Jest przetarg na modernizację odcinka Ozorków – Zgierz
Jakub Madrjas ⚫ 14.12.2018 ⚫
2,4k

fot. Kasper Fiszer
Jest przetarg PKP PLK na wykonanie modernizacji odcinka Ozorków – Zgierz. Jednotorowa linia będzie w czasie prac zamknięta przez rok.
Zamówienie obejmuje wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w ramach projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno na odcinku Zgierz – Ozorków. PLK wybierze wykonawcę na mocy planowanej dostępności linii kolejowej (waga: 10) oraz ceny. Na wykonanie całości zamówienia wykonawca będzie miał czas do połowy października 2021 roku.
Przetarg obejmuje odcinek linii kolejowej nr 16 od km 14,204 do km 35,884 na terenie województwa łódzkiego w powiecie zgierskim. Nawierzchnia toru linii nr 16 znajduje się obecnie w złym stanie technicznym. Stan szyn wraz z podkładami został określony w dokumentach jako zły. Na odcinku znajduje się 14 przejazdów drogowych oraz 20 obiektów inżynieryjnych. Jak czytamy w dokumentacji przetargowej, prędkość rozkładowa na przedmiotowym odcinku wynosi obecnie w zdecydowanej większości 70 km/h, a na odcinku występują ograniczenia prędkości dochodzące do 20 km/h. (Jak jednak słusznie zauważyli nasi Czytelnicy, w rzeczywistości aż takich zwolnień na tym odcinku nie ma - aktualizacja J.M.).
Po modernizacji prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wzrosnąć do 120 km/h, a pociągów towarowych do 100 km/h. Planowana długość peronów to 150 m i 200 m. Po inwestycji maksymalna obsługiwana długość pociągów wyniesie 600 metrów.
Remont tego odcinka ma być skoordynowany z pracami pomiędzy Ozorkowem a Łęczycą – tam przerwę w ruchu zaplanowano w okresie od kwietnia 2020 r. do czerwca 2021 r. Na odcinku Ozorków – Zgierz przerwa ma trwać krócej, bo rok – od 1 lipca 2020 roku. PLK planuje też podniesienie przepustowości stacji Zgierz oraz budowę drugiego toru lub nowej linii jednotorowej.
Przetarg obejmuje odcinek linii kolejowej nr 16 od km 14,204 do km 35,884 na terenie województwa łódzkiego w powiecie zgierskim. Nawierzchnia toru linii nr 16 znajduje się obecnie w złym stanie technicznym. Stan szyn wraz z podkładami został określony w dokumentach jako zły. Na odcinku znajduje się 14 przejazdów drogowych oraz 20 obiektów inżynieryjnych. Jak czytamy w dokumentacji przetargowej, prędkość rozkładowa na przedmiotowym odcinku wynosi obecnie w zdecydowanej większości 70 km/h, a na odcinku występują ograniczenia prędkości dochodzące do 20 km/h. (Jak jednak słusznie zauważyli nasi Czytelnicy, w rzeczywistości aż takich zwolnień na tym odcinku nie ma - aktualizacja J.M.).
Po modernizacji prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wzrosnąć do 120 km/h, a pociągów towarowych do 100 km/h. Planowana długość peronów to 150 m i 200 m. Po inwestycji maksymalna obsługiwana długość pociągów wyniesie 600 metrów.
Remont tego odcinka ma być skoordynowany z pracami pomiędzy Ozorkowem a Łęczycą – tam przerwę w ruchu zaplanowano w okresie od kwietnia 2020 r. do czerwca 2021 r. Na odcinku Ozorków – Zgierz przerwa ma trwać krócej, bo rok – od 1 lipca 2020 roku. PLK planuje też podniesienie przepustowości stacji Zgierz oraz budowę drugiego toru lub nowej linii jednotorowej.
Komentarze:
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |