Partnerzy serwisu:

Malinowski: Na drogach ginie co roku miasto wielkości Jastarni

Kasper Fiszer 10.05.2018 1,6k

Malinowski: Na drogach ginie co roku miasto wielkości Jastarni
Dworzec kolejowy w Jastarnifot. Koefbac, lic. CC BY-SA 4.0
– Rozwój pasażerskiego transportu kolejowego może wprost przełożyć się na wydatną poprawę bezpieczeństwa w transporcie – przekonuje Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zwraca on uwagę na dużą liczbę zabitych i rannych w transporcie drogowym w Polsce i przekonuje, że możliwe jest przejmowanie istotnej części potoku przez kolej. Jednym z przykładów udanego działania w tym kierunku ma być reaktywacja przewozów na linii kolejowej z Łodzi do Łowicza (niedługo potem ruch przejęła tam ŁKA).
9 maja na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego rozpoczęła się V Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich”. Otworzyło ją m.in. krótkie wystąpienie Janusza Malinowskiego, prezesa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przekonywał on, że rozwój pasażerskich połączeń kolejowych pozwala nie tylko na stworzenie wygodnej siatki komunikacyjnej, ale także na znaczne podniesienie bezpieczeństwa podróżujących w skali regionu czy kraju i obniżenie kosztów społecznych transportu.

Podróżujący pociągami z Łodzi do Łowicza przesiedli się z samochodów czy busów

– Co roku na polskich drogach ginie miasto wielkości Jastarni lub Rynu [oba mają nieco poniżej 3 tys. mieszkańców] – przekonywał prelegent. – Co roku rannych jest tylu ludzi, ile odpowiada np. Chojnicom (40 tys. mieszkańców) – dodał. Wskazywał też, że w regionie łódzkim udaje się przenosić istotną część podróży na kolej.

– Jeszcze parę lat temu na linii kolejowej Łódź – Łowicz nie jeździł żaden pociąg pasażerski. Dziś przewozimy tam rocznie ok. 800 tys. pasażerów. Ci pasażerowie są przecież skądś przejęci – stwierdził prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. O sukcesach w rozwijaniu regionalnego transportu kolejowego mówiła także Teresa Woźniak, dyrektor w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego.

Cele, które UMWŁ stawiał przed ŁKA, są osiągane

Przypomniała ona, że samorządowa spółka funkcjonuje od 2014 r. – Łódzka Kolej Aglomeracyjna dynamicznie się rozwija, a cele, które były przed nią stawiane, jesteśmy w stanie osiągnąć – oceniła przedstawicielka organizatora przewozów. Dodała jednak, że samorząd stara się współpracować nie tylko z własnym przedsiębiorstwem, ale także z wszystkimi innymi przewoźnikami oraz z zarządcą infrastruktury.

Przykładem takiej kooperacji z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi mają być inwestycje infrastrukturalne dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego (z tego źródła dotowana jest m.in. budowa nowych przystanków kolejowych w regionie). Zdaniem Teresy Woźniak najistotniejszą planowaną inwestycją pozostaje jednak budowa tunelu średnicowego pomiędzy dworcami Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. – Zmieni on charakter przewozów w naszym regionie – oceniła.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony