Partnerzy serwisu:

Jak duże opóźnienie kontraktu na LCS Terespol? Nie wiadomo

Kasper Fiszer 20.10.2020 3,1k

Jak duże opóźnienie kontraktu na LCS Terespol? Nie wiadomo
Tablica informacyjna dotycząca modernizacji E20fot. Grzegorz W. Tężycki, lic. CC BY-SA 4.0
Prace na wschodnim odcinku magistrali E20, najważniejszego korytarza w układzie równoleżnikowym w Polsce, miały skończyć się w sierpniu tego roku. Roboty jednak trwają nadal. – Mobilizujemy wykonawcę – zapewniają PKP PLK, nie wskazując jednak nowej realnej daty oddania do użytku trasy po modernizacji.
– Zakończenie całej inwestycji planowane jest w sierpniu 2020 r. – czytamy w komunikacie prasowym PKP PLK z 2017 r. dotyczącym modernizacji magistrali E20 na odcinku Siedlce – Terespol na obszarze LCS Terespol. Zakładany termin minął dwa miesiące temu, a rzeczywisty czas finalizacji robót na tym bardzo ważnym i w ruchu pasażerskim, i towarowym korytarzu wciąż wydaje się bardzo odległy. Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych przyznaje, że wykonawca – Trakcja – przekroczył umowną datę zakończenia prac. Przyczyny opóźnienia nazywa on jednocześnie „niezależnymi”.

Przyczyna opóźnień? Budowa połączenia z siecią Cargotoru

PLK wskazuje na zwiększony zakres prac, który objął budowę dwutorowego połączenia infrastruktury PKP PLK z infrastrukturą Cargotoru w rejonie posterunku odgałęźnego Magdalenka (miało ono powstać na prośbę Cargotoru). – Procedowany jest aneks do umowy z wykonawcą, firmą Trakcja SA. Jednocześnie została ona zobowiązana do pełnej mobilizacji i przyspieszenia tempa robót – mówi przedstawiciel krajowego zarządcy infrastruktury. Nie wskazał on konkretnie żadnej innej przyczyny powstania opóźnienia.

Spółka podsumowała także postępy w pracach. W Terespolu i Małaszewiczach powstały po dwa perony. – Obiekty są wyższe, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie – twierdzi nasz rozmówca. W obu tych miastach ustawiono nowe obiekty małej architektury, w Terespolu wyremontowane zostało przejście podziemne. Na wskazanych stacjach oraz w Chotyłowie powstają obecnie elementy nowego systemu sterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa systemu odwodnieniowego na stacji Terespol, finalizowane są prace wykończeniowe przy budynku nastawni Chotyłów. – Te roboty nie wpływają na ruch pociągów – zaznacza Rafał Wilgusiak.

Nowy przystanek w przyszłym roku. A kiedy otwarcie całego odcinka?

Mówi też, że gotowy jest jeden nowy peron wyspowy w Białej Podlaskiej. Powstała tam także główna konstrukcja przejścia podziemnego od strony ul. Dokudowskiej. Aktualnie prace skoncentrowane są w rejonie nowego wiaduktu nad ulicami Lubelską i Witoroską. Ma on usprawnić komunikację w mieście. Docelowy nowy układ torowy stacji pozwoli zaś według służb prasowych PKP PLK na przejazd dłuższych (do 740 m) i cięższych pociągów towarowych. Trwają prace związane z siecią trakcyjną i zasilaniem. – W następnym etapie roboty będą przeniesione na drugą stronę stacji i obejmą peron nr 1 i drugą część przejścia podziemnego od strony dworca – zapowiada Rafał Wilgusiak. Na przystanku Biała Podlaska Wschodnia, który pierwotnie nosił roboczą nazwę Biała Podlaska Rozrządowa, stanęły dwa perony jednokrawędziowe. – Do wykonania zostały drogi dojścia do pociągów oraz wiaty i ławki – usłyszeliśmy.

– Planowane oddanie tych peronów do użytku nastąpi w przyszłym roku – mówi przedstawiciel PKP PLK. Kiedy zakończy się natomiast cała inwestycja? Tego zarządca infrastruktury nie oszacował, a przynajmniej nie wskazał konkretnej daty w odpowiedzi na nasze pytania.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony