Partnerzy serwisu:

Jak PKP Intercity radzi sobie z zapełnieniem w pociągach?

Jakub Madrjas 15.09.2021 5,5k

Jak PKP Intercity radzi sobie z zapełnieniem w pociągach?
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Do Redakcji “Rynku Kolejowego” napływały ostatnio sygnały od pasażerów w sprawie tłoku w pociągach. PKP Intercity zapewnia, że wzmacnia pociągi ponad setką wagonów. Sytuacji nie poprawiło nałożenie się na siebie planowych przeglądów zespołów trakcyjnych.
Pasażerowie narzekają na tłok w pociągach przede wszystkim w najniższej kategorii TLK. Najwięcej chętnych na przejazd jest tradycyjnie w weekendy. - Intercity obserwując frekwencję w swoich pociągach podejmuje operatywne działania w celu umożliwienia podróży jak największej liczbie osób. W przypadku połączeń cieszących się dużym zainteresowaniem spółka w miarę możliwości wzmacnia pociągi kolejnymi wagonami - informuje Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

Jako przykład podaje, że w miniony weekend (10-12 września) przewoźnik wzmocnił 104 pociągi łącznie 177 wagonami, w tym najwięcej wzmocnień przypadło na niedzielę 12 września – 55 pociągów wzmocnionych zostało łącznie 97 wagonami

Pasażerowie zwracają uwagę na to, że na część pociągów nie można kupić biletów. - Widząc duże zainteresowanie danym pociągiem, podejmowane są również decyzje o blokadzie sprzedaży (w kasie i przez internet). Jednak warto podkreślić, że pasażer ma prawo do zakupu biletu na pokładzie pociągu zestawionego z wagonów nawet w przypadku wysokiej frekwencji, jeśli zdecyduje się na podróż wybranym składem - informuje Agnieszka Serbeńska. Innym powodem czasowej blokady sprzedaży są np. zmiany w planowanym zestawieniu pociągów.

Przeglądy Dartów w jednym terminie

Co i rusz występują problemy z jakością proponowanych połączeń. Oprócz komunikacji zastępczej uruchamianej za pociągi w trakcji spalinowej zdarzają się braki wagonów gastronomicznych czy dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. W ostatni weekend wakacji aż kilkanaście połączeń, które miały obsługiwać zespoły trakcyjne, zostało z kolei zastąpionych składami wagonowymi.

Jak się okazuje, w tym czasie w eksploatacji była zaledwie połowa jednostek Dart. Aż pięć zostało wyłączonych na planowe czynności utrzymania poziomu P4. Do tego doszły przeglądy P2 (jeden pojazd) naprawy powypadkowe (3 sztuki) i awaryjne (1 sztuka) - poinformowało nas PKP Intercity. Przewoźnik nie wyjaśnia, czemu zgrupowano plan przeglądowy na ostatni weekend wakacji i jaki miało to wpływ na posiadane rezerwy taborowe.

Inny Czytelnik zwracał uwagę na codzienne opóźnienia pociągu IC Morcinek w relacji Lublin - Wrocław Główny, który czeka na (również opóźniony) TLK Wyczółkowski. PKP Intercity potwierdza, że przyczyną tych opóźnień w sierpniu były wymiany drużyny pociągowej.


PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony