Partnerzy serwisu:

Jest przetarg na nowe lokomotywy dla Czech

tl, Rynek Kolejowy 04.09.2015 247

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-04 12:04:40 Autor: Pesssa
---.play-internet.pl
Pesa?
2015-09-04 12:48:09 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
@Pesssa raczej to bedzie Skoda. Akurat Czesi są książkowym przykładem jak kraj dba o rodzimych producentów i blokuje firmy zagraniczne :)
2015-09-04 13:09:20 Autor: e tam
---.146.95.184.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
bez przesady z tym podręcznikowym przykładem :)
2015-09-04 13:24:24 Autor: glos z kujpomu
---.play-internet.pl
Pesa nie oferuje nic spełniającego warunki przetargu.
2015-09-04 13:42:45 Autor: Tadeusz Rozporkiewicz
---.adsl.inetia.pl
Konsorcjum Dolkom Wrocław i Rubau wezmą ten kontrakt!
2015-09-04 13:51:07 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
@e tam ja doświadczyłem takich zachowań na własnej skórze, choć w nieco innej branży... musiałem udowadniać że moja firma nie jest garbata przez ponad 2 lata. Choć od początku przedstawialiśmy wszystkie wymagane papiery i spełnialiśmy normy, zrobiliśmy milion niepotrzebnych certyfikatów, to i tak bujaliśmy sie od drzwi do drzwi zanim wpuścili nas na swój rynek. I wiem od wielu osób, że przypadek którego doświadczyłem nie jest odosobniony. A Czesi wpuszczają do siebie zagraniczne firmy tylko wtedy kiedy w kraju nie maja oferentów.
2015-09-04 14:53:24 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
W tym temacie Czesi są tacy ami, jak Polacy... Kupują taką "okazałą" liczbę lokomotyw, że można policzyć je na palcach... Chciałbym kiedyś doczekać się ogłoszeń kontraktów na 50 lokomotyw, na 80 lokomotyw, a nie na 3, na 5, na 8...
2015-09-04 17:07:48 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Chodzi o zakup pięciu elektrowozów trójsystemowych (z opcją na kolejne trzy),


Chodzi opcjonalnie o 5 elektrowozów sześciosystemowych, czy 8 trójsystemowych?
2015-09-04 17:28:23 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
"Lokomotywy mają mieć dopuszczenia do ruchu najpierw w krajach Grupy Wyszehradzkiej, Niemczech, Austrii i Rumunii, w dalszej kolejności oczekiwane są dopuszczenia do ruchu, kolejno, w Chorwacji, Słowenii i Niderlandach (te dopuszczenia mogą być uzyskiwane już po dostawie)"

zapewne wygra V
2015-09-04 17:29:15 Autor: WOJTUS
---.dynamic.gprs.plus.pl
zapewne wygra Vectron jak w PKP Cargo szkoda ze nie będą dojeżdżać do Polski
2015-09-05 14:57:12 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
jeśli przy temacie Czech, to jak głęboko na teren Czech i Słowacji zapuszczają się pociągi prowadzone lokomotywami PKP CARGO, chyba są to w większości ET 41, nawet ostatnio w Czeskim Cieszynie widziałem skład z węglarkami gdzie na popychu jechało kolejne ET 41.
I pytanie drugie, kilkanaście lat temu koleje Słowackie ogłosiły że chcą mieć tylko zasilanie 25kV i jak wygląda ta spraw? czy jakieś linie są/ były przerabiane z 3kV na 25?
2015-09-05 23:22:47 Autor: longa
---.hartvoorinternetvrijheid.nl
Lokomotywy nie "dla Czech", tylk dla CD Cargo. One będą użytkowane przez konkretną firmę, a nie przez cały kraj.
Pesa? Poobiecuje dużo... I na tym się skończy.
2015-09-06 17:12:06 Autor: awt
---.135.161.85.static.kolnet.eu
Od kiedy PKP C przejęło operacyjnie kontrolę nad AWT widok 2xET41 w Czeskim Cieszynie to normalka, wiozą pewnie węgiel z OKD.
2015-09-06 18:54:15 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Jest napisane "te dopuszczenia mogą być uzyskiwane już po dostawie".
Teoretycznie Pesa mogłaby wystartować, tak samo Newag który jest o tyle do przodu, że wielosystemowy Griffin już istnieje (z drugiej strony przy obecnej technologii wielosystemowa Gama to bułka z masłem, najtrudniejszy etap to w ogóle stworzyć nowoczesnego loka od zera, a potem mając już bazową wersję to wprowadzanie modyfikacji nie jest problemem).
Nie mniej jednak ČD Cargo zapewne będzie chciało Škody.
2015-09-07 17:20:34 Autor: Papyr79
---.czf.spoje.net
Do "gościa" 5.9.2015 14:57: lokomotywy ET41 są dopuszczone do eksploatacji w Czechach i na Słowacji wszędzie tam, gdzie występuje zasilanie prądem stałym 3kV. Z reguły jeżdżą np do Koszyc, ale widziano ich już też np w Pradze czy w Trebišovie na południowym wschodzie Słowacji.
Co dotyczy zmiany systemu zasilania na Słowacji, to do 1.8.2015 nie stało się nic. Tego dnia w ramach modernizacji przełączono stację Puchov na głównym szlaku Bratysława-Żylina-Koszyce z 3kV= na 25kV 50Hz. Jak będzie postępować modernizacja tego szlaku, to będzie postępować też system zmiennego prądu. Po modernizacji ma być cały szlak od granicy z Austrią do granicy z Ukrainą na prąd zmienny. I potem jego gałęzie (Čadca-Zwardoń, Prešov-Muszyna i Trebišov-granica z Ukrainą). Zamiast dwóch miejsc styku systemów 3/25 kV, jak były do 1.8.2015, będzie ich cztery lub pięć w zależności od tego, jak zbuduje się układ stacji Čadca - czyli czy linia do Polski przełączy się ze zmiennego na stały już w Čadcy wraz z linią do Czech, czy też dopiero przed Zwardoniem.
2015-09-07 17:28:30 Autor: Papyr79
---.czf.spoje.net
Do ostatnich: tym razem nie wygra czeski ani polski producent. Wymogi spełniają tylko trzy lokomotywy: Bombardier Traxx i dwa Siemensy: Vectron i ES64F4. Lokomotywa Skoda 109E, znana jako seria 380 ČD, nie spełnia wymogów, bo nie ma dopuszczenia do eksploatacji na terenie Beneluksu, Włoch i krajów Bałkańskich.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony