Partnerzy serwisu:

Jacek Krupa i minister Adamczyk spierają się o podkrakowską kolej. Skąd te korki?

Michał Szymajda 18.10.2017 3,6k

Jacek Krupa i minister Adamczyk spierają się o podkrakowską kolej. Skąd te korki?
Impuls Kolei MałopolskichFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Marszałek województwa małopolskiego wyliczył, że 20% pasażerów dojeżdżających z Wieliczki do Krakowa, z pociągów przesiadło się do samochodów. Na antenie Radia Kraków Jacek Krupa narzekał na grafik prac, które miastu „narzuciło” PKP PLK. W tym samym radiu na zarzuty marszałka odpowiadał minister Andrzej Adamczyk, którego ministerstwo sprawuje pieczę nad zarządcą kolejowej infrastruktury.
– Szacujemy, że około 20 procent pasażerów pociągów przesiadło się z powrotem do samochodów z powodu utrudnień w ruchu kolejowym. Nasze wysiłki zostały zmarnowane – narzekał na antenie Radia Kraków Jacek Krupa. – Byłem zaskoczony, że po otwarciu łącznicy Zabłocie – Krzemionki ta linia będzie musiała czekać, bo zaczynają się remonty na torach w kierunku Skawiny. Nasza wielka praca przy promocji kolei, podniesienie standardów, została zepsuta przez PKP. Oni nie myślą o pasażerach, ale o sobie – mówił marszałek.

Korki blokują Kraków

Rozmowa w Radiu Kraków miała miejsce w momencie, gdy Kraków, od początku października, zaczął borykać się z korkami na miejskich drogach. Nie pomaga w tym kolej.

– W kierunkach na Miechów, Wieliczkę, Balice i Tarnów mamy wielkie prace. To paraliż. Rozumiem, że chodzi o wykorzystanie środków unijnych, ale można to było zrobić rozsądniej. Trzeba było myśleć gdzie w tym planie jest pasażer. Poza Kolejami Małopolskimi o pasażerach nikt nie myśli. Takie mam wrażenie. (…) Generalnie z naszych informacji wynika, że prace będą trwały kilka lat. To nie jest do przyjęcia.

Minister Adamczyk: Albo chcemy nowych szlaków, albo będzie 20 km/h

Na zarzuty marszałka Krupy 18 października w tej samej rozgłośni miał okazję odpowiedzieć Minister MIB Andrzej Adamczyk.

– Jakby marszałek dopilnował wcześniej, żeby te inwestycje skończyły się w odpowiednim terminie, nie byłoby problemu. Teraz nadganiamy czas – odbijał piłeczkę. – Albo chcemy zmodernizowanych szlaków kolejowych, na które wrócą pasażerowie, albo dalej będziemy mieli stagnację i dalsze pogorszenie szlaków (…). Rozumiem osoby stojące w korkach. Jak to jednak jest? Samochody stoją na odcinkach między Nową Hutą i Krakowem. Tam nie ma inwestycji kolejowych. W Nowej Hucie nie przesiedli się mieszkańcy z pociągów na samochody. Powody są inne. Chodzi o odpowiednie zarządzanie ruchem – uważa Adamczyk.

Ze strony dziennikarza Radia Kraków padło pytanie o możliwości szybkiego, doraźnego działania, które upłynniłoby ruch.

– Dzisiaj na sesji rady miasta będzie wiceprezes PKP PLK. Będzie wskazywał powody, dla których mamy taką sytuację. Każdy remont przynosi utrudnienia. Należy mieć jednak nadzieję, że remont się skończy i będzie lepiej (…). Wszystkie uzgodnienia związane z organizacją ruchu, prowadzone są na bieżąco. Jak mamy zator na ulicach miasta to popatrzmy co jest powodem. Nie zrzucajmy odpowiedzialności na kolejarzy – powiedział minister.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony