Partnerzy serwisu:

Jak powinna wyglądać nowoczesna kabina maszynisty?

inf. pras 20.04.2021 5,4k

Jak powinna wyglądać nowoczesna kabina maszynisty?
fot. Jakub Sus, sm42.pl
Urząd Transportu Kolejowego ogłosił ankietę na temat idealnego miejsca pracy maszynisty. Wyniki pomogą w realizacji projektu Carbodin – budowy innowacyjnej kabiny maszynisty. Działania finansowane są przez Unię Europejską w ramach Shift2Rail.
Jak informuje UTK, Jednym z celów projektu Carbodin  jest usprawnienie i lepsze dostosowanie sprzętu w kabinie do czynności wykonywanych przez maszynistę. Badanie sekwencji czynności i preferencji pozwoli określić, jak należy zaprojektować wyposażenie kabiny, by jak najlepiej odpowiadała potrzebom osoby prowadzącej pojazd. Bazując na swoich doświadczeniach w projektowaniu systemów wspomagania maszynisty, partnerzy projektu chcą zaangażować maszynistów od jego najwcześniejszych etapów. Ankieta pozwoli określić potrzeby i preferencje maszynistów w zakresie użycia nowoczesnych technologii w kabinie i automatyzacji tak, by zwiększyć komfort użytkowania i wydajność.

Ankieta została przetłumaczona na język polski, dostępna jest pod adresem https://surveycarbodin.urlweb.pro/s/index.php?a=JTk3aSU5M3AlOUUlQjA=&id=JTk4bCU5OWolOTYlQTk= . Wypełnienie ankiety zajmie ok. 15 minut – zachęca UTK.

Projekt Carbodin otrzymał dofinansowanie z Shift2Rail w ramach programu badań i innowacji Unii Europejskiej Horyzont 2020. Shift2Rail jest partnerstwem publiczno-prywatnym powołanym do realizacji innowacyjnych projektów w sektorze kolejowym i koordynowania badań naukowych służących rozwojowi kolei w Unii Europejskiej. Shift2Rail ma wspierać i finansować badania i wdrażanie innowacji ze środków publicznych i prywatnych (z funduszy europejskich i środków pochodzących od prywatnych podmiotów). Shift2Rail jest platformą do koordynacji badań naukowych w branży kolejowej, której celem jest integracja wyników badań w zakresie taboru kolejowego, systemów zarządzania ruchem oraz infrastruktury od przedstawienia koncepcji badań do wprowadzenia produktu na rynek.

Projekt Carbodin  realizowany jest przez Fundació EURECAT we współpracy z 13 organizacjami partnerskimi z 7 krajów UE (Hiszpanii, Włoch, Francji, Niemiec, Polski, Czech i Grecji): UIC, Ethniko Kentro Erevnas Kai Technologikis Anaptyxis (CERTH), Asociación de Investigación Metalúrgica del Noroeste (AIMEN), Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen (RWTH), Universita Degli Studi di Roma la Sapienza (DICEA), Université Polytechnique Hauts-de-France (UPHF), EURNEX e.V., Vyzkumny Ustav Zeleznicni AS (VUZ), Chinesisch-Deutsches Forschungs- und Entwicklungszentrum für Bahn- und Verkehrstechnik Dresden GmbH (CG RAIL), Forster System-Montage-Technik GmbH (SMT), MASATS S.A., DES ART sp. z o.o., Composites Aragón S.L.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony