Jaka będzie przyszłość wagonów piętrowych w Wielkopolsce?
Michał Szymajda ⚫ 17.12.2017 ⚫
8,6k

Wagony piętrowe w LesznieFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Przewozy Regionalne, działające pod handlową marką PolRegio, posiadają obecnie łącznie 29 piętrowych wagonów DBme. To jedyne wagony tego rodzaju w taborze przewoźnika, które, choć z trudem, przystają do warunków współczesności.
Sprawnych jest jednak mniej niż połowa – na początku listopada jedynie 13 wagonów było w stanie wziąć na swój pokład pasażerów. Reszta – 16 sztuk – wymaga przeglądów lub napraw poziomu P4. Bez tego nie wyjadą w trasę. Nie wiadomo czy spółka takie naprawy wykona.
Tym bardziej, że wejście do oddziału spółki kolejnych zmodernizowanych EN57 także stawia pod znakiem zapytania zwiększenie ilostanu sprawnych wagonów piętrowych, z których 29 sztuk przeszło naprawę P5 w latach 2003–2004 i po przejściu przeglądów mogłoby jeździć nawet do 2029 roku. Problemem jest także ograniczona liczba lokomotyw do ich ciągnięcia. W wielkopolskim oddziale jest ich tylko 5, z których większość ma stałe zatrudnienie na linii Poznań – Wrocław – Międzylesie, lub Poznań – Wrocław – Szklarska Poręba.
Więcej DBme już nie będzie
Wiadomo, że powoli kończy się eksploatacja piętrowych zestawów Bhp, z których jeden zostanie prawdopodobnie jeżdżącym zabytkiem. Nie należy natomiast liczyć na przywrócenie do ruchu wagonów piętrowych DBme, które latami stoją na bocznicach.
– Proces naprawy głównej wagonów DBme jest bardzo kosztowny, przy czym, po takiej ewentualnej naprawie, wciąż nie będzie to tabor bardzo nowoczesny – mówi Waldemar Bachmatiuk, dyrektor wielkopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych, który właśnie przyjął na stan trzy nowe ezt Impuls, o czym pisaliśmy tutaj.
Jest praca dla piętrowych wagonów
Waldemar Bachmatiuk widzi jednak przyszłość dla wagonów piętrowych w Wielkopolsce.
– Bardzo byśmy chcieli wrócić do obsługi niektórych tras wagonami piętrowymi z uwagi na ich pojemność. Mogły by kursować na kursach szczytowych na trasie Poznań – Krzyż, a także Poznań – Ostrów Wielkopolski (i dalej do Łodzi - dop. red), znalazły by się dla nich jeszcze inne relacje – podkreśla i dodaje, że w przyszłości centrala spółki myśli o pozyskaniu kolejnych dwupoziomowych pojazdów, które mogłyby kursować np. na linii Poznań – Wrocław, gdzie za kilka lat zakończy się kompleksowy remont, który zapewne korzystanie wpłynie na wzrost potoków podróżnych.
Tym bardziej, że wejście do oddziału spółki kolejnych zmodernizowanych EN57 także stawia pod znakiem zapytania zwiększenie ilostanu sprawnych wagonów piętrowych, z których 29 sztuk przeszło naprawę P5 w latach 2003–2004 i po przejściu przeglądów mogłoby jeździć nawet do 2029 roku. Problemem jest także ograniczona liczba lokomotyw do ich ciągnięcia. W wielkopolskim oddziale jest ich tylko 5, z których większość ma stałe zatrudnienie na linii Poznań – Wrocław – Międzylesie, lub Poznań – Wrocław – Szklarska Poręba.
Więcej DBme już nie będzie
Wiadomo, że powoli kończy się eksploatacja piętrowych zestawów Bhp, z których jeden zostanie prawdopodobnie jeżdżącym zabytkiem. Nie należy natomiast liczyć na przywrócenie do ruchu wagonów piętrowych DBme, które latami stoją na bocznicach.
– Proces naprawy głównej wagonów DBme jest bardzo kosztowny, przy czym, po takiej ewentualnej naprawie, wciąż nie będzie to tabor bardzo nowoczesny – mówi Waldemar Bachmatiuk, dyrektor wielkopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych, który właśnie przyjął na stan trzy nowe ezt Impuls, o czym pisaliśmy tutaj.
Jest praca dla piętrowych wagonów
Waldemar Bachmatiuk widzi jednak przyszłość dla wagonów piętrowych w Wielkopolsce.
– Bardzo byśmy chcieli wrócić do obsługi niektórych tras wagonami piętrowymi z uwagi na ich pojemność. Mogły by kursować na kursach szczytowych na trasie Poznań – Krzyż, a także Poznań – Ostrów Wielkopolski (i dalej do Łodzi - dop. red), znalazły by się dla nich jeszcze inne relacje – podkreśla i dodaje, że w przyszłości centrala spółki myśli o pozyskaniu kolejnych dwupoziomowych pojazdów, które mogłyby kursować np. na linii Poznań – Wrocław, gdzie za kilka lat zakończy się kompleksowy remont, który zapewne korzystanie wpłynie na wzrost potoków podróżnych.
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |