Jak duże opóźnienie kontraktu na LCS Terespol? Nie wiadomo
Kasper Fiszer ⚫ 20.10.2020 ⚫
3,1k

Tablica informacyjna dotycząca modernizacji E20fot. Grzegorz W. Tężycki, lic. CC BY-SA 4.0
Prace na wschodnim odcinku magistrali E20, najważniejszego korytarza w układzie równoleżnikowym w Polsce, miały skończyć się w sierpniu tego roku. Roboty jednak trwają nadal. – Mobilizujemy wykonawcę – zapewniają PKP PLK, nie wskazując jednak nowej realnej daty oddania do użytku trasy po modernizacji.
– Zakończenie całej inwestycji planowane jest w sierpniu 2020 r. – czytamy w komunikacie prasowym PKP PLK z 2017 r. dotyczącym modernizacji magistrali E20 na odcinku Siedlce – Terespol na obszarze LCS Terespol. Zakładany termin minął dwa miesiące temu, a rzeczywisty czas finalizacji robót na tym bardzo ważnym i w ruchu pasażerskim, i towarowym korytarzu wciąż wydaje się bardzo odległy. Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych przyznaje, że wykonawca – Trakcja – przekroczył umowną datę zakończenia prac. Przyczyny opóźnienia nazywa on jednocześnie „niezależnymi”.
Przyczyna opóźnień? Budowa połączenia z siecią Cargotoru
PLK wskazuje na zwiększony zakres prac, który objął budowę dwutorowego połączenia infrastruktury PKP PLK z infrastrukturą Cargotoru w rejonie posterunku odgałęźnego Magdalenka (miało ono powstać na prośbę Cargotoru). – Procedowany jest aneks do umowy z wykonawcą, firmą Trakcja SA. Jednocześnie została ona zobowiązana do pełnej mobilizacji i przyspieszenia tempa robót – mówi przedstawiciel krajowego zarządcy infrastruktury. Nie wskazał on konkretnie żadnej innej przyczyny powstania opóźnienia.
Spółka podsumowała także postępy w pracach. W Terespolu i Małaszewiczach powstały po dwa perony. – Obiekty są wyższe, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie – twierdzi nasz rozmówca. W obu tych miastach ustawiono nowe obiekty małej architektury, w Terespolu wyremontowane zostało przejście podziemne. Na wskazanych stacjach oraz w Chotyłowie powstają obecnie elementy nowego systemu sterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa systemu odwodnieniowego na stacji Terespol, finalizowane są prace wykończeniowe przy budynku nastawni Chotyłów. – Te roboty nie wpływają na ruch pociągów – zaznacza Rafał Wilgusiak.
Nowy przystanek w przyszłym roku. A kiedy otwarcie całego odcinka?
Mówi też, że gotowy jest jeden nowy peron wyspowy w Białej Podlaskiej. Powstała tam także główna konstrukcja przejścia podziemnego od strony ul. Dokudowskiej. Aktualnie prace skoncentrowane są w rejonie nowego wiaduktu nad ulicami Lubelską i Witoroską. Ma on usprawnić komunikację w mieście. Docelowy nowy układ torowy stacji pozwoli zaś według służb prasowych PKP PLK na przejazd dłuższych (do 740 m) i cięższych pociągów towarowych. Trwają prace związane z siecią trakcyjną i zasilaniem. – W następnym etapie roboty będą przeniesione na drugą stronę stacji i obejmą peron nr 1 i drugą część przejścia podziemnego od strony dworca – zapowiada Rafał Wilgusiak. Na przystanku Biała Podlaska Wschodnia, który pierwotnie nosił roboczą nazwę Biała Podlaska Rozrządowa, stanęły dwa perony jednokrawędziowe. – Do wykonania zostały drogi dojścia do pociągów oraz wiaty i ławki – usłyszeliśmy.
– Planowane oddanie tych peronów do użytku nastąpi w przyszłym roku – mówi przedstawiciel PKP PLK. Kiedy zakończy się natomiast cała inwestycja? Tego zarządca infrastruktury nie oszacował, a przynajmniej nie wskazał konkretnej daty w odpowiedzi na nasze pytania.
Przyczyna opóźnień? Budowa połączenia z siecią Cargotoru
PLK wskazuje na zwiększony zakres prac, który objął budowę dwutorowego połączenia infrastruktury PKP PLK z infrastrukturą Cargotoru w rejonie posterunku odgałęźnego Magdalenka (miało ono powstać na prośbę Cargotoru). – Procedowany jest aneks do umowy z wykonawcą, firmą Trakcja SA. Jednocześnie została ona zobowiązana do pełnej mobilizacji i przyspieszenia tempa robót – mówi przedstawiciel krajowego zarządcy infrastruktury. Nie wskazał on konkretnie żadnej innej przyczyny powstania opóźnienia.
Spółka podsumowała także postępy w pracach. W Terespolu i Małaszewiczach powstały po dwa perony. – Obiekty są wyższe, co ułatwia podróżnym wsiadanie i wysiadanie – twierdzi nasz rozmówca. W obu tych miastach ustawiono nowe obiekty małej architektury, w Terespolu wyremontowane zostało przejście podziemne. Na wskazanych stacjach oraz w Chotyłowie powstają obecnie elementy nowego systemu sterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa systemu odwodnieniowego na stacji Terespol, finalizowane są prace wykończeniowe przy budynku nastawni Chotyłów. – Te roboty nie wpływają na ruch pociągów – zaznacza Rafał Wilgusiak.
Nowy przystanek w przyszłym roku. A kiedy otwarcie całego odcinka?
Mówi też, że gotowy jest jeden nowy peron wyspowy w Białej Podlaskiej. Powstała tam także główna konstrukcja przejścia podziemnego od strony ul. Dokudowskiej. Aktualnie prace skoncentrowane są w rejonie nowego wiaduktu nad ulicami Lubelską i Witoroską. Ma on usprawnić komunikację w mieście. Docelowy nowy układ torowy stacji pozwoli zaś według służb prasowych PKP PLK na przejazd dłuższych (do 740 m) i cięższych pociągów towarowych. Trwają prace związane z siecią trakcyjną i zasilaniem. – W następnym etapie roboty będą przeniesione na drugą stronę stacji i obejmą peron nr 1 i drugą część przejścia podziemnego od strony dworca – zapowiada Rafał Wilgusiak. Na przystanku Biała Podlaska Wschodnia, który pierwotnie nosił roboczą nazwę Biała Podlaska Rozrządowa, stanęły dwa perony jednokrawędziowe. – Do wykonania zostały drogi dojścia do pociągów oraz wiaty i ławki – usłyszeliśmy.
– Planowane oddanie tych peronów do użytku nastąpi w przyszłym roku – mówi przedstawiciel PKP PLK. Kiedy zakończy się natomiast cała inwestycja? Tego zarządca infrastruktury nie oszacował, a przynajmniej nie wskazał konkretnej daty w odpowiedzi na nasze pytania.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |