Partnerzy serwisu:

Drugi przetarg na tory do granicy w Kuźnicy częściowo unieważniony [sprostowanie]

ms, jm/Rynek-Kolejowy 25.01.2019 50

Drugi przetarg na tory do granicy w Kuźnicy częściowo unieważniony [sprostowanie]
zdjęcie ilustracyjne fot. PKP PLK
PKP PLK unieważniła dwie z trzech części przetargu na rewitalizację linii kolejowych na Podlasiu, która mają pełnić ważną rolę w ruchu towarowym. Trwa badanie ofert na prace na linii nr 57, na odcinku Kuźnica Białostocka – Geniusze (S) oraz rewitalizację linii kolejowej nr 923 na odcinku Bufałowo Wschód – Bufałowo.
W poprzednim przetargu na zadanie „Rewitalizacja linii kolejowej nr 57 na odcinku Kuźnica Białostocka – Geniusze (S)” i „Rewitalizacja linii kolejowej nr 923” wykonawcy nie wyłoniono. PKP PLK uznały, że kosztorys został znacząco przekroczony. Jak informowaliśmy: Trakcja PRKiI przekroczyła wyznaczony na 550 mln złotych kosztorys o 52 procent (zaproponowała 837 mln zł), a Budimex – aż o 170 procent (1,485 mld złotych).

Do drugiego postępowania dołączono bardzo ważną inwestycję na linii nr 6. Łącznie postępowanie podzielono na trzy części. W części pierwszej PLK oczekuje wykonania projektu przebudowy i wykonania robót budowlanych na linii kolejowej nr 57, na odcinku Kuźnica Białostocka – Geniusze (S) i rewitalizacji linii kolejowej nr 923. W części drugiej projektu przebudowy linii kolejowej nr 6 na odcinku Białystok – Sokółka – Kuźnica (granica Państwa). W części trzeciej zawierają się „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Kuźnica Białostocka”. Co ważne – nie ma obowiązku składania ofert na wszystkie części przetargu.

Dominującym kryterium w przetargu jest cena. PLK ma już zagwarantowane pieniądze z Podlaskiego Regionalnego Programu Operacyjnego dla tego zadania. Większość robót na gruncie ma zakończyć się w ostatnim kwartale 2021 roku. Otwarcie ofert w przetargu tym razem zaplanowano na 30 listopada 2018.

Aktualizacja 6.XII.2018: Tylko dwie oferty

W przełożonym na 5 grudnia otwarciu ofert wzięły udział tylko dwie spółki. Trakcja PRKiI złożyła oferty na Część 1 (357,9 mln zł brutto) i Część 2 (877,8 mln zł), a konsorcjum Intopu na Część 1 (239,9 mln zl) oraz Część 3 (12,3 mln zł). Wszystkie propozycje znacznie przekraczają kosztorys, oszacowany dla poszczególnych części na odpowiednio: 118,4, 426,6 oraz 4,9 mln zł brutto. Propozycja Trakcji jest też dużo wyższa niż w poprzednim przetargu – wówczas było to 837 mln zł za wszystkie prace. 

Aktualizacja 24.I.2019: Drugi przetarg unieważniony

Półtora miesiąca po otwarciu ofert PKP PLK zdecydowała się unieważnić drugi w części nr 2 i 3. Oferty przekraczały kosztorys ponaddwukrotnie. "W rezultacie dokonanej analizy stwierdzono, że ceny (...) są znacząco zawyżone" - napisał inwestor w uzasadnieniu.  O wadze tej inwestycji PKP PLK informowała w czerwcu ubiegłego roku. Na część zadań inwestor otrzymał już nawet dofinansowanie. Ponowne unieważnienie przetargu oznacza, że inwestycje nie rozpocznie się jeszcze przez długie miesiące.

Sprostowanie: Część pierwsza jeszcze badana

W zakresie części pierwszej przetargu, tj. wykonania projektu i robót budowlanych na linii kolejowej nr 57, na odcinku Kuźnica Białostocka – Geniusze (S) oraz rewitalizacji linii kolejowej nr 923 na odcinku Bufałowo Wschód – Bufałowo (S) - postępowanie nie zostało unieważnione. Wpłynęły dwie oferty, które są analizowane - prostuje wcześniejszą informację "Rynku Kolejowego" Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK.

Za błąd przepraszam Czytelników i PKP PLK. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony