Partnerzy serwisu:

Izrael zamawia kolejne piętrowe wagony z Bombardiera

Michał Szymajda 13.05.2017 556

Izrael zamawia kolejne piętrowe wagony z Bombardiera
Fot. Bombardier Transportation
Bombardier poinformował o podpisanym właśnie kolejnym kontrakcie z Kolejami Izraelskimi. Producent dostarczy przewoźnikowi 33 znane także w Polsce piętrowe wagony Twindexx Vario.
To nie pierwsza dostawa tego taboru dla przewoźnika z Izraela. Umowa jest kolejną już realizowaną opcją, w ramach wartego 56 milionów euro kontraktu, zawartego w październiku 2010. Dostawy 33 „piętrusów” mają zakończyć się w lutym 2019 roku.

Więcej przewozów - więcej wagonów

– Koleje Izraelskie potrzebują kolejnych piętrowych wagonów aby zaspokoić zapotrzebowanie na przewozy, które stale rosną. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Bombardierem i liczymy na to, że tradycyjnie już otrzymamy wagony najwyższej jakości na czas – powiedział kierujący projektem z ramienia Israel Railways Amir Itskowicz.

Jesteśmy, jako Bombardier, niezwykle dumni z możliwości realizowania kontraktu dla Izraela, decyzję ISR traktujemy jako dowód zaufania do naszych produktów. Cieszymy się, że będziemy pełnić znaczącą rolę w planie modernizacji i elektryfikacji kolei w Izraelu – powiedział Yossi Daskal, przedstawiciel Bombardier Transportation na Izrael.

Piętrowe wagony w wersji Lux


Nowe wagony będą unowocześnioną wersją tych, które już jeżdżą w ISR. Na obu poziomach wagonów znajdą się wykładziny, oraz bardzo wydajna klimatyzacja. Pasażerowie skorzystają z projektowanego specjalnie dla ISR systemu informacji pasażerskiej. Podróż powinna być też niezwykle wygodna i bezwstrząsowa ze względu na dodatkowe – powietrzne usprężynowanie wózków wagonów. Zestawy będą ciągnięte przez lokomotywy Bombardier Traxx AC – pierwsze elektryczne lokomotywy w Izraelu zamówione w 2015 roku. Będą liczyć po 8 wagonów i pomieszczą do tysiąca pasażerów na miejscach siedzących.

W Izraelu jest są już 293 wagony piętrowe Bombardiera, które serwisowane są w bazie utrzymaniowej w Hajfie. Zostały one przygotowane do kursowania z prędkością 160 km/h, która będzie osiągnięta gdy zakończy się proces elektryfikacji pierwszych linii w tym kraju.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony