Partnerzy serwisu:

Jak idą prace na łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ?

inf. pras. 19.09.2018 19

Jak idą prace na łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ?
fot. PKP PLK
Budowa łącznicy kolejowej Czarnca – Włoszczowa Północ, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., usprawni kolejowe podróże w województwie świętokrzyskim i połączenia międzyregionalne. Kończy się pierwszy etap prac – budowa nowego toru w rejonie Czarncy. Inwestycja o wartości ponad 40 mln zł jest współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
Prace koncentrują się koło posterunku w Czarncy. Zamontowano pięć z siedmiu planowanych nowych rozjazdów, ważnych elementów toru zapewniających sprawny przejazd pociągów. Rozjazdy są dostarczane na plac budowy w tzw. blokach. Wymagany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sposób transportu umożliwia sprawny montaż i precyzyjne ułożenie w wyznaczonym miejscu.

W ramach prac, na szlaku Włoszczowa – Czarnca – Żelisławice (linia nr 61), wymieniane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjna. We wrześniu, po zakończeniu prac na linii nr 61, wykonawca rozpocznie roboty w rejonie stacji Włoszczowa Północ.
Budowa ponad 3 km linii z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ zapewni, po niezbędnych odbiorach, przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h, a towarowych 80 km/h.

Od grudnia 2019 r. łącznica skróci czas przejazdu z Kielc do Warszawy i poprawi skomunikowanie województwa z innymi regionami kraju.

Budowa łącznicy jest uwzględniona w rozkładzie jazdy. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano na 2019 r.

Zadanie pn. „Budowa linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Północ” jest realizowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Wartość projektu to ok. 42, 8 mln zł, w tym dofinansowanie UE wynosi ponad 36 mln zł.

Realizowane w woj. świętokrzyskim inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego poprawią dostęp do kolei, usprawnią połączenia regionalne i ponadregionalne. W województwie trwa m.in. przebudowa linii ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza o wartości ok. 379 mln zł. Podróżni zyskają krótsze podróże i bardzie komfortowe, dostępne dla wszystkich perony. Możliwe będzie także uruchomienie regularnych połączeń do Sandomierza.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony