Partnerzy serwisu:

Jakie lokomotywy dwutrakcyjne chce kupić PKP Intercity?

Jakub Madrjas 06.01.2022 8,5k

Jakie lokomotywy dwutrakcyjne chce kupić PKP Intercity?
fot. PKP IC
PKP Intercity rozpisało wczoraj przetarg na dostawę 16 lokomotyw elektryczno-spalinowych (tzw. hybrydowych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Poznaliśmy szczegóły specyfikacji zamówienia.
O ogłoszeniu przetargu pisaliśmy wczoraj; teraz poznaliśmy szczegóły specyfikacji. PKP Intercity chce kupić 16 lokomotyw spalinowo-elektrycznych o maksymalnej prędkości 160 km/h w trakcji elektrycznej i 120 km/h w trakcji spalinowej.

Dostawa w cztery lata


Spółka zakłada dostawy wszystkich pojazdów w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego musi być zrealizowana nie później niż w terminie 30 miesięcy.

Przewoźnik planuje najpierw 6-miesięczną eksploatację obserwowaną pierwszego pojazdu, a następnie, po wprowadzeniu ewentualnych poprawek technicznych, nastąpią dostawy kolejnych lokomotyw. PKP Intercity chce także skorzystać z usługi utrzymania lokomotyw świadczonej do wykonania pierwszej naprawy P4 każdej z lokomotyw (minimalnie przez okres 5 lat). Producenci taboru oferty mogą składać do połowy lutego 2022 roku. 

Lokomotywa musi w pełni spełniać wymagania TSI i PN-EN, kart UIC. Pojazd powinien być wyposażony w urządzenia pokładowe ETCS poziomu L1 i L2. Trakcja wielokrotna do 2 pojazdów. Pierwszy Pojazd zostanie dostarczony Zamawiającemu przez okres minimum 6 miesięcy będzie poddany eksploatacji obserwowanej w normalnych warunkach eksploatacyjnych.

Dopuszczenie do ruchu w Polsce

Mamsymalna masa ma wynosić 88 ton, moc ciągła min. 2800 kW w trakcji elektrycznej i 1200 kW w spalinowej. Pojazd musi mieć możliwość rozruchu na torze o nachyleniu miarodajnym do 15‰ z maksymalnym obciążeniem składem wagonowym (570 t – trakcja elektryczna, 416 t – trakcja spalinowa). W załącznikach można znaleźć wyłącznie informację o dopuszczeniu do ruchu w Polsce.

PKP Intercity zakłada cykle przeglądowe na poziomie:
  • P1 – minimum co 45 dni lub 25 tys. km
  • P2 – minimum co 6 m-cy lub 100 tys. km
  • P3 – minimum co 2 lata lub 400 tys. km
  • P4 – minimum co 5 lat lub 1500 tys. km
  • P5 – co 30 lat lub 8000 tys. km
Zamawiający wymaga świadczenia usług utrzymania, a także napraw gwarancyjnych w stosunku do każdego z Pojazdów w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% od początku eksploatacji (po
zakończeniu okresu eksploatacji obserwowanej) do zakończenia obsługi Poziomu P4 w każdym kwartale kalendarzowym z wyłączeniem pierwszego roku eksploatacji każdego pojazdu, kiedy to wykonawca ma obowiązek dotrzymania współczynnika gotowości
technicznej pomniejszonego o 4 punkty procentowe oraz kwartałów, w których na poszczególnych pojazdach przypadnie wykonanie przeglądu okresowego na poziomie P3, o 10 punktów procentowych dla każdego z pojazdów objętych przeglądem, a także współczynnika niezawodności taboru na poziomie co najmniej 90% kwartalnie. Warto jednak dodać, że za zadeklarowanie wyższych współczynników można otrzymać dodatkowe punkty w przetargu.

Zakup lokomotyw dwutrakcyjnych to element programu inwestycyjnego PKP Intercity. W ramach zwiększonych nakładów na inwestycje spółka przeznaczy do 2030 roku 24,5 mld zł na unowocześnienie floty, a na przyjazne środowisku stacje postojowe – 2,6 mld zł. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony