Partnerzy serwisu:

Jak postępuje modernizacja linii Poznań – Wrocław między Rawiczem a Czempiniem?

Michał Szymajda 28.02.2020 222

Jak postępuje modernizacja linii Poznań – Wrocław między Rawiczem a Czempiniem?
Zdjęcie ilustracyjneFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Obraz modernizacji magistrali E59, który zobaczą pasażerowie pociągów osobowych między Poznaniem a Wrocławiem, nie nastraja optymistycznie. Prace na infrastrukturze na 70-kilometrowym odcinku trwają już 2 i pół roku.
Podróż pociągiem regionalnym z Poznania Głównego do Wrocławia potrafi trwać nawet 3 godziny (to dystans 175 kilometrów). Od dwudziestu to 30 minut szybciej pokonamy ten odcinek, jeśli wybierzemy pociąg PKP Intercity. Wciąż jesteśmy więc bardzo odlegli od zapowiedzi z października 2017. Wtedy, w informacji prasowej, PKP PLK zapowiadała wówczas, że z końcem 2020 roku podróż z Poznania do Wrocławia skróci się do 90 minut.

Na usprawiedliwienie zarządcy działa to, że wówczas spółka nie miała świadomości, że wykonawca inwestycji, spółka Astaldi, po prostu opuści plac budowy (odcinek od Leszna do Rawicza przebudowuje teraz Torpol). Poprosiliśmy PKP PLK o przedstawienie postępów prac i planów na najbliższe miesiące. Zarządca zastrzega na wstępie, że prace na odcinku Czempiń – Leszno i Leszno – granica województwa dolnośląskiego są kontynuowane a inwestycja „jest realizowana według terminów ustalonych po zmianach wykonawcy”.

– Na szlakach: Rawicz – Bojanowo (w torze nr 2), Leszno – Stare Bojanowo (tor nr 1) oraz Kościan – Czempiń (tor nr 2), a także na stacjach Rawicz, Bojanowo oraz Leszno prowadzona jest wymiana toru i sieci trakcyjnej. Prace planowane są do połowy czerwca 2020. Do końca listopada powinny być gotowe kolejne odcinki: Rawicz – Bojanowo (tor nr 1) oraz Leszno – Stare Bojanowo (tor nr 2). Dwoma zmodernizowanymi torami (z siecią trakcyjną) pociągi jeżdżą między Kościanem a Starym Bojanowem oraz między Lesznem a Bojanowem i między Rawiczem a Żmigrodem – poinformował „Rynek Kolejowy” Radosław Śledziński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że przejazd dwoma torami na modernizowanych odcinkach linii jest planowany od rozkładu jazdy 2020/2021r.

W roku 2021 planowane jest szlifowanie toru oraz inne prace kończące inwestycję. Mają być one realizowane bez wpływu na ruch pociągów. Na istotne skrócenie czasu przejazdu między stolicami dwóch województw poczekamy natomiast, jak informuje spółka, do września 2020.

– Podróżni korzystają już efektów inwestycji. To nowe perony m.in. w Kościanie, Kaczkowie, Rydzynie i Rawiczu. Są nowe, bezkolizyjne skrzyżowania w Nacławiu i Widziszewie. Wkrótce kierowcy skorzystają z wiaduktu drogowego w Klonówcu. Na trasie między Lesznem a Poznaniem wzrosła liczba pociągów. Obecnie np. przez Kościan dziennie przejeżdża 57 pociągów, rok temu było ich 54 – dodał Radosław Śledziński.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony