Partnerzy serwisu:

Jakie zmiany przeszły Przewozy Regionalne w trakcie restrukturyzacji?

Michał Szymajda 08.05.2019 35

Jakie zmiany przeszły Przewozy Regionalne w trakcie restrukturyzacji?
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Obecnie w Przewozach Regionalnych pracuje 6500 osób, podczas gdy w momencie zainicjowania zmian w firmie było ich 9000. Jakie jeszcze zmiany przeszła spółka od roku 2015?
Efekty trwających 4 lata zmian przedstawiła podczas konferencji Anna Wojnarowska, dyrektor biura kontrolingu w Polregio. Podzielono je na kilka sfer.

Mniej pracowników, większe zarobki

Bez wątpienia najważniejszym osiągnięciem w spółce było ograniczenie zatrudnienia, w ramach programu dobrowolnych odejść. Od 2016 roku ze spółki odeszło aż 2749 pracowników. Co bardzo istotne: odbyło się to w spokojnej atmosferze. Obecnie w Polregio jest 6500 pracowników na wszystkich stanowiskach. Co z dumą podkreślał prezes Krzysztof Zgorzelski, w spółce udało się ponadto wprowadzić podwyżki pensji. – Tym samym nasi pracownicy przestali być jednymi z tych, którzy zarabiali średnio najmniej w branży –powiedział.

– Wprowadziliśmy bardzo dużo zmian w obszarze IT, które ułatwiają nam zarządzanie spółką. Działają elektroniczne karty czasu pracy, co na przykład ułatwia nam zarządzanie załogami. Maszyniści otrzymali nowoczesne tablety a drużyny konduktorskie lekkie i praktyczne terminale do sprzedaży biletów, także za pomocą kart płatniczych. Nastąpiła pełna automatyzacja procesu obiegu faktur. Dla pasażerów powstał nowy portal i aplikacja mobilna. Wprowadziliśmy system klasy ERP do zarządzania zasobami magazynowymi, dzięki czemu wiemy o aktualnym stanie zasobów on-line – opisywała Wojnarowska.

Pół miliarda na tabor. Co dalej?


Spółka w latach 2016–2018 wydała 495 milionów na zakupy i modernizację taboru. Udało się za to przeprowadzić modernizację 42 elektrycznych pojazdów i kupić 12 nowych zespołów trakcyjnych, zarówno elektrycznych jak i spalinowych. Doposażono też zaplecze techniczne spółki w Kruszewcu, Kędzierzynie-Koźlu, Toruniu i Lesznie. W tym obszarze to jednak kropla w morzu potrzeb.

– Spółka do końca roku, po uzyskaniu zgody formalnej KE na restrukturyzację, zakończy działania prawne, które pozwolą jej stać się beneficjentami środków unijnych. Liczymy, że uda nam się pozyskać pieniądze na wymianę części taboru na nowy – powiedział prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski. Szanse na to są jednak bardzo małe. – Jeśli to się nie uda, postawimy na większą liczbę modernizacji posiadanego taboru, rozłożoną w czasie w taki sposób, by poradziły sobie z tym zadaniem krajowe przedsiębiorstwa realizujące takie prace – dodał prezes Polregio.

Spółka podjęła także działania zmierzające do osiągnięcia oszczędności. Obecnie, dzięki rozmaitym działaniom, obniżono konsumpcję energii w firmie o 9%, wprowadzono zintegrowany system jej zakupu. W 18 przypadkach wyprowadzono kasy biletowe poza struktury Przewozów, oddając je ajentom. Przewozy Regionalne są obecnie największym krajowym przewoźnikiem. Uruchamiają około 1900 pociągów dziennie, posiadając 26% udziału w krajowym rynku pasażerskich przewozów kolejowych. W 2018 roku spółka trzeci rok z rzędu wypracowała zysk. Jest on równy 51 mln zł.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony