Partnerzy serwisu:

Jak Szwajcarzy kupują pociągi?

Rynek Kolejowy 07.06.2012 99

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-06-07 13:40:52 Autor: znawca
---.dynamic.chello.pl
Pesa najlepsza
2012-06-07 13:48:10 Autor: Znawca
---.extreme-net.one.pl
Newag najlepszy
2012-06-07 13:54:03 Autor: dsfs
---.free.aero2.net.pl
Dziwia niektorych takie wymagania ? U nas SIWZ to smiech na sali ( jak to niektorzy mowia ) Tyle, ze Szwajcaria to demokracja semi-bezposrednia- jednak wladza praktycznie spoczywa w rekach ludu- wiec moga byc rozliczeni w kazdej chwili- stad takie a nie inne warunki.
2012-06-07 15:48:49 Autor: maszynista ICE 3
---.web.vodafone.de
Taak w rękach ludu.
SBB tak cienko przędzie, że co roku parlament musi zgadzać się na dopłaty do SBB.
Widziałem w niedzielę, jak para mechaników z SBB Cargo,przyjechała do zepsutego zamka w drzwiach maszynowni
ich loka. Lok stał w Ulm, w terminalu. Droga kilkaset kilometrów, stawka niedzielna dla dwóch osób (jedna babka).
A SBB Cargo jedzie już na stratach od ładnych kilku lat.
SBB jest cwane, wie że proekologiczny lud w małym alpejskim kraju zgodzi się na daniny dla koleji.
2012-06-07 16:43:59 Autor: Herta
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przepraszam, ale bełkot.
Dawno nie widziałem tak skomplikowanego systemu oceny. I w dodatku tak uznaniowego i nieobiektywnego. Przecież tu każdy pokonany będzie się odwoływał w nieskończoność, bo jak uzasadnić, iż za koncepcję realizacji kontraktu oferent X otrzymał 1/3 punktu, bo miał niewielkie odstępstwa od projektu umowy, a oferent Y dostał 1,0, bo zaproponował równoważne rozwiązania alternatywne. Dla jednych takie rozwiązanie będzie równoznaczne, dla innych już niewielkie odstępstwo.

Szwajcarom od nadmiaru demokracji poprzewracało się w głowach ...
2012-06-07 19:07:46 Autor: Murnau
---.bb.online.no
>Nowe pociągi zastąpią pojazdy ETR470 Cisalpino z systemem wychylnego pudła, które SBB planuje wycofać z eksploatacji do końca 2014 roku.

Może PIC się zainteresuje, w obliczu ewentualnej klapy z beztiltowym Pendolino? Szwajcarzy mają 4 EZT. Będzie wahadełko, z Vmax 200km/h, dwusystemowa, sprawdzona konstrukcja ... no chyba, że Trenitalia uprzedzi wszystkich;)
2012-06-07 20:23:38 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
W reralich polskich takie wymagania powodują korupcje przy preztargach do tego przetargi były by rozstzrygane przez KIO lub sądy . To mogło by trwać latami n.
2012-06-07 21:08:43 Autor: max
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
nie ma jak to kupić sobie pociąg na gruponie
2012-06-07 21:21:21 Autor: IRiPK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
RK nie dodał jednej rzeczy - być może kluczowej. Oni nie musieli WCALE ogłaszać przetargu. Nie są w UE, nie muszą robić przetargu. Mogli kupić z wolnej reki, ich prawo na to pozwala. Ten przetarg to zupełnie co innego niż polska farsa wymuszana ustawą o zam. publ. Jeśli np wystartuje PESA ;-) i przebije ceną i innymi parametrami inne oferty, szwajcarzy spokojnie i bez problemu wybiorą ofertę z 2 lub 3 miejsca... i nie bezie problemu, bo wybiorą co im pasuje, a nie to co jest najtańsze...
2012-06-07 21:40:34 Autor: dfdf czy jakos tak
---.free.aero2.net.pl
Herta* napisal to czlowiek, ktory podobnej demokracji nigdy nie doznal i nie dozna ;)
2012-06-08 06:05:09 Autor: macho
---.eu
Niech zgadnę, ile dostaliście od Stadlera za ten artykuł? Ale jaja Stadler sponsoruje RK.
2012-06-11 09:47:35 Autor: G
---.dynamic.gprs.plus.pl
A jak po 10 latach okaże się, że koszty zużycia energii i bieżącej konserwacji przekroczyły zakładane w ofercie, to co? Zwrot do producenta? Nie wierzę jakoś...

Powiem tak - koledzy z Zachodu przestrzegali mnie przed punktowaniem tzw. LCC, bo \"w tej kategorii wygrywa najlepszy... kłamca\". I tyle.
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony