Partnerzy serwisu:

Jak będzie wyglądała kolejna generacja pociągów TGV?

Global Rail News/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 26.12.2015 357

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-12-26 16:03:09 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Kujawscy projektanci też projektowali dziobaczy nos, ale przewoźnikowi się nie spodobało i jest paszczojad o zwiększonym zapotrzebowaniu na energię przez brak opływowości... Może francuscy koledzy będą mieli więcej szczęścia i pociągi będą jeździły z nosami.
2015-12-26 16:21:25 Autor: zeus04a
---.play-internet.pl
Niech sie spieszą. Firma z Bydgoszczy już zapowiedziała podbój Francji ze swoim Żartem.
2015-12-26 17:42:57 Autor: Avejj
---.242.138.101
W odpowiedzi na post analityk kuuper van basten:
"Kujawscy projektanci też projektowali dziobaczy nos, ale przewoźnikowi się nie spodobało i jest paszczojad o zwiększonym zapotrzebowaniu na energię przez brak opływowości... Może francuscy koledzy będą mieli więcej szczęścia i pociągi będą jeździły z nosami."
Dokładnie to PIC-owi nie spodobała się konieczność dymania przez maszynistę na tory za każdym razem. kiedy trzeba byłoby połączyć dwa składy albo i trzy ze sobą i podesłać na bazę do ZNTK Mińsk Maz. Bo przecież nie bęą podsyłać składów pojedynczo, a w każdym jeden maszynista. Jeszcze jakby jechali w nocy to nie ma nawet z tego Mińska czym wrócić po północy.

Abstra ąc od tego, że śruby mocujące te osłony były wkręcane w plastik i po jakimś czasie po prostu wszystko by odpadło xDDDDDDD
2015-12-26 19:27:43 Autor: wejuhc
---.38.108.16.internetia.net.pl
Gdy jakieś 3 lata temu zapowiedziano DARTa byłem przekonany, że powstanie świetny polski dalekobieżny zespół trakcyjny, robiący świetne wrażenie wyglądem, dopracowany w kwestii komfortu podróży. Teraz się okazuje, że nie mam jak odeprzeć ataku autorów powyższych trzech komentarzy, chyba tylko w mordę mógłbym im dać. Zmienione na brzydkie czoło, brak osłon dolnych, brak osłon górnych, drzwi z dykty, klaustrofobiczne wnętrze (być może wina zamawiającego (stosunek ilości miejsc do wymaganej długości) i inne) :(
2015-12-26 20:37:39 Autor: Eurostar
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyżby AGV to niewypał?
2015-12-26 23:19:39 Autor: Picc
---.google.com
Narzekacie na jakieś marne 20 składów gdzie potrzeby wynoszą ok 300-tu nowych lub wyremontowanych jednostek. Pojawia się kolejne wersje Darta bardziej dopracowane. I tak wszystko będzie lepsze od dzisiejszych składów TLK. W wielu przypadkach do ruchu wypuszczone są składy gdzie siedzisko jedno wspólne jest zerwane. Bród smród i ubóstwo.
2015-12-26 23:29:01 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To dobry ruch. Niestety ludzie przyzwyczajają się do dobrego i obecnie we Francji rozwój TGV trochę przysiadł. Niby nowa linia do Bordeaux ale wiadomo że więcej już nie wycisną. Ekonomia kolejnych projektów nowych linii jest słaba. Zaczyna być sufit. Obecna linia TGV to projekty udane, przełomowe ale z czasem trzeba będzie zmienić tabor na coś nowego. Nie ma nowości, nie ma ekspansji.

SNCF wielokrotnie podkreślał że zainteresowany jest AGV pod warunkiem że... będzie dwupokladowy. I myślę że projekt że względów ekonomicznych (parametry zużycia i kosztów na jednego pasażera) z góry promuje dwupokład.
2015-12-27 10:09:33 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pesa im zrobi taki skład,że szczęki Francuzom popadają.Wygląd karpia i niezawodność ED74 to przyszłość TGV.
2015-12-28 14:28:35 Autor: Mariosti*
---.251.119.197
Praktycznie wszystkie braki w pociągach Dart to efekt braku czasu na projektowanie, prototypowanie i testowanie jego składowych.
Aerodynamiczna automatycznie składana obudowa sprzęgu jest stosunkowo prosta do zrobienia, ale jednak wymaga testowania i prototypów, tak aby dopracować ją do wystarczająco dobrego poziomu.
Podobnie chowane lusterka boczne.
Podobnie rozplanowanie składu i jego wnętrza, gdyby pierwszy prototyp był faktycznie prototypem i testowano go wiele miesięcy i wciąż zostałoby dość dużo czasu na solidne przeprojektowanie i ewentualnie modyfikacje wymagań przetargowych to jestem pewien że pkp ic zauważyłoby że jednak układ drzwi/ przedsionków podobny do tego z ED-250 jest znacznie lepszy, tzn. jego minimalnym ekwiwalentem byłoby 8 par drzwi na 7 członowy ezt, gdzie 6 par byłoby w przedsionkach łączących człony a 2 pary na końcach składu, takie rozwiązanie ograniczyłoby poszatkowanie przestrzeni wewnątrz składu (każde drzwi itp. zajmują jednak miejsce), a zarazem łatwiej jest solidnie zaizolować np podwójnymi drzwiami łączniki członów gdy dodatkowo jest tam przewidziane miejsce na drzwi oraz na wc.

Aerodynamika składu - na 160km/h nie jest aż tak bardzo istotna, ale gdyby pesa faktycznie posiadała, bądź przynajmniej kupiła sobie czas w porządnym laboratorium do zbadania aerodynamiki składu to wiedzieliby jak zminimalizować zużycie energii oraz jak poprawiać wyciszenie tego ezt (bez ładowania ton materiałów tłumiących tylko eliminując/osłaniając elementy poszycia generujące hałas) i jak reklamować go właśnie takimi zaawansowanymi technicznie cechami.

Przy takich badaniach zapewne wyszłyby problemy z wieloma "szczegółami", poza tymi oczywistymi (jak braki w głównych owiewkach/osłonach), również mniej rzucające się w oczy jak nieaerodynamiczne mocowanie okien z wystającymi na zewnątrz uszczelkami (zupełnie niepotrzebne generatory szumu).

Zresztą dopracowanie aerodynamiczne takiego składu dawałoby sporą szansę na bardziej użyteczną prędkość 200km/h przy tej samej, relatywnie niskiej mocy silników tegoż ezt.

Być może kolejna wersja Darta będzie miała bardziej dopracowane wspomniane powyżej błędy aktualnych tworów, bo wiadomo że większości z nich nie da się poprawić w ezt z obecnego zamówienia.
2015-12-29 13:05:40 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"To dobry ruch. Niestety ludzie przyzwyczajają się do dobrego i obecnie we Francji rozwój TGV trochę przysiadł. Niby nowa linia do Bordeaux ale wiadomo że więcej już nie wycisną. Ekonomia kolejnych projektów nowych linii jest słaba. Zaczyna być sufit. Obecna linia TGV to projekty udane, przełomowe ale z czasem trzeba będzie zmienić tabor na coś nowego. Nie ma nowości, nie ma ekspansji.

SNCF wielokrotnie podkreślał że zainteresowany jest AGV pod warunkiem że... będzie dwupokladowy. I myślę że projekt że względów ekonomicznych (parametry zużycia i kosztów na jednego pasażera) z góry promuje dwupokład."
Przy rozproszonym napędzie to w wersji dwupokładowej aparatura musiała by być pochowana w szafach zabierających cenną przestrzeń pasażerską i dwupokładowość możliwe, że rekompensowałaby w niewielkim stopniu zabranie przestrzeni przez aparaturę poddając w wątpliwość sensowność stworzenia takiej wersji AGV. W TGV z odrębnymi głowicami napędowymi sprawa jest znacznie prostsza.
2016-01-02 15:04:51 Autor: nekla
---.echostar.pl
Za granicą projektują prototyp. Budują go. Jeżdżą, zbierają doświadczenia. Przeprowadzają setki badań, jazd, symulacji, testów. Gdy są pewni, ze mają przed sobą dobrze przemyślany i niezawodny materiał na pociąg, rozpoczynają produkcję.

W Polsce przewoźnik zamawia 20 prototypów, Pesa je dostarcza i koniec. Prościej, szybciej. Niech się uczą od polaków :)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony