Partnerzy serwisu:

Japonia. JR Central żegna serię 700 [wideo]

Łukasz Malinowski 01.03.2020 323

Po dwudziestu latach JR Central kończy eksploatację pociągów serii 700. Ostatni przejazd odbędzie się 8 marca na linii Tokaido Shinkansen pomiędzy Tokio a Osaką.
Pociągi serii 700 obsługiwały Tokaido Shinkansen, pierwszą japońska linię kolei dużych prędkości, biegnącą z Tokio do Osaki, od roku 1999. Zbudowano łącznie 91 w większości szesnastoczłonowych składów mogących poruszać się na linii Tokaido z prędkością do 270 km/h. Pociąg mają charakterystyczny długi nos, co sprawiło, że zyskały miano dziobaka.

Odstawienie serii 700 oraz wdrożenie N700/N700A pozwoli na podniesienie prędkości na całej linii do 285 km/h. Wdrażania jest już także seria N700S, która ma osiągać prędkość maksymalną do 360 km/h i zapowiada dalsze podnoszenie prędkości na Tokaido Shinkansen. Jeszcze przez jakiś czas seria 700 będzie wykorzystywana przez JR West na Sanyo Shinkansen. Na bazie serii 700 powstały także pociągi kursujące na Tajwanie.

Wymiana taboru JR Central od lat odbywa się z duża regularnością, więc nie jest o żadnym zaskoczeniem. Ogłoszenie wycofania serii 700 miało miejsce 11 grudnia poprzedniego roku. Poinformowano wtedy, że ostatni przejazd obędzie 8 marca 2020 roku, a sprzedaż biletów zacznie się 8 lutego o godzinie 10:00. Z informacji przekazywanych przez japońskie media wynika, że rozeszły się w ok. 34 sekundy!

Uczestnicy ostatniego przejazdu (skład pojedzie jako ekspresowe Nozomi) będą mogli kupić okolicznościowe medale wykonane z aluminium pozyskanego z pudła z jednego z wycofanych wcześniej składów oraz inne liczne pamiątki.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony