Partnerzy serwisu:

Jak poprawić linię kolejową na Hel? Zaczęły się konsultacje społeczne

Michał Szymajda 20.01.2021 92

Jak poprawić linię kolejową na Hel? Zaczęły się konsultacje społeczne
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Multiconsult Polska opracowuje dokumentację przygotowawczą dla projektu, który ma doprowadzić do poprawy przepustowości linii helskiej. Można już wziąć udział w konsultacjach społecznych w sprawie inwestycji. Prowadzone są on-line.
Multiconsult Polska prowadzi konsultacje społeczne do 31 stycznia. Można w nich wziąć udział tutaj. Chodzi o projekt pod nazwą „Poprawa przepustowości na linii 213 Reda – Hel”, który realizowany jest w ramach RPO województwa pomorskiego na lata 2014–2020.

Cztery opcje do rozważenia

Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych w ramach planowanej inwestycji. Przewidziano cztery jej opcje (poza pierwszą – bezinwestycyjną). Rozważana jest dobudowa mijanek, budowa nowych przystanków osobowych (m.in. Reda Rekowo Żelistrzewo, Swarzewo, Hel Bór), budowa drugiego toru na niektórych odcinkach i wreszcie: elektryfikacja. 
 
rys. Maciej Dutkiewicz

Wszystko to miałoby pomóc w lepszym przygotowaniu linii do przewozów, zwłaszcza w sezonie letnim, gdy z linii korzysta nie tylko Polregio, ale i PKP Intercity a nawet Arriva RP. Ostatni wariant – elektryfikacja – ma swoich zwolenników i przeciwników. Są też pomysły alternatywne dla niej, jak na przykład "uwodorowienie linii". Inną opcją mogłoby być kursowanie po linii 213 zespołów trakcyjnych z bateriami zamiast silników diesla.

Modernizacja po modernizacji

Warto przypomnieć, że poprzednia modernizacja linii helskiej, warta 220 milionów złotych, zakończyła się w 2015 roku. Położono wówczas nowe tory, przebudowano stację Hel, zbudowano nowy system sterowania ruchem kolejowym i zmodernizowano przystanki oraz przejazdy w poziomie szyn. Te prace okazały się jednak niewystarczające dla poprawy przepustowości linii, która zwłaszcza w sezonie letnim, jest niezwykle zatłoczona.

Prace nad wariantem, który urząd marszałkowski uzgodni z PKP PLK, mają rozpocząć się po 2023 roku. Na razie nie wiadomo, ile będą kosztować i z jakich funduszy zostaną przeprowadzone.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony