Partnerzy serwisu:

Jest nowy przetarg na pociągi dla Kolei Dolnośląskich

Jakub Madrjas 12.10.2018 34

Jest nowy przetarg na pociągi dla Kolei Dolnośląskich
Fot. Łukasz Konop, SM42.pl
Zgodnie z zapowiedzią, Koleje Dolnośląskie ogłosiły nowy przetarg na zakup w sumie jedenastu nowych zespołów trakcyjnych - spalinowych i elektrycznych.
Koleje Dolnośląskie unieważniły niedawno przetarg na dostawę pięciu czteroczłonowych elektrycznych i sześciu spalinowych trójczłonowych zespołów trakcyjnych. Ofertę na dostawę pojazdów złożył wyłącznie Newag, ale znacznie przekroczył kosztorys. 

Przewoźnik zapowiedział nowy przetarg, w którym chciał m. in. wydłużyć terminy dostawy bo uzyskać korzystniejszą cenę. Tak też się stało - nowe ogłoszenie zostało już opublikowane w biuletynie unijnym. Dotyczy dostawy pięciu nowych, czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością skorzystania z prawa opcji na aż dziesięć kolejnych pojazdów oraz sześciu nowych, trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych

Opcja podwaja zamówienie

Szacunkowa wartość zamówienia to 330 mln złotych netto (405,9 mln zł brutto) po wykorzystaniu opcji. Budżet KD na szt-y nie uległ zmianie, opiewa na 110,7 mln zł brutto. Budżet na ezety to 295,2 mln zł brutto (poprzednio 98,4 mln zł brutto za pięć pojazdów); w obu przypadkach jest to więc 19,68 mln zł na jeden pojazd. 

W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji cena jednostkowa elektrycznego zespołu trakcyjnego objętego prawem opcji może zostać zmieniona zgodnie ze zmianami wskaźnika GUS. Zamawiający powiadomi wykonawcę o ewentualnym skorzystaniu z prawa opcji do końca października 2020 roku. Jeśli z niej skorzysta, to zamówione w ramach opcji elektryczne zespoły trakcyjne  muszą być dostarczone w terminie do dnia końca października 2022 roku. 

Prawie dwa lata na dostawę ezetów i ponad trzy na szt-y

W nowym przetargu na dostawę ezetów będzie 21 miesięcy. Jeszcze dłuższy jest okres obowiązywania zamówienia na pojazdy spalinowe - aż 39 miesięcy. Jak dowiedzieliśmy się u przewoźnika, producenci będą potrzebować dużo czasu na opracowanie nowego pojazdu zgodnego z TSI, a pociągi przeznaczone są na linię do Sobótki, której modernizacja potrwa kilka lat.

KD wybiorą dostawców na mocy kryterium ceny (80 proc.) i długości okresu gwarancji (20 proc.). 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony