Partnerzy serwisu:

Jest umowa na projekt modernizacji CE30 Wrocław – Opole przez Jelcz

inf. pras oprac. kł 23.11.2020 60

Jest umowa na projekt modernizacji CE30 Wrocław – Opole przez Jelcz
ET22-1121 ze składem węglarek opuszcza Jelcz Miłoszyce fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
Za blisko 24 mln zł będą wykonane projekty dla przyszłych prac na linii kolejowej Wrocław – Opole przez Siechnice, Jelcz, Popielów (C-E 30). PLK podpisała umowę z konsorcjum Systry.
Wykonawcą opracowania dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu pn. „Prace na linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice - Jelcz - Wrocław Brochów” jest  konsorcjum z liderem, firmą Systra S.A. Wartość podpisanej umowy wynosi 23 788 800,00 zł (netto). Termin ukończenia dokumentacji projektowej zaplanowany jest na III kwartał 2023 r. Prace projektowe są finansowane ze środków budżetowych. Realizacja przewidywanych robót zakłada wykorzystanie środków unijnych z nowej perspektywy finansowej – informuje PKP PLK.

Pierwotnie przetarg na to opracowanie ogłoszono już w czerwcu 2017 roku. Umowy jednak nie podpisano – w lipcu ubiegłego roku, a zamówienie unieważniono po wybraniu wykonawcy ze względu na niezgodność z projektem Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nowy przetarg ogłoszono prawie dokładnie rok temu. Jak informuje PLK, dla połączeń CPK, związanych z linią Wrocław – Opole (nr 277), na odcinku Wrocław – Jelcz projektowane rozwiązania będą uwzględniały osiągnięcie najwyższych możliwych prędkości, przy wykorzystaniu dostępnych rozwiązań technicznych.

Jakie korzyści z modernizacji?

Jak podaje PKP PLK, głównym celem projektu jest skrócenie czasu podróży i transportu ładunków, poprawa punktualności oraz zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Linia kolejowa C-E 30, łącząca Wrocław z Opolem przez Jelcz Laskowice, pełni ważną rolę w ruchu towarowym. Stanowi równoległą trasę do magistrali kolejowej Wrocław – Brzeg – Opole. Zmodernizowanie trasy C-E 30 pozwoli na odciążenie linii przez Brzeg i efektywniejsze wykorzystanie kolejowych połączeń w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym.D

la zwiększenia atrakcyjności i sprawności przewozów kolejowych na linii Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów potrzebne jest wykonanie prac. Poprzedza je opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwoleń i decyzji, wymaganych do realizacji inwestycji. Prace dostosują trasę do aktualnych potrzeb przewozowych, zgodnie z prognozami rozwoju sieci kolejowej.

Wykonawca przygotuje dokumentację wg założeń, że maksymalna prędkość pociągów pasażerskich na linii Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów ma wynosić 120 km/godz. Zwiększyć się ma dostępność kolei. Wszystkie stacje i przystanki będą m.in. dostosowane dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Linia planowana jest dla przejazdu pociągów towarowych o długości 740 m, wg wymogów obowiązujących na międzynarodowej sieci kolejowej, tj. z prędkością maksymalną 100 km/godz. i o nacisku na oś 221 kN/oś. Do sprawnych przejazdów będą odpowiednio przystosowane stacje Opole Groszowice, Opole Wschodnie, Czarnowąsy, Dobrzeń Wielki, Popielów, Karłowice, Rogalice, Biskupice Oławskie, Jelcz Laskowice, Czernica Wrocławska i Siechnice.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony