Partnerzy serwisu:

Jest szansa na lepsze połączenie kolejowe Mazowsza i Podlasia po Rail Baltice

Michał Szymajda 06.03.2019 143

Jest szansa na lepsze połączenie kolejowe Mazowsza i Podlasia po Rail Baltice
Fot. Michał Szymajda, RK
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego zastanawia się nad przedłużeniem regionalnych pociągów Kolei Mazowieckich z Małkini do Czyżewa lub nawet Szepietowa. Te ostatnie miejscowości znajdują się już w województwie podlaskim.
Do podjęcia decyzji na temat wydłużenia pociągów Kolei Mazowieckich, obecnie kończących bieg w zlokalizowanej jeszcze na Mazowszu Małkini, namawia województwo mazowieckie wiceprezes Fundacji Nowe Spojrzenie – Piotr Figiel. Pociągów regionalnych, które przekraczałyby granicę województw nie ma na 24-kilometrowym odcinku magistrali E75 od 10 lat. M.in. w tej sprawie Figiel spotkał się z przedstawicielami mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Pierwsze informacje na temat rezultatu rozmów w sprawie przywrócenia połączeń były optymistyczne i informowały o możliwości ich uruchomienia nawet od grudnia 2019 roku. Obecnie informacje urząd przekazuje z większym dystansem.

– W ramach założeń i wytycznych do rozkładu jazdy pociągów 2019/2020 przekazanych przez organizatora transportu zbiorowego (…) spółce Koleje Mazowieckie nie zaplanowano reaktywacji połączeń na odcinku Małkinia – Czyżew. Pociągi zostaną zaplanowane i uruchomione z chwilą zakończenia prac remontowych na linii nr 6, które to prace aktualnie mają wpływ na wykonywanie przewozów kolejowych na odcinku Małkinia – Łochów/Sadowne Węgrowskie – napisała Marta Milewska, rzecznik prasowy samorządu.

Przynajmniej 5 par pociągów "transwojewódzkich"

Przedstawicielka urzędu informuje , że wstępne plany dotyczą chęci uruchomienia co najmniej 5 par pociągów na styku województw. – Ostateczna wielkość pracy eksploatacyjnej będzie zależna od możliwości zawarcia porozumienia z samorządem województwa podlaskiego, dotyczącym organizacji przewozów na styku województw, możliwości finansowych organizatora przewozów, zdolności organizacyjnych i technicznych przewoźników operujących na tym odcinku linii oraz faktycznych potrzeb przewozowych wśród podróżnych. Ponadto wyraziliśmy zainteresowanie prowadzeniem przewozów pasażerskich na zmodernizowanej linii kolejowej nr 6 (o pożądanej prędkości maksymalnej 160 km/h) na odcinku Małkinia – Czyżew, wraz z możliwością zamiany kierunku jazdy na stacji Czyżew – wyjaśnia rzeczniczka.

Zarząd województwa mazowieckiego przypomniał też, że nie wyraził zgody na likwidację przystanków kolejowych między Małkinią a Czyżewem. – W 2014 r. Zarząd Województwa Mazowieckiego (ZWM) wyraził negatywną opinię w stosunku do wniosku jaki został złożony przez PKP SA w sprawie fizycznej likwidacji przystanków kolejowych: Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Koty w związku z modernizacją linii Rail Baltica – czytamy w mailu od samorządu. Obecnie między stacją Małkinia i Czyżew można poruszać się 11 pociągami uruchamianymi przez spółkę PKP Intercity, które dystans między Małkinią a Czyżewem pokonują w około 22 minuty.

Modernizacja "z poślizgiem"

Na odcinku od Sadownego przez Małkinię do Czyżewa toczą się obecnie prace związane z budową drugiego toru w ramach projektu modernizacji Rail Baltiki. W końcu roku 2018 informowaliśmy o opóźnieniach na tym odcinku. 7 marca PKP PLK zaplanowała przejazdy po nowym moście na Bugu (dla drugiego toru) pomiędzy Sadownem a Małkinią.





Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony