Partnerzy serwisu:

Jakie prace na ostatnim odcinku wiedenki?

inf. prasowa 18.11.2016 211

arrow
arrow
Jakie prace na ostatnim odcinku wiedenki?
Fot. PKP PLK
Jakie prace na ostatnim odcinku wiedenki?
Jakie prace na ostatnim odcinku wiedenki?
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację odcinka linii nr 1 od Częstochowy do Zawiercia. Jakie prace zostaną wykonane?
O ogłoszeniu przetargu przez PKP Polskie Linie Kolejowe pisaliśmy wczoraj. Zamówienie na wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule „Projektuj i Buduj” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie” ma zostać wykonane w ciągu 40 miesięcy. Dziś PKP PLK podała szczegóły planowanej inwestycji.

Zakres prac obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej na 44 km odcinku linii kolejowej. Nowe będą rozjazdy i urządzenia srk. W ramach zadania zarządca infrastruktury wyremontuje i przebuduje obiekty inżynieryjne - m.in. 20 mostów, 3 wiadukty i 7 przepustów. Modernizacja istniejących przejazdów kolejowo – drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa. Rozpoczęcie prac planowane jest w 2017 r., natomiast ich zakończenie w 2020 r.

- PLK zwiększają tempo działań związanych z realizacją Krajowego Programu Kolejowego. W listopadzie ogłosiliśmy już postępowania szacowane na ponad miliard złotych, a przetarg na remont trasy Częstochowa – Zawiercie za pół miliarda złotych, zwiększa tę pulę do półtora miliarda złotych. W ogłoszonym postępowaniu uwzględniamy już lepsze warunki dla wykonawców. Współpraca z nimi to niezbędny warunek sprawnych inwestycji – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Pasażerowie dzięki modernizacji zyskają lepszą obsługę na stacjach i przystankach. Przebudowane zostaną perony na 10 stacjach i przystankach (stacje Myszków oraz Poraj i przystanki: Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit, Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin, Korwinów i Częstochowa Raków). Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów i bezpieczniejsze dzięki antypoślizgowej nawierzchni. Podróżni otrzymają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania, a monitoring zwiększy bezpieczeństwo podróżnych.

Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością rozkładową do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Efektem tego będzie dalsze skrócenie czasu przejazdu z Warszawy przez Częstochowę, w kierunku Katowic oraz zdecydowana poprawa warunków do przewozu towarów. Realizacja projektu to również poprawa komfortu podróży i lepszy dostęp do transportu kolejowego podróżujących na regionalnej trasie Częstochowa – Katowice.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony