Partnerzy serwisu:

Jakubas: Czeka nas powtórka z drogówki

jm, Rynek Kolejowy 30.04.2014 162

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-04-30 13:44:42 Autor: Głos z USA
---.tmodns.net
Bardziej opłaca się w Polsce świątynie budować, jak inwestycje drogowo-kolejowe.
2014-04-30 13:49:31 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Głos z USA
Gdyby kościoły budowali kolejarze, Polacy modliliby się w namiotach.
2014-04-30 13:55:43 Autor: fram
---.dynamic.chello.pl
Glosie z USA - to nie kwestia oplacalnosci jako takiej...

Podejrzewam, ze duze firmy budowlane w Polsce to jeden wielki przekret biznesowy. Brak umiejetnosci szacowania ryzyk, koszty z sufitu, uwzglednianie kar dla podwykonawcow w swoj przychod - czyli sztuczne zanizanie kosztow, podla wspolpraca ze zleceniodawcami, ktorzy wszystkie ryzyka zrzucaja na wykonawce, etc. etc
2014-04-30 13:57:10 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Gdyby tak torowiska kolejowe powstawały tak szybko... jak dyskonty..

Wokół mojego osiedla ... pięć powstało w ciągu 1/5 roku...
2014-04-30 14:44:11 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
P. Zbigniewie
Tu na RK w komentarzach już dawno poruszano temat wykruszających się (niszczonych) firmy, tych co potrafią i jeszcze funkcjonują.
Ironicznie lub złośliwie przytaczany największy przykład, to budowa KDP. My nie mamy firm, które by potrafiły poprowadzić chociaż torowisko. Tak. Dobry przykład to niszczenie małych firm (podwykonawców) przez rozliczenia, nie płacenia za wykonaną pracę. Często plan zwalany jest na brak bezkolizyjności, stabilności trwałej podtorza (powodzie, zapadnięcia gruntu, jak w PKP bez przygotowania bywa – np. Łódź Niciarniana). A to koszty. Poniżej wartości kosztów, niczym Chiny na trasie A2, tylko naszym (którym?) wyrównujemy z innych dofinansowań, lub po prostu ich likwidujemy (reszta). Co jest niestety naszą domeną – wyżej … nie podskoczysz.
A czas wykonania? Może spuśćmy to na kanwę …. Niektóre powinny już trafić do skansenu, a pokazywane są jako naszą chlubą. Ale to „sami swoi”.
System bardziej głębszy jest. Samo ukierunkowanie odgórne, spycha w czeluść jeszcze działających w sektorze, nie popieranym a wymaganym w UE jak znane 40/60.
Był niedawno art., w którym autor przyrównał do wprowadzenia „drzwiami kuchennymi”, dodając sytuację firm „jeszcze” funkcjonujących, to założenie kagańca im, podporządkowania. Czy może całkowitą eliminację i system „nie da się”, by kontynuacja tory na tiry, szła z postępem. A firmą pozostawić naszą prawość i przyjazność – ile zostanę ukarany za to, że zakładam (utrzymuję) firmę i zatrudnię bezrobotnych.
Przecież to takie wszystko przyjazne podatnikowi, pasażerowi, rozwojowi.
A tory? To czas (tak brakujący z którego jesteśmy okradani), oszczędność paliw i energii, wygoda przemieszczania się bezstresowego.
Zakończę bankami – brak zysku i czasowych wpłat (brak za wykonane) jest degradacją i kasacją nawet prywatnego, spraw sądowych (czas i prawnicy o swoje).
2014-04-30 14:55:26 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Cytat :

Bardziej opłaca się w Polsce świątynie
budować, jak inwestycje drogowo-kolejowe.

>>>>>>>>>>>>>>>

Świątynię ciągle się opłaca od 1925r.
2014-04-30 15:07:02 Autor: H.
---.136.243.75
No właśnie, niech Karnowski z Paszkiewiczem wyjdą robić tory :)
2014-04-30 15:22:22 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@amigo.ze.szwecji

być może gdyby kościoły wszelakie zarządzały liniami kolejowymi to okazałoby się, że opłaca się budować linie kolejowe :D
(a nawet po nich jeździć)
2014-04-30 15:56:41 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Cytat:

być może gdyby kościoły wszelakie zarządzały liniami kolejowymi to okazałoby się, że opłaca się budować linie kolejowe :D (a nawet po nich jeździć)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Świątynię w Polsce przecież Polska opłaca bez problemu :-)
Demokracja (Polska demokracja ?) Polsce nie służy.

Może faszyzm ? (nie mylić z nazizmem)
Na dziś Polska bardzo dobrze służy Watykanowi a Watykan Polsce obiektami do chmur.
Powstaje pytanie czy musi tak być ?
2014-04-30 16:10:12 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
I co miłośnicy wolnego rynku oczywiście nie mówię o korwinowcach bo według nich nie ma wolnego rynku ale reszta. Niby mamy wyśniony kapitalizm i co są pieniądze a nie ma mocy przerobowych jak za komuny nie ma kto budować. Dziwna sprawa w 89 obiecywaliście że to nie możliwe a jednak. Roboty ciągną się latami a państwo pieniądze ma i płaci to o co chodzi. Ceny mamy i tak europejskie może PLK złoży zapytania ofertowe do Włoch Francji niech przyjadą majstrzy z maszynami bo nasi nic nie potrafią. Żonglowanie spółkami inżynieria finansowa spory prawne sądowe i medialne i owszem za to robota nic albo bardzo nie wiele.
2014-05-01 00:21:30 Autor: criss
---.toya.net.pl
inwestycje prowadzone przez firmy państwowe to kiepska imitacja wolnego rynku. Spółki kolejowe to raczej pasożyty żerujące na odziedziczonym majątku oraz na dotacjach. Do tego dochodzą różni menedżerowie z rozdania politycznego. Pracowałem trochę przy budowie pawilonów sieci Tesco i porażony zostałem sprawnością i kompetencją realizatorów. Obecnie pracuję przy budowie sieci dróg i widzę, że jest kiepsko. Obserwuję czasami remont linii Wawa - Skierniewice i widzę, że jest tragicznie.
2014-05-02 09:08:47 Autor: gość
---.interkar.pl
Bez zmian w prawie eliminujących składanie nierealnych ofert nie ma szans na trwałą zmianę.
2014-05-04 12:36:31 Autor: kotor
---.mt.pl
Szkoda tylko, że na odcinku Tarnów Dębica nic nie robią. Nawet nie widać, żeby przygotowywali się do budowy nowego mostu nad Wisłoką, a to zapowiadają od ponad roku. Praca przy tym jest przynajmniej na 2 lata, a co z resztą odcinka? Brednie mówicie Panowie.
2014-05-04 12:39:49 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Szanowny Panie Jakubas. Jeżeli nie zna się Pan na kolei "nie bierz się" Pan za nią. Kasa to nie wszystko. Bankomaty jako doradcy to tez nie wszystko. Brakuje SERCA.
2014-05-05 21:51:47 Autor: Siki_Weroniki
---.centertel.pl
Jakubas przestań sobie wycierać d... PNI. W przetargu na Wawa Zachodnia - Skierniewice konsorcjum z twoim Sroko Feroko przegrało o ułamek. To PNI się niedoszacowało a Ty z fajansiarzami z Torpolu byłeś git-malina?
A jak Twoje kontakty na LCS Gdańsk i LCS Gdynia? Ile poniżej inwestorskiego składało konsorcjum ze Sroko-Feroco w składzie? A E30? Tam może też Feroco złożyło realną ofertę?
Więc przymknij się, bo się tylko ośmieszasz. Podobnie jak swego czasu z opcjami - jak banki Ci oddawały kasę to było ok, ale jak musiałeś oddawać to nagle wszyscy winni tylko nie ty (ciekawe kto by członkowi zarządu pozwolił jednoosobowo decydować o wejściu w opcje - a jeśli tak to świadczy o tym jaki masz burdel w swoich spółkach), i nagle okazało się, że opcje były beeeee.
Pamiętaj Zbigniewie: LEPIEJ MILCZEĆ I POZOSTAWIĆ NIEPEWNOŚĆ, ŻE JEST SIĘ GŁUPCEM NIŻ SIĘ ODEZWAĆ I ROZWIAĆ WĄTPLIWOŚCI...
2014-05-17 12:56:36 Autor: kris
---.pppoe.lantech.com.pl
Problem w tym, że na kontraktach królują prawnicy, nie inżynierowie. Byłem świadkiem wielu narad, gdzie prawnik podważał zapisy w projekcie. Interpretacje biorą górę nad zdrowym rozsądkiem. W budownictwie (ogólnie w zam. publicznych) marże są tak niskie, że nikt nie myśli o tym jak budować, tylko o tym jak zaoszczędzić żeby wyjść na swoje. Wiele kontraktów to sen pijanego o możliwości zarobku. Do tego tchórzliwi urzędnicy, którzy boją się podejmować suwerennych decyzji.
Na koniec 2 pytania do przemyślenia w kontekście skomplikowanych kontraktów infrastrukturalnych: Czy jak oddajecie auto do mechanika, to zawsze wydajecie tyle, ile zaplanowaliście? Trzymacie się za kieszeń, czy liczy się dla was efekt żeby auto ponownie było sprawne?
2014-06-09 08:37:56 Autor: zdziwiony
---.16.1.88
Bardzo to dziwne, ze goście "zza granicy" (amigo ze Szwecji czy głos z USA) tak chętnie wypowiadają się nt. Polski, a zwłaszcza czynią złośliwe aluzje do Kościoła.
Coś mi się wydaje, ze ta granica, zza której piszą, nie jest granicą ani geograficzną ani polityczną..... Natomiast ten typ wpisów jednoznacznie kojarzy się z psychoza depresyjno maniakalną, termin jest znany tym, którzy otarli się o psychiatrię jako naukę.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony