Jelenia Góra z nowymi peronami (zdjęcia)
jm, Rynek Kolejowy/PKP PLK ⚫ 16.07.2016 ⚫
778












Nasi Czytelnicy chwalą sobie nowe perony na stacji Jelenia Góra. Prezentujemy zdjęcia otwartych przed tygodniem obiektów i dalsze plany PKP PLK dla stacji.
Od ubiegłego piątku (8 lipca, od godz. 12) na stacji Jelenia Góra podróżni korzystają z dwóch przebudowanych peronów nr 3 i nr 4. - Przebudowane perony są wyższe, mają teraz wys. 0,76 cm, nowe krawędzie, nawierzchnię, oświetlenie i małą architekturę - mówi rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Nowe perony chwalą też Czytelnicy, którzy przysyłają do nas zdjęcia.
- Wiata (dł. 141 m) na peronie nr 3 przeszła gruntowną renowację. Jej konstrukcja była zdjęta, wypiaskowana, otrzymała nowe poszycie dachowe, nowe zabezpieczenia dekarskie. Podobne prace wykonano przy renowacji zadaszenia nad zejściem z peronu 4 - dodaje Siemieniec. Dostęp do peronu nr 3 ułatwi winda szybowa. Na peron nr 4 obok schodów zamontowana jest platforma przyporęczową.
Wykonane zostało już przejście podziemne jest już pomiędzy peronami 3 i 4. Jego wystrój (ściany pokrywają małe białe kafelki) nawiązuje do danej stylistyki stacji. Co ważniejsze – przejście ma nowy system odwodnienia i izolację. Położone są już też nowe tory biegnące obok przebudowanych już peronów (nr 3 i 4).
Kompletnie została przebudowana konstrukcja nośna dla torów biegnących nad przejściem tunelowym - wymieniono starą wyeksploatowaną stalową konstrukcję, na nową żelbetową. Te nitowane elementy konstrukcji – które widać w stropie przejścia tunelowego – są atrapami ze starych konstrukcji stalowych, aby nawiązywały do dawnego, historycznego wystroju. Teraz prace przebudowy przejdą na peron 2. Wówczas dojście od strony dworca na peron nr 3 będzie poprowadzone tymczasowym pomostem w poziomie toru.
- Perony będą wyposażone w dynamiczną informację podróżnych. Na peronach 3 i 4 są już zamontowane wyświetlacze; ich uruchomienie nastąpi w końcowej fazie przebudowy. Całość robót ma zostać zakończona do 30 listopada - podsumowuje rzecznik. Koszt przebudowy wynosi 24 mln zł brutto.
Przy przebudowie peronów stacji Jelenia Góra wykonanych zostanie :
- Wiata (dł. 141 m) na peronie nr 3 przeszła gruntowną renowację. Jej konstrukcja była zdjęta, wypiaskowana, otrzymała nowe poszycie dachowe, nowe zabezpieczenia dekarskie. Podobne prace wykonano przy renowacji zadaszenia nad zejściem z peronu 4 - dodaje Siemieniec. Dostęp do peronu nr 3 ułatwi winda szybowa. Na peron nr 4 obok schodów zamontowana jest platforma przyporęczową.
Wykonane zostało już przejście podziemne jest już pomiędzy peronami 3 i 4. Jego wystrój (ściany pokrywają małe białe kafelki) nawiązuje do danej stylistyki stacji. Co ważniejsze – przejście ma nowy system odwodnienia i izolację. Położone są już też nowe tory biegnące obok przebudowanych już peronów (nr 3 i 4).
Kompletnie została przebudowana konstrukcja nośna dla torów biegnących nad przejściem tunelowym - wymieniono starą wyeksploatowaną stalową konstrukcję, na nową żelbetową. Te nitowane elementy konstrukcji – które widać w stropie przejścia tunelowego – są atrapami ze starych konstrukcji stalowych, aby nawiązywały do dawnego, historycznego wystroju. Teraz prace przebudowy przejdą na peron 2. Wówczas dojście od strony dworca na peron nr 3 będzie poprowadzone tymczasowym pomostem w poziomie toru.
- Perony będą wyposażone w dynamiczną informację podróżnych. Na peronach 3 i 4 są już zamontowane wyświetlacze; ich uruchomienie nastąpi w końcowej fazie przebudowy. Całość robót ma zostać zakończona do 30 listopada - podsumowuje rzecznik. Koszt przebudowy wynosi 24 mln zł brutto.
Przy przebudowie peronów stacji Jelenia Góra wykonanych zostanie :
- 2 km nowych krawędzi peronowych
- ponad 5000 m2 powierzchni z kostki brukowej na peronach
- 42 ławki na peronach
- odnowienie będą powierzchnie słupów i konstrukcji nośnych sieci trakcyjnej.
Jelenia Góra to kolejna odnowiona stacja na trasie Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra, na która PKP PLK przeznaczyła już 400 mln zł. Dobry standard obsługi uzyskały ostatnio m.in. Wałbrzych Miasto, Janowice Wielkie, Wojanów. Dla pasażerów kompleksowym efektem kilkuletnich prac na linii z Wrocławia do Jeleniej Góry jest krótki, poniżej 2 h czas przejazdu (to krócej o blisko 1,5 h w porównaniu do 2010 r.) oraz dobra obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |