Partnerzy serwisu:

Jak zmienia się stacja Oświęcim? [zdjęcia]

inf. pras. 07.04.2022 3,4k

arrow
arrow
Jak zmienia się stacja Oświęcim? [zdjęcia]
fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Jak zmienia się stacja Oświęcim? [zdjęcia]
Jak zmienia się stacja Oświęcim? [zdjęcia]
Jak zmienia się stacja Oświęcim? [zdjęcia]
Jak zmienia się stacja Oświęcim? [zdjęcia]
Jak zmienia się stacja Oświęcim? [zdjęcia]
Jak zmienia się stacja Oświęcim? [zdjęcia]
Na stacji Oświęcim podróżni wygodniej skorzystają z kolei. Budowane są nowe perony z przejściem podziemnym i windami. Przebudowa stacji, to ważna inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Dzięki projektowi z POIiŚ pasażerowie zyskują krótsze i bezpieczniejsze podróże oraz lepszy poziom obsługi na stacjach i przystankach.
Jak informuje PKP PLK, na stacji Oświęcim jesienią podróżni skorzystają z nowych peronów, pojawi się nowe przejście podziemne. Trasa pod torami zapewni dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta. Przejście o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo.

Prace na stacji Oświęcim obejmują m.in. perony i przejście podziemne oraz 11 torów. Roboty poprzedziła rozbiórka starych elementów, wykonana w ubiegłym roku. Już przygotowano konstrukcje podstawowe dwóch nowych peronów. Widać fundamenty wiat. Budowane są kolejne segmenty przejścia podziemnego. Ekipy wykonawcy wykonują prace zbrojarskie i żelbetowe. Prace obejmują także odwodnienie, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne i drogi w obrębie stacji.

W obszarze bezpieczeństwa zakres prac dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. Kończy się budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego. Prace obejmują m.in. roboty instalacyjne, tynkarskie i malarskie.

Dzięki inwestycji PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, podróżni mają ułatwiony dostęp do pociągów. Są nowe perony m.in. w Chrzanowie, Chełmku i Gorzowie. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na stacji Brzeszcze Jawiszowice oraz na przystankach Jawiszowice Jaźnik, Kaniów i Dankowice. Obiekty są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, wyższy standard obsługi będzie na10 stacjach i przystankach.

Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych, efektem prac na linii Trzebinia – Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (nr 93), będą krótsze podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk.  Inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim- Czechowice-Dziedzice wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł netto: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony