Partnerzy serwisu:

Italo kupuje kolejne Pendolino. Będzie więcej prywatnych połączeń KDP

inf. pras., oprac. ms. 01.08.2018 42

Italo kupuje kolejne Pendolino. Będzie więcej prywatnych połączeń KDP
Pendolino Nuovo należący do Italofot. Alstom
Firmy Italo – Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru.
Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość. Pociąg Pendolino EVO zamówiony przez Italo należy do rodziny pociągów dużych prędkości Alstom Avelia, będącej ukoronowaniem 35-letniego doświadczenia firmy. 1100 pociągów tego typu jest eksploatowanych na całym świecie.

Pięć nowych pociągów Pendolino będzie miało takie same funkcje i specyfikacje techniczne jak pięć poprzednio zamówionych Pendolino. Czyli będą długie na 187 metrów i osiągną prędkość maksymalną 250 km/h. Podobnie jak polskie Pendolino będą 7-wagonowe i pomieszczą 480 pasażerów.

Pendolino EVO dla Italo został zaprojektowany tak, aby był przyjazny dla środowiska, dzięki wysokiej zdolności do recyklingu wykorzystanych do budowy materiałów i zmniejszonej emisji CO2. Ponadto jego zoptymalizowany system napędu trakcyjnego zwiększa efektywność i przyspieszenie, a także odzyskuje energię podczas hamowania.

Pracą nad projektem i budową tych pociągów będą zajmować się zespoły Alstom w Savigliano (CN) we współpracy z zakładem w Sesto San Giovanni (MI), odpowiedzialnym za system trakcji, oraz zakładem w Bolonii, odpowiedzialnym za systemy sterowania.

Dzięki swoim 22 pociągom Pendolino EVO, z których połowa jest już eksploatowana, Italo może połączyć północno-wschodnie Włochy z resztą kraju. Pociągi te, wraz z 25 pociągami AGV eksploatowanymi od 2012 r., pozwolą firmie podwoić swoją flotę i poszerzyć sieć.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony