Partnerzy serwisu:

Jest umowa na przebudowę Łodzi Kaliskiej. Finansowanie krajowe

Kasper Fiszer 07.08.2019 131

Jest umowa na przebudowę Łodzi Kaliskiej. Finansowanie krajowe
Łódź Kaliskafot, Triskaidekafil, lic. CC BY-SA 3.0
Z budżetu centralnego, a nie z Regionalnego Programu Operacyjnego pochodzić będą środki na modernizację stacji Łódź Kaliska. Dziś PKP PLK zawarły umowę na przeprowadzenie prac. Ich wykonawca będzie Torpol.
PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły dziś na dworcu Łódź Kaliska wyczekiwaną umowę z wykonawcą przebudowy stacji Łódź Kaliska – firmą Torpol. Najważniejszym elementem inwestycji będzie dokończenie przerwanej w latach 90. zeszłego stulecia budowy wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego. Znacząco zwiększy to przepustowość w kierunku stacji Łódź-Widzew i Pabianice.

Prace bez zaangażowania środków unijnych

Spółka poinformowała przy tym wraz z władzami samorządowymi i centralnymi o zmianie sposobu finansowania przedsięwzięcia. – Inwestycja miała być początkowo finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, mieliśmy na ten cel zarezerwowane 68 mln zł – przypomniał Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Zgodnie z jego słowami środki te mają jednak zostać przeznaczone na prace na linii nr 14.

– Przebudowa Łodzi Kaliskiej będzie natomiast przeprowadzona w całości ze środków krajowych – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. Podkreślał przy tym, że inwestycja ta jest komplementarna wobec budowy tunelu średnicowego łączącego stację z podziemną Łodzią Fabryczną. Według założeń Łódź Kaliska ma być gotowa przed zakończeniem prac nad łącznikiem.

Zwiększenie roli kolei w samej Łodzi

Zdaniem Waldemara Budy, sekretarza stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, przebudowa Łodzi Kaliskiej wraz z budową tunelu średnicowego będą miały duży wpływ na rolę kolei w mieście. Wskazywał, że dzięki prowadzonym przez PKP PLK inwestycjom będzie można np. łatwiej dojechać do centrum z dużego osiedla Retkinia. Po zakończeniu wszystkich prac stacja ma obsługiwać do 400 kursów dziennie.

Po zmianach stacja Łódź Kaliska będzie miała pięć, a nie – jak obecnie – sześć peronów. Jak zapewniali przedstawiciele PKP PLK, duży nacisk podczas inwestycji położony zostanie na kwestie związane z dostępnością do obiektu dla osób o ograniczonej mobilności. Powstać mają m.in. nowe windy prowadzące na perony.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony