Partnerzy serwisu:

Warszawa: Ruch po dwóch torach na kolejowym moście przy Cytadeli wznowiony

inf. pras. 03.09.2019 94

Warszawa: Ruch po dwóch torach na kolejowym moście przy Cytadeli wznowiony
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Pociągi od 31 sierpnia jeżdżą po dwóch torach kolejowego Mostu przy Cytadeli, zwanego mylnie Gdańskim. W końcu zakończono prace przy przebudowie toru nr 1 ważnej przeprawy. Na inwestycję wartą ponad 75 mln zł ze środków budżetowych stolica czekała kilka lat. 
W ubiegłym roku PLK postanowiła w końcu naprawić warszawski most przy Cytadeli (równoległy do drogowo-tramwajowego Mostu Gdańskiego). Utrudnienia po nieudanej naprawie trwały kilka lat, a jeszcze wcześniej prędkość pociągów ograniczał zły stan techniczny przeprawy. Most jest ważnym ogniwem linii obwodowej, która łączy stacje Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska i Warszawa Praga.

Zarządcy infrastruktury w końcu udało się naprawić tę sytuację. W miejsce starej konstrukcji w torze nr 1 stanęła nowa, dostosowana do wyższych prędkości. Przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. Wzmocniono także podpory, zamontowano nowe tory i sieć trakcyjną. Otwarcie mostu poprzedziły próby obciążeniowe i próby dynamiczne konstrukcji, które potwierdziły, że Most Gdański jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych dostosowała obiekt w torze nr 1 do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Parametry toru nr 2 (jego most stanowi odrębną konstrukcję) pozostaną niezmienione po remoncie z 2016 roku - prędkość maksymalna to 80 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla towarowych. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony