Partnerzy serwisu:

Jest umowa na elektryfikację linii kolejowej Węgliniec – Zgorzelec

inf. prasowa 24.11.2017 4

Jest umowa na elektryfikację linii kolejowej Węgliniec – Zgorzelec
Stacja w ZgorzelcuFot. PKP PLK
W 2019 r. cała trasa E30, od Zgorzelca do Przemyśla, będzie zelektryfikowana. Oznacza to skrócenie czasu przejazdu oraz lepsze warunki dla przewozów pasażerskich i towarowych. PKP Polskie Linie Kolejowe 24 listopada podpisały umowę na elektryfikację linii z Węglińca do Zgorzelca.
Wartość podpisanej przez PKP PLK umowy na elektryfikację 27 km linii kolejowej Węgliniec – Zgorzelec to 33,1 mln zł netto. Umowa będzie realizowana w formule „projektuj i buduj” i zakończy się na początku 2019 r.

Inwestycja PLK pozwoli na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu w Węglińcu zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Poprawi się przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych. Elektryfikacja pozwoli także na usprawnienie ruchu towarowego w południowo – zachodniej części Polski. Przewozy towarowe staną się sprawniejsze i szybsze, tym samym bardziej konkurencyjne względem drogowych.

Elektryfikacja na kilku liniach w Polsce

– Po inwestycji na odcinku Węgliniec – Zgorzelec, międzynarodowa trasa E30 od wschodniej do zachodniej granicy Polski będzie w pełni zelektryfikowana. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 2023 r. zelektryfikują m.in. trasy Ocice – Rzeszów, Lublin – Stalowa Wola, Ełk – Korsze, Szczecin – granica państwa. Dzięki temu poprawi się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami – mówi Arnold Bresch z Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Oprócz umowy Węgliniec – Zgorzelec na budowę sieci trakcyjnej za 33,1 mln zł netto, w sierpniu i wrześniu 2017 r. – PLK zawarła z PKP Energetyką S.A. umowy wartości 13,6 mln zł na budowę dwóch podstacji trakcyjnych w Pieńsku i Zgorzelcu oraz modernizację podstacji w Zgorzelcu. Zapewni to odpowiednie zasilanie dla nowo elektryfikowanego odcinka Węgliniec – Zgorzelec. Projekt „Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec” realizowany jest z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Wartość całego projektu szacowana jest na ok. 70 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 85%.

Coraz lepsze podróże koleją na Dolnym Śląsku


Zelektryfikowana trasa Węgliniec – Zgorzelec to kolejne przedsięwzięcie z Krajowego Programu Kolejowego realizowane na Dolnym Śląsku. PLK podpisały w ostatnich miesiącach umowy na modernizację linii Legnica – Rudna Gwizdanów (190 mln zł) i odcinka Zduny – Grabowno Wielkie (113 mln zł) oraz na przebudowę dwóch stacji Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice i budowę zintegrowanego przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście (78 mln zł).

Elektryfikacja odcinka Węgliniec – Zgorzelec oraz wcześniejsza modernizacja linii E30 Opole – Wrocław – Węgliniec stworzą jeszcze lepsze możliwości dla transportu pasażerskiego i towarowego oraz poprawią jakość połączeń ze wschodu na zachód Polski.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony