Partnerzy serwisu:

Jedna oferta na spalinowe pojazdy dla PR

Martyn Janduła 01.02.2017 217

Jedna oferta na spalinowe pojazdy dla PR
Fot. Przewozy Regionalne
Przewozy Regionalne prowadzą przetarg na dostawę trzech nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych. Zamówienie może zostać jednak – w ramach prawa opcji – rozszerzone o dwa pojazdy. Jak się dowiedzieliśmy, w przetargu wystartował wyłącznie jeden producent. Oferta przekracza budżet zamawiającego.
Łącznie pięć nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych jest przedmiotem postępowania przetargowego, które prowadzą Przewozy Regionalne. Trzy sztuki pojazdów Przewozy Regionalne zawarły w podstawowej części zamówienia, natomiast na dwa kolejne pojazdy przewidziano opcję. Decyzja o jej wykorzystaniu ma zostać podjęta najpóźniej do 15 lipca 2017 r.

Jedna oferta

Termin składania ofert minął 1 lutego 2017 roku. Udział w postępowaniu mogli zgłaszać wyłączenie producenci, którzy wykazali, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowali dostawę o wartości nie mniejszej niż 6 mln zł netto co najmniej jednego spalinowego zespołu trakcyjnego dostosowanego do poruszania się z prędkością co najmniej 120 km/h. Termin realizacji zamówienia określono do 1 grudnia 2017 r.

Jako jedyne kryterium wyboru oferty ustanowiono cenę. Jak się okazało po otwarciu ofert, do postępowania przetargowego przystąpiła wyłącznie Pesa. – Cena oferty wynosi 62 668 500 zł brutto i przekracza kwotę przeznaczoną na sfinansowanie tego zamówienia. Dziś przystąpiliśmy do analizy oferty. Po jej zakończeniu zarząd spółki podejmie dalsze decyzje – wyjaśnia Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych. W zakresie podstawowego zamówienia, czyli dostawy 3 spalinowych zespołów trakcyjnych, Przewozy Regionalne przygotowały budżet w kwocie 33,21 mln zł brutto. W zakresie opcji kwota ta wyniosła 22,14 mln zł brutto. Łącznie Przewozy Regionalne planowały przeznaczyć 55,35 mln zł brutto.

Pojazdy rozpędzą się do 120 km/h

Zamawiający wymaga m.in. zastosowania ekonomicznych silników spalinowych nowej generacji o niskim zużyciu paliwa, klimatyzacji, monitoringu i tempomatu. Maksymalną długość pojazdu określono na 45 metrów. Każdy ma zawierać min. 130 miejsc siedzących, w tym min. 10 składanych. Założono dwa miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich, a także co najmniej cztery uchwyty na rowery. W każdym członie znajdować się mają jedne drzwi na stronę. Wysokość wejścia określono na nie więcej niż 600 m powyżej główki szyny. W sumie 40% podłogi ma znajdować się na takim poziomie. Szerokość przejścia wynosić ma co najmniej 550 mm przy układzie siedzeń 2+2.

Maksymalna prędkość eksploatacyjna wynieść ma co najmniej 120 km/h. W zakresie parametrów trakcyjnych wymagane są dwa zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi o mocy min. 380 kW, a także zbiorniki paliwa umożliwiające przejechanie min. 1000 km bez tankowania. Przewidziano konstrukcję stalową pojazdu.

Jest to kolejna próba zamówienia przez Przewozy Regionalne autobusów szynowych. Wcześniej przewoźnik zamawiał trójczłonowe składy, jednak przetarg unieważniono. Cena jedynej oferty prawie dwukrotnie przekraczała wtedy budżet zamawiającego, choć to nie ona w konsekwencji zdecydowała o wykluczeniu oferty.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony