi będą pokonywały trasę Londyn St Pancras – Amsterdam Central o długości 588 km w czasie 3 godzin i 50 minut. Pociągi mają zatrzymywać się na stacjach w: Brukseli, Antwerpii, Rotterdamie i w porcie lotniczym Schiphol.
W drugą stronę pociągi będą jechały nieco dłużej – od 4 godz. i 9 min do 4 godz. i 36 min. Nie będą zatrzymywały się w Antwerpii, natomiast na stacji w Brukseli postój będzie trwał 28 minut, a to w związku z procedurami bezpieczeństwa. Z Londynu pociągi będą odjeżdżać o godz. 8:04 i 17:04 - od poniedziałku do piątku, o 8:04 i 16:01 w soboty oraz o 11:04 i 17:04 w niedziele. Z Amsterdamu do Londynu składy będą odjeżdżać o 7:48 i o 16:48 – od poniedziałku do piątku, o 7:48 i 14:18 w soboty oraz o 9:25 i 17:21 w niedziele.
Wszystkie pociągi będą kursowały po tej samej trasie, po której jeżdżą składy do Brukseli. Pociągi do Amsterdamu nie będą jednak zatrzymywać się na stacji Lille Europe, gdzie zatrzymują się wszystkie składy do Brukseli.
Relacja Londyn – Amsterdam będzie obsługiwana pociągami Siemens Velaro e320. Jeden z takich składów trafił w tym roku na testy do Holandii. Producent przetestował jego współdziałanie z holenderską infrastrukturą. Testy odbyły się zarówno na liniach konwencjonalnych, jak i na trasie dużych prędkości HSL Zuid.
Przypomnijmy, że nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Starsza flota przewoźnika nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią. Nowe pociągi e320 pozwolą uruchomić połączenia również z Amsterdamem, Kolonią i innymi miastami Europy.
Pociągi e320 rozpędzają się do maksymalnej prędkości 320 km/h. To pierwsze pociągi Eurostaru z napędem w każdym członie – inaczej niż w starszych pociągach, gdzie napęd jest umiejscowiony w skrajnych członach. Starsza flota Eurostaru może rozpędzać się do prędkości maksymalnej 300 km/h. W tej chwili e320 może poruszać się po terytorium Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii. W dalszej perspektywie jest też połączenie Londynu z miastami niemieckimi, ale nie nastąpi to przed uruchomieniem połączenia Londyn – Amsterdam.
W drugą stronę pociągi będą jechały nieco dłużej – od 4 godz. i 9 min do 4 godz. i 36 min. Nie będą zatrzymywały się w Antwerpii, natomiast na stacji w Brukseli postój będzie trwał 28 minut, a to w związku z procedurami bezpieczeństwa. Z Londynu pociągi będą odjeżdżać o godz. 8:04 i 17:04 - od poniedziałku do piątku, o 8:04 i 16:01 w soboty oraz o 11:04 i 17:04 w niedziele. Z Amsterdamu do Londynu składy będą odjeżdżać o 7:48 i o 16:48 – od poniedziałku do piątku, o 7:48 i 14:18 w soboty oraz o 9:25 i 17:21 w niedziele.
Wszystkie pociągi będą kursowały po tej samej trasie, po której jeżdżą składy do Brukseli. Pociągi do Amsterdamu nie będą jednak zatrzymywać się na stacji Lille Europe, gdzie zatrzymują się wszystkie składy do Brukseli.
Relacja Londyn – Amsterdam będzie obsługiwana pociągami Siemens Velaro e320. Jeden z takich składów trafił w tym roku na testy do Holandii. Producent przetestował jego współdziałanie z holenderską infrastrukturą. Testy odbyły się zarówno na liniach konwencjonalnych, jak i na trasie dużych prędkości HSL Zuid.
Przypomnijmy, że nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Starsza flota przewoźnika nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią. Nowe pociągi e320 pozwolą uruchomić połączenia również z Amsterdamem, Kolonią i innymi miastami Europy.
Pociągi e320 rozpędzają się do maksymalnej prędkości 320 km/h. To pierwsze pociągi Eurostaru z napędem w każdym członie – inaczej niż w starszych pociągach, gdzie napęd jest umiejscowiony w skrajnych członach. Starsza flota Eurostaru może rozpędzać się do prędkości maksymalnej 300 km/h. W tej chwili e320 może poruszać się po terytorium Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii. W dalszej perspektywie jest też połączenie Londynu z miastami niemieckimi, ale nie nastąpi to przed uruchomieniem połączenia Londyn – Amsterdam.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |