Partnerzy serwisu:

Jest przetarg na budowę łącznicy w Suchej Beskidzkiej. Nie uda się skończyć w 2015 roku

jm, Rynek Kolejowy 01.10.2014 211

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-10-01 14:34:14 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyli jeżeli ostanie się do tego czasu iR "Giewont" (albo jakaś jego mutacja) na obecnej trasie, to będzie to jedyny pociąg dalekobieżny obsługujący historyczną stację Sucha Beskidzka.
2014-10-01 14:46:10 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Oby oba te projekty doczekaly sie realizacji bo w budowe linii Podleze - Piekielko jakos nie wierze...Czas uwolnic Tatry od masowego ruchu samochodowego a bez alternatywy, w postaci szybkich polaczen kolejowych, jest to niemozliwe!
2014-10-01 15:02:14 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
Odbiór ostateczny sierpień 2016 r, czyli całe lato 2016 linia bezie zamknięta. !! To jest właśnie myślenie po warszawsku
2014-10-01 15:02:58 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
Przede wszystkim na odcinku Kraków Płaszów-Zakopane powinno jeździć więcej EZT-ów jako pospieszne...Tylko że PIC rzekomo nigdy ich nie potrzebował, a potem gadki że długo się jedzie, i......się nie opłaca!!
2014-10-01 15:18:12 Autor: stoker
---.155.178.2
Czyli PLK świadomie uwala zakopiankę na sezon 2016?!
2014-10-01 15:36:22 Autor: Przemek
---.timplus.net
Obie łącznice skrócą czas jazdy o 40 minut. Czas jazdy EIC Tatry na odcinku Kraków Główny - Zakopane będzie wynosił około 2,45 h. Z Warszawy do Zakopanego będzie to około 5 h - 5,10 h. Jest to czas nieosiągalny dla Polskiego Busa.
2014-10-01 15:37:02 Autor: rozjazd
---.static.ip.netia.com.pl
A czy rozjazdu nie da się wmontować podczas nocnego zamknięcia?
2014-10-01 15:47:45 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Przemek

Kiedyś Kraków Gł - Zakopne jechało się chyba poniżej 2,5h a nie było łącznic...
a i tak komunikacja autobusowa się rozwijała.


Obecnie EIC Tatry może pojada szybciej (o ile PKP IC tam w ogole pojedzie?)
ale to będzie jeden pociąg dziennie?
Nie każdy się do tego dostosuje.
PB ma 4 kursy każdego dnia.

Połączeń w stylu pociąg do Krakowa + autobus do Zakopanego też będzie wiele.

Ja bym w ogole nie analizował przypadku EIC do Zakopanego. To margines.
kluczowe to raczej ile będzie pociągów Kraków - Zakopane i z jakim czasem przejazdu (oraz ceną).
2014-10-01 15:48:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Dedete

nie jako pospieszne, tylko z mniejsza ilością zatrzymań.
Taryfy "pospiesznej" do szczęścia nikomu nie potrzeba;)
2014-10-01 15:54:46 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
O, znowu zdjęcie "kibla" przed wjazdem do stacji Rytro w Beskidzie Sądeckim...na tle pasma Makowicy 926 m.n.p.m...

A tak swoją drogą to szkoda że z Krakowa do Krynicy Górskiej trzeba pociągiem wlec się aż 6 godzin i z powrotem to samo. Tereny Beskidu Sądeckiego są urocze, cisza, spokój, przyroda z najwyższej półki, nie ma natrętnych górali...
Nie to co hałaśliwe ,zatłoczone, brudne, zakopcone, zacofana wiejscowość pod Gubałówką, z rozpasanym, rozzuchwalonym busiarstwem, rozkładem jazdy typu -" jak wypole papierosa to pojade " Nie rozumiem tych co tam jadą na wypoczynek. Nie lepiej byłoby przeznaczyć pieniądze na poprawę trasy, oferty przewozowej i przyspieszenie pociągów na linii z Tarnowa do Krynicy ?
2014-10-01 16:06:30 Autor: Kryniczanin
---.146.174.127.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Heh pewien przewoźnik autobusowy może zacierać rączki tyle prac, a nie daj Boże opóźnienie lub jakieś bankructwo...
2014-10-01 16:11:25 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Huciński...

Co do busów w Zakopanym to imho jest nieco lepiej niż kiedyś.

Pewnie zależy na której trasie..ale te "zwykłe" (tzn nie nad 'Morskie Oko' itp) funkcjonują znośnie, jeżdżą według rozkładu jazdy, który nawet znajduje się na przystankach (w wielu krajach rzecz nie znana).
2014-10-01 16:14:37 Autor: Adrian z Mc
---
Mamy dopiero 2014 r, a otwarcie ma być w sierpniu 2016 r. skoro udało się przywrócić przejezdność "zakopianki" (linie 97, 98 i 99) na czas wakacji w 2014 r. - przebudowa toru z powodu budowy zapory Świnna Poręba, to powinni zrobić wszystko, by łącznica ta powstała do czerwca, a nie sierpnia 2016 r. Ktoś wybrał se termin otwarcia łącznicy - na koniec wakacji.
2014-10-01 16:21:31 Autor: Kryniczanin
---.146.174.127.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
A tak wygląda krakówek i 500 samochodów na 1000 mieszkańców

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3593213,czytelnik-korek-od-prokocimia-do-ronda-matecznego-to-horror-wideo,id,t.html
2014-10-01 16:23:50 Autor: mef
---.alcatel.fr
Żeby uwolnić Tatry od ruchu samochodowego potrzeba jeszcze by dało się w nie dojechac nie tylko z Warszawy, ale też z innych miast. Jeśli ja z Inowrocławia mam połączenia typu 15 godzin i 3 przesiadki to wybieram samochód (7h nocnej jazdy - zgodnie z przepeisami z dwoma postojami) czy autobus (10h, ale mogę się przespać bez strachu, że mnie ktoś okradnie, w dodatku taniej niż pociąg)
2014-10-01 16:24:23 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Przemek i reszta:
Dla przypomnienia, sezon 1994/95:

Ex Tatry, Kraków Gł. - Zakopane: 2h 50'
Pośpiechy Kasprowy i Giewont na EZT: 2h 27' (zmiana kierunku w Chabówce, Suchej i Płaszowie zajmowała dwie minuty - dedykacja dla PLKi).
2014-10-01 16:34:32 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ Kflik

Rozkład jest, ale cóż z tego jak rzadko busy trzymają się rozkładu.

Zakopane powinno być pokazywane na świecie jak nie powinien wyglądać transport publiczny. I jeszcze ten obrazek sprzed kilku tygodni, gdzie chciano coś zmienić, pokazano "zeroemisyjnego" Solarisa - "elektryka". Góralom oczywiście się nie spodobał, obrzucili brzydkimi słowami. Pewnie gdyby było ciemniej pewnie kamieniami...brrr...

Wracając do tematu połączenia kolejowego Kraków - Sucha Beskidzka/Żywiec - Chabówka - Nowy targ - Zakopane, linia potrzebna aby odciążyć przeładowane samochodami drogi i ma obsługiwać ruch nie tylko z Podhala, ale także z Beskidów - Makowskiego, Żywieckiego, a także z nowej (już niedługo) atrakcji turystycznej - jeziora (Mucharskiego???) Świnna - Poręba na rzece Skawa.
2014-10-01 17:14:10 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Powinna być też zrobiona rewitalka linii i szybsze czasy jazdy, bo kiedyś bez łącznic Tatry miały 2,30h to teraz powinno być szybciej, zwłaszcza, że może być szybsza jazda na łukach to może da się zrobić około 2h, jak na Wrocek - Jelenia ma być poniżej 2h to może ido Zakopca da się przynajmniej te 2h zrobić. Pozdrawiam.
2014-10-01 17:16:54 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Też powinna być zrewitalizowana i wykorzystana linia Sucha - Żywiec. Pozdrawiam.
2014-10-01 17:16:54 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Też powinna być zrewitalizowana i wykorzystana linia Sucha - Żywiec. Pozdrawiam.
2014-10-01 17:21:39 Autor: Kristofor
---.dynamic.chello.pl
Na linię Kraków - Zakopane idealne byłyby pendolino z wychylnym pudłem, czyli EZT przygotowane na kręte górskie trasy. Oczywiście 1 max 2 - 3 pary w sezonie jako przedłużenie relacji Gdynia - Kraków do Zakopanego.
2014-10-01 17:29:56 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Zamknięcia? Jakie zamknięcia? Kogoś nieźle porąbało!!! Halo, halo! Mamy XXI wiek! Jednoczesna zabudowa 2 rozjazdów potrwa kilka - kilkanaście godzin. Można to zrobić nocą i po sprawie. 10 miesięcy? Ciężki sprzęt i uczciwa praca nawet na 1 zmianę to góra 2-3 tygodnie!!!
2014-10-01 17:55:57 Autor: Gierek
---.dynamic.chello.pl

Gierek
A w międzyczasie jak szlak będzie nieczynny z powodu budowy łącznicy powinno rewitalizować się pozostałe odcinki kolejowej "Zakopianki", tak aby po otwarciu czas przejazdu był jeszcze lepszy.
2014-10-01 19:19:21 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Gierek
Robi się tymczasowe trapezy R=190 z ograniczeniem do 30 km/h tak by można było wjechać na stary szlak i jednocześnie budować nowy (vide Świdnica Miasto czy Ostrów Wielkopolski) i problem z głowy. Budowa nowej linii w przypadku jednotoru to rok, dwa lata. W międzyczasie powinno się naprawić odcinek Skawina - Kalwaria Zebrzydowska Lanckorońska by osiągnąć 120 km/h (a jest wiele prostych odcinków) co pozwoli skrócić czas jazdy (plus montaż rozjazdów R=1200 i R=500 w Skawinie by się nie turlać 40 km/h przez stację, tylko 100 km/h lub 60 km/h na bok). Problematyczny jest także odcinek Sucha Beskidzka - Chabówka, gdzie jest sporo ograniczeń do 30-40 km/h i te należy zrobić by przywrócić 100 km/h albo nawet przebić by uzyskać 110/120 km/h. Nie należy też zapominać o budowie łącznicy omijającej Chabówkę (to kolejne 20 minut zaoszczędzone na zmianie czoła) i zrobieniu szlaku Chabówka - Zakopane do 120 km/h. Aż prosi się także o remont odcinka Żywiec - Sucha Beskidzka do 90 km/h oraz remont i elektryfikację linii 104 Chabówka - Nowy Sącz od Rabki do Marcinkowic - też do 90 km/h - wtedy możliwa by była jazda pociągów osobowych z Krynicy/Jasła do Zakopanego taborem niskopojemnym.
Parowozy w Chabówce też powinny być dofinansowane - nie tylko Retro ale i również planowe kursy Kraków - Chabówka - Zakopane wagonami typu Bhp (2 zestawy należałoby zakupić i remontować) lub B11p, które mogły by być wykorzystywane do jazdy zarówno lokalnej (Tkt48, Ty2) jak i przyspieszonej (Ol49).
2014-10-01 20:00:40 Autor: Podrozny
---.opera-mini.net
Nie rozumiem tego zamykania linii na wakacje-koscierske i helska da sie tak rwmontowac by na sezon byly przejezdne a lacznicy budowac sie nie da?
@kristofor: przy obecnych predkosciach na zakopiance pozytek z wychylnego pudla bylby zerowy bo ono wymaga pewnej minimalnej predkosci do dzialania
@scorpio: 90km/h na chabowka-nowy sacz? Zakupic i wyremontowac bipy? Raczysz zartowac.
2014-10-01 20:02:49 Autor: kazek
---.adsl.inetia.pl
Scorpio - chyba z Pyzówki do Zakopanego te 120km, i to nie wszędzie. Gdyby się tak rozpędzić w Rabie Wyżnej na tej linii -zamiast na Sieniawę poleciało by się na Czarny Dunajec ;D Popatrz na zakręty. Tam MUSI być mniejsza prędkość. A łącznica omijająca Chabówkę, to najpierw jedź w teren, oceń przewyższenia, policz długość łuków i łącznic oraz niweletę, wykup gruntów, długość trasy bo cosik mi się wydaje, że trochę się rozmarzyłeś :D :D :D
2014-10-01 20:13:22 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@scorpio
Po łukach z r250-300m? Skawina-Kalwaria dało by radę na v100 ale ściąć kilka łuków to na łatwa rzecz dla PLK. I zdaje się że na łukach poniżej r250 zostaje adop-0.6.
Na moje oko dało by się uzyskać 2:15. Jednak więcej się tam nie wyciśnie jak średnią ok 60km/h
2014-10-01 20:22:35 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Wraz z budową łącznicy omijającej stację Sucha Beskidzka, powinien powstać przystanek kolejowy tuż za wschodnim krańcem łącznicy. Tak, aby zarówno pociągi jadące od strony Krakowa łącznicą w stronę Zakopanego, jak i pociągi (np. lokalne) jadące ze zmianą czoła w Suchej, jak i pociągi jadące od strony Żywca w stronę Zakopanego, aby się mogły zatrzymywać.

Innymi słowy, przystanek ten powinien mieć możliwość obsługiwania pociągów w trzech typach relacji:
- Zakopane - łącznica - Kraków,
- Zakopane - Sucha Beskidzka dworzec - Kraków
- Zakopane - Sucha Beskidzka - w stronę Żywca.

Może jeszcze jakiś jeden przystanek między Suchą a Makowem Podhalańskim by się przydał??
2014-10-01 20:32:18 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Goral pisze: >>Czyli jeżeli ostanie się do tego czasu iR "Giewont" (albo jakaś jego mutacja) na obecnej trasie,
to będzie to jedyny pociąg dalekobieżny obsługujący historyczną stację Sucha Beskidzka.
2014-10-01 20:38:48 Autor: vulture
---.ksi-system.net
Czas nieosiągalny dla Polskiego Busa? Szwagropol Kraków - Zakopane od lat jeździ 2 godziny! i to jest nieosiągalne dla tej lini kolejowej NIGDY
2014-10-01 20:42:37 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Górak pisze:

,,Czyli jeżeli ostanie się do tego czasu iR "Giewont" (albo jakaś jego mutacja) na obecnej trasie,
to będzie to jedyny pociąg dalekobieżny obsługujący historyczną stację Sucha Beskidzka''

Ja idealistycznie zakładam, że po wybudowaniu łącznicy, możliwe, że jakieś pociągi lokalne z Krakowa do Zakopanego będą nadal jeździć przez dworzec w Suchej Beskidzkiej, o ile takie życzenie wyrazi organizator przewozów, czyli Samorząd.
Być może, jakby był, po otwarciu łącznicy, taki pociąg z Krakowa, który to pociąg nie jkechałby aż do Zakopanego, tylko kończyłby bieg wcześniej, to dworzec w Suchej Beskidzkiej byłby obsługiwany przez taki pociąg kończący tu bieg, tj. np. przez pociąg relacji Kraków - Sucha Beskidzka dworzec.
Ale zakładam też idealistycznie, że po wybudowaniu łącznicy i nowych przystanków w rejonie Suchej Beskidzkiej i Makowa Podhalańskiego, możliwe, że nawet 90% czy nawet 100% pociągów z kierunku Skawiny i Krakowa w kierunku Makowa i Zakopanego, mogłoby jechać przez łącznicę suską.

Natomiast dworzec w Suchej Beskidzkiej mógłby być obsługiwany przez krótkie, dostosowane do górskiej jazdy szynobusy, następującej relacji:
Czadca - Skalite - Zwardoń - Rajcza Centrum - Żywiec Miasto - Jeleśnia - Sucha Beskidzka dworzec - Maków Podhalański. Jakby pociągi od strony Żywca i Zwardonia, obsługiwałyby dworzec w Suchej, a i także wszystkie pod drodze możliwe do wybudowania przystanki między Suchą Beskidzką a Makowem Podhalańskim, to obsługi tych przystanków nie musiałyby wykonywać pociągi do-z kierunku Krakowa.
2014-10-01 20:49:08 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Nie ma się co oglądać na Szwagropole i inny badziew.Trzeba modernizować na kolei co się da i gdzie się da. Może po trochu po kawałku ale konsekwentnie.Nikt kiedyś nie marzył że pociąg pod morzem pojedzie albo pod Alpami...Wszystko sie zaczyna od marzeń ....
2014-10-01 22:40:50 Autor: Kflik
---.8.104.65
@obiektywnie

gdyby nie taki "badziew" to nie byłoby czym w tym kraju jeździć.
Z resztą..nie taki to badziew, obsługę podróżnego mają lepszą niż kolej....

kolej pewnie nigdy nie będzie dla nich konkurencją, nawet teraz to widać, tylko analizy ile pojedzie się z Warszawy a tam kluczowa jest częstotliwość i czas przejazdu pociągów przyspieszonych.
2014-10-02 01:08:29 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Pociągi REGIO przecież mogą się jechać jak teraz ze zmianą czoła na obecnym dworcu w Suchej, nie widzę problemu. No chyba, że PR i ich REGIO zastąpią KMP, ale to jeszcze trochę :D.

Łącznica jest fajna dla TLK i EIC. Przecież pociągami do Zakopca zdrowy psychicznie Krakus nie jeździ od czasów... oj, od dawna :D.

Ciekawa jest zapisana w DI łącznica w Chabówce. Już widzę tam estakadę na pylonach w 2021 :D. Tak jak "Linię Piekielną" :D!
2014-10-02 09:01:16 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Łącznica w Chabówce czy linia przez Piekiełko to kwestia (poza pieniądzmi) chęci i woli.Dla jednych to możliwe a dla innych "nie da się bo coś tam..."
2014-10-02 10:45:51 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Huciński: na popijawę do Krynicy jedzie się z Krakowa 6h nie przez zły stan linii, lecz wyłącznie dlatego że małpopolskie betoniarstwo programowo uczyniło z przyspieszonej niegdyś "Jaworzyny" - zwyczajnego, parszywego kibla stającego we wszelkich Węgrzcach, Cikowicach i Jamnicach. A powinien tam śmigąć Acatus 2, w ostateczności turboklop z postojami w Bochni, Brzesku, Tarnowie, Tuchowie, Bobowej Miasto, Stróżach, Grybowie, Nowym Sączu, Starym Sączu, Rytrze, Piwnicznej Zdrój, Żegiestowie Zdrój, Muszynie i Krynicy.
2014-10-02 10:50:27 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Huciński: obyś się tylko wkrótce nie rozczarował. Takiego wała zobaczysz a nie jeziora na Świnnej Porębie z okien pociągu. Liczysz na to że pekapiarniana betoniarnia nie obsra ekranami nowego odcinka toru od Stryszowa po Suchą?
2014-10-02 11:56:56 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Eee, no może nie będzie aż tak źle z tymi ekranami, coś tam złagodzono ostatnio normy dt. dopuszczalnego limitu hałasu, może będzie tego mniej ?
Linia kolejowa Tarnów - Stróże - Nowy Sącz ... była poprawiana ostatnimi laty, ale pociągi i tak wleką się tam z zawrotną średnią prędkością do 40 km/h, a jest jeszcze wiele "wąskich gardeł"...
2014-10-02 13:31:05 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Owszem złagodzono normy, po to aby mogli skorzystać na tym budowniczowie kolejnych autostradowych i expresówkowych poligonów do spalania benzyny, budując ich dzięki temu jeszcze więcej. Ale nikt nie zabronił pekapie stawiać ekranów na potęgę, jeśli stawką jest rozliczenie z wydania kasy ile tylko się da. Znasz może klimatyczny wyjazd z Iławy Gł. w stronę Gdyni, gdy nagle rozchodzą się dwie dwutorowe magistrale, teren między nimi gwałtownie zapada się a w dole pojawia zatoczka Jezioa Iławskiego okolona ogródkami? Jeżeli nie, to już go nie zaznasz, bo pekapa opaskudzila E65 w tym miejscu wysokimi ekranami. Uchował się jeszcze widok na Mały Jeziorak, ale już nie na długo, bo i tam wkopano słupy pod przyszłe ekrany. Widziałeś jak obsrano wiedenkę choćby pod Żyrardowem, nawet tam gdzie jedynym "chronionym" obiektem jest samotna chałupinka pod lasem w odległości przeszło 100m od toru? Pozostaje już chyba tylko na złomiarzy liczyć, że zamiast jak dotąd rozkręcać szyny zadowolą się okradaniem ekranów z paneli, a może i słupek jakiś odważą się wyciąć, tak powiedzmy akurat na takiej wysokości do jakiej są w stanie sięgnąć. Będą w tym mieli pełne poparcie z mojej strony. Liczę na to że w takim wypadku powstanie w kraju szeroki front obrony złomiarzy działających ze szlachetnych pobudek.
2014-10-03 09:28:53 Autor: kolejarz_
---.199.90.253
zmodernizowana kolei jako źródło zwiększenia hałasu to dość spory absurd.
Nawet jeżeli jest potrzebne ograniczenie to ktoś na wyrost stawia ekrany.
Dlaczego u braci Słowaków wystarczą ekrany 1,5 m tak by odraniczyć hałas od szyny, a w Polsce nie? W UE mieliśmy mieć podobne normy.
2014-10-03 15:27:48 Autor: Beskidian
---.telico.pl
IR Giewont się ostał - od grudnia będzie jeździł p. Żywiec, Suchą Beskidzką do Zakopanego. Więcej: https://www.facebook.com/KolejBeskidzka lub kolejbeskidzka.pl
2014-10-11 15:22:06 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Jak się czyta dokumenty przetargowe na stronie PLK, to osobiście subiektywnie uważam, że jest to uszykowane pod firmę SKANSKA i inni nie mają szans. Sprawdzimy po bardzo oficjalnym rozstrzygnięciu i ogłoszeniu. Co na to ABW, CBA, CBŚ, SB, UB, KGB :-)
2014-10-13 12:11:42 Autor: alinka
---.199.97.18
Nie ma dokumentacji nie ma pozwoleń ..... nie ma jeszcze wywłaszczeń na działki ogrodnicze i tereny prywatne ..... i juz widzę jak pod koniec 2015 r będzie most i do czerwca 2016 ma być zrealizowana inwestycja . PKP GRATULACJE !
2014-11-04 17:32:18 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Stanęło 11 firm i kto wygrał ? - oczywiście jak wróżyłem SKANSKA :-)
2015-05-04 14:13:44 Autor: Tobiash_rbk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jaki jest nr łącznicy?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony