Partnerzy serwisu:

Jarocin – Gniezno: PLK przyjęła wnioski rozkładowe

Kasper Fiszer 31.07.2017 36

Jarocin – Gniezno: PLK przyjęła wnioski rozkładowe
Przystanek pomiędzy Wrześnią a Gnieznem (fot. archiwalna – 2009)fot. Kasper Fiszer
PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że poinformowały o reaktywacji połączenia z Jarocina do Gniezna, bo wnioski rozkładowe w tej sprawie kilka miesięcy temu złożyły Koleje Wielkopolskie. Zarządca infrastruktury przekonuje, że trasa będzie przygotowana na powrót pasażerów, a nieużywane od kilku lat perony będą utrzymywane w należytym standardzie.
W ostatnim czasie dużo uwagi poświęciliśmy planowanemu wznowieniu przewozów pasażerskich na fragmencie linii nr 281 z Jarocina do Gniezna przez Wrześnię. W połowie miesiąca PKP PLK ogłosiły, że pociągi osobowe zostaną tam uruchomione w grudniu, a więc po wykonaniu znacznej części robót w ramach toczącego się remontu trasy. Organizator, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, najpierw wskazywał, że data ta nie jest ostateczna, by następnie poinformować, że wiążące decyzje zapadną dopiero w październiku.

Rozkład jazdy jest już wstępnie opracowany

Zarządca infrastruktury tłumaczy, że jego zapowiedzi wynikały z przyjęcia wniosków rozkładowych od przewoźnika. – Koleje Wielkopolskie złożyły je w kwietniu – mówi Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zamówienie jest zgodne z wcześniejszymi koncepcjami UMWW: trasę miałoby obsługiwać siedem par pociągów Jarocin – Gniezno – Jarocin i jedna uzupełniająca ofertę na odcinku Września – Gniezno – Września.

Według PKP PLK obecnie trwa procedura uzgadniania szczegółów z KW. – Rozkład do tych wniosków został opracowany i przekazaliśmy go przewoźnikowi w formie projektu do oceny i wniesienia ewentualnych uwag. Po akceptacji przez przewoźnika zostanie on w stosownym terminie opublikowany – wskazuje przedstawiciel spółki.

Dobra prędkość, ale tylko na jednym z torów

Już w piątek publikowaliśmy stanowisko Polskich Linii Kolejowych dotyczące przygotowania infrastruktury liniowej. Wynika z niego, że choć remont nie zostanie jeszcze ukończony, na jednym z torów na ponad 90% trasy pociągi będą mogły jechać z prędkością 120 km/h. – W torze nr 2 prędkość 100 km/h będzie obowiązywała prawie na połowie trasy, a na pozostałej części będzie ona wahać się pomiędzy 80 a 50 km/h – zapowiada Zbigniew Wolny.

Zdaniem zarządcy infrastruktury taki stan ma zapewnić sprawne prowadzenie ruchu i możliwość skonstruowania dobrej oferty. Wątpliwości UMWW budził jednak także stan infrastruktury przystankowej. Toczące się roboty obejmują tylko cztery przystanki pośrednie, a w opinii urzędu naprawy wymagają także pozostałe perony.

Prace i na głównych stacjach, i na przystankach

– Zapewnią one wymaganą obsługę – ocenia jednak Zbigniew Wolny. – Na siedmiu stacjach i przystankach prowadzone jest i będzie bieżące utrzymanie peronów – podkreśla (pomiędzy Jarocinem a Gnieznem pociągi osobowe mogą zatrzymać się jedenaście razy, wliczając w to postój we Wrześni. Deklaracje PLK oznaczają więc, że prace remontowe lub utrzymaniowe obejmą każdy z przystanków). – Poza tym wyremontowaliśmy perony na stacjach Jarocin i Gniezno (tam w tym roku zakończymy remont ostatniego z peronów) – dodaje nasz rozmówca.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony