Partnerzy serwisu:

Jest wstępne studium wykonalności dla tunelu Tallinn - Helsinki

ERR News/lp, Rynek Kolejowy 13.02.2015 154

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-13 11:54:53 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Będą kolejne analizy"

A będzie analiza korzyści odniesionych przez gospodarkę Federacji Rosyjskiej po ponownym zajęciu eks Estońskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej?
2015-02-13 11:58:19 Autor: Sąsiad
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolejny uwiedziony propagandą antyrosyjską, zgodnie prowadzoną przez sojusz PiS - PO. Może ktoś napiszę mi, co w ostatnim czasie napisano w Polsce pozytywnego o Rosji? Bo i o kolejach zaczęto pisać w samych czarnych barwach...
2015-02-13 12:11:35 Autor: Z biegiem LK6
---.dynamic.gprs.plus.pl
Mogą sobie Bałtowie planować nawet KDP z Tallina do granicy z Polską. Po naszej stronie będzie jednotoróweczka na vmax 120 z pokrętnym przebiegiem przez Ełk (dzięki nachalnemu lobbingowi ziomków z tego miasta w partii miłości) i z koniecznością zmiany czoła pociągu w Białymstoku.

Aha zapomniałbym. Wszystko wskazuje na to, że Trupol będzie się grzebał z 65 km Warszawa-Rembertów-Sadowne do 2017 r. i ile nie zejdzie z inwestycji kiedy zabranie kasy w unijnym żródełku
2015-02-13 12:12:35 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Sąsiad

To zależy jak rozumiesz "pozytywność" informacji o Rosji. Bo takie informacje, że im się gospodarka wali - co wszak jest pozytywną informacją z punktu widzenia sprawiedliwości międzynarodowej i adekwatnego ukarania wspierania sowieckiego terroryzmu na wschodniej Ukrainie - pojawiają się raczej codziennie; )

[Admin: zmoderowano] Wypowiedź nie na temat.
2015-02-13 12:21:34 Autor: abba
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Goral, @Sasiad

Na onecie są stosowne wątki. Tam się spełnicie.
A na odcinku Estońskim oby nie skończyło się taką żenadą jak przy dotychczasowych działaniach PLK i Torpolu przy modernie polskiej RB
2015-02-13 12:38:41 Autor: Sąsiad
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widzę, że twoje poglądy antykolejowe są niczym przy twojej wizji geopolityki. Czyli inaczej - propaganda działa lepiej niż myślałem...

[Admin: zmoderowano] Wypowiedź nie na temat.
2015-02-13 14:35:34 Autor: Tomeks
---.168.0.200
[Admin: zmoderowano] Wypowiedź nie na temat.
2015-02-13 16:50:12 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Sąsiad

Jeżeli moją zdeklarowaną antyPICność nazywasz poglądami antykolejowymi, to rzeczywiście - jestem antykolejowy. Wierz mi, jeżeli byłaby sensowna (jak była kiedyś) oferta interREGIO, to nie jeździłbym PolskimBusem i innymi autobusami. Ale niestety MIR & PLK dopięły swego, iR zostały de facto zdemolowane do reszty, więc generalnie zostało mi tylko korzystanie z autobusów w ruchu dalekobieżnym i kolei w wersji lokalnej (dojazd na autobus/z autobusu do celu). Oraz - jeżeli się da - z samej kolei, oczywiście wyłącznie z pociągów innych przewoźników niż debilna pomyłka ewolucji z Żelaznej 59a.

Nie jestem idiotą i z PICEM nie jeździłem, nie jeżdżę i jeździł nie będę. PIC to g... nad g..., moich pieniędzy nie dostanie. Dostanie je PB, PR, inni przewoźnicy autobusowi i czasem także trójmiejska SKM.

Zresztą proszę, znajdź mi sensowne połączenie samymi pociągami z Katowic do Gdańska. Składanka osobówek to jest kilkanaście godzin jazdy (o ile nie więcej), do tego w dzień (=konieczność 2 dodatkowych noclegów), a iR na tej trasie już dawno nie ma (pomijając fakt, że iR "Bursztyn" też był tylko dzienny)...
2015-02-13 18:39:51 Autor: Sąsiad
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Goral,
daj spokój. Masz IC do Gdańska, trudno, nie chcesz skorzystać, nie pojedziesz. Twoja sprawa. Firma przeżyje.

Sorry, z Mysłowic i wiosek podmysłowickich znam mnóstwo ludzi. Ale tak upartego i odpornego na argumenty - nie spotkałem dotychczas.

A na temat:

Co do istoty - niestety, myślę że dyskusje na temat niewłaściwy będą się przenosić.
Bo temat jest zupełną abstrakcją. Totalną. Nie ma żadnych ekonomicznych argumentów za takim tunelem. Oczywiście - czemu nie, fajnie by było. Można również zbudować tunel pod Śnieżką lub pod Tatrami.
Jeden taki tunel istnieje. Nawet ma też 50 km. Między Francją a Anglią. I ciągle ma problemy finansowe, przy takim ruchu jaki jest między tymi krajami. A jaki ruch osobowy czy towarowy jest między Finlandią a Estonią? Śmiech na sali...
Czyli temat taki trzeba rozpatrywać wyłącznie jako żart primaaprilisowy lub ideę polityczną, aby pogrozić Putinowi. Z czego on się śmieje...
2015-02-13 22:50:02 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Sąsiad

No właśnie - dobrze napisałeś - mam "IC do Gdańska", a zatem pojadę PolskimBusem (za ca 21,75 zł w jedną stronę, cena oczywiście bez żadnych ulg ustawowych). A potem lokalnie oczywiście z PR lub SKM 3M.

PIC, faktycznie, bez moich kilkudziesięciu złotych przeżyje. Ale nie tylko ja zrezygnowałem z pseudousług tej spółczyny (choć pewnie wszyscy inni ze względów czysto racjonalnych, a nie ideologicznych jak ja) - jestem wszak jednym z aż 5,2 mln pasażerów, którzy olali PIC i - wygląda na to - za nic w świecie nie chcą do niego wracać :)))

I tak trzymać, im szybciej PICEK zdechnie, tym lepiej :))))))))))
2015-02-13 22:53:41 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
W Tallinie i Helsinkach razem wziętych mieszka tyle ludzi co w Krakowie.
Koszt budowy (planowany) tunelu 50 km to tylko 50.000 zł / mieszkańca.
W Tallinie od 2 lat komunikacja miejska jest "darmowa", więc tunel pewnie też się da za darmo zbudować.
2015-02-13 22:56:01 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Goral
Co to jest "sprawiedliwość międzynarodowa"?
2015-02-14 17:47:16 Autor: adam1234
---.wroclaw.dialog.net.pl
Szlak żeglugowy Tallin - Helsinki jest bardzo dochodowy dla armatorów (a tych zostało niewielu po ostatnich zawirowaniach światowych).
Nie wiem, czy taki Tallink czy Viking będą spokojnie patrzeć, jak im konkurencja wyrasta.

Sytuacja z kanałem La Manche jest inna - tam podmorski tunel jest z dala od tranzytowych korytarzy z Europy Środkowej.
W przypadku tunelu w Zatoce Fińskiej oni chcą go zbudować akurat w miejscu ważnego europejskiego korytarza...
2015-02-15 09:56:57 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Moralne prawo do tłuczenia najeźdźcy (militarnego) i bicia w niego na wszelkie inne możliwe sposoby (czyli np. na drodze sankcji ekonomicznych).
2015-02-15 15:44:06 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@ Góral
W Donieckiej Republice Ludowej też stosują owe moralne prawo wobec najeźdźcy militarnego i to z większą skutecznością niż sankcje ekonomiczne
2015-02-16 05:36:20 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

No i ok, niech sobie walczą - tylko bez płaczu, że im Ukraińcy zabijają ich niby-cywilów (niby, bo znając życie sporo "cywilów" na terenie samozwańczych "republik" nie tylko popiera sowieckich terrorystów, to jeszcze bardzo chce przyłączenia miejsca ich zamieszkania do FR). Uważam wręcz, że Ukraina ma moralne prawo eksterminować tamtejszą ludność "cywilną", bo jest niebezpieczna dla reszty społeczeństwa Ukrainy.
2015-02-16 16:03:40 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@ Goral
"moralne prawo eksterminacji ludności" - brawo!
Musisz kolego Goralu zrozumieć, że społeczeństwo u-Krainy nie składa się w 98% z narodu ukraińskiego, jak społeczeństwo III RP. Na obecnej Ukrainie w wielu terenach przed wojną Ukraińcy stanowili i dalej stanowią mniejszość, ale za to stanowili większość w wielu terenach obecnej FR, Kazachstanu i Polski. Sam naród ukraiński (i białoruski też!) powstał stosunkowo niedawno w porównaniu do sąsiednich narodów w Europie, stąd ma zagubioną tożsamość i w zasadzie brak elit, bo na Dzikie Pola między Polską a Rosją uciekał raczej specyficzny typ osobników o bujnej przeszłości, typu Chmielnicki, Bohun, etc..
2015-02-16 23:37:59 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

A czy ja gdziekolwiek twierdziłem, że na wschodzie Ukrainy mieszkają Ukraińcy? Ba, nawet nie dziwię się, że tamtejsi Rosjanie chcą przyłączenia do Rosji... Więc bez sugerowania, że nie wiem, jak wygląda faktyczna struktura narodowościowa Ukrainy.
2015-02-17 07:36:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Co jednak nie zmienia faktu, że sowiecki terroryzm na wschodzie Ukrainy jest nie do zaakceptowania (mimo tych kolejnych wszelakiej maści rozejmów) i Kijów ma prawo do rozwiązania siłowego. Także względem ludności (celowo nie piszę "ludzi", bo historia i współczesność raczej wskazują, że Rosjanie mózgów i umiejętności myślenia nie posiadają, a zatem nie są ludźmi) "cywilnej" w tamtym rejonie.
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony