Partnerzy serwisu:

Interpelacja Jerzego Polaczka w sprawie katastrofy

Rynek Kolejowy 13.03.2012 118

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-03-13 08:58:35 Autor: stary kolejarz - emert
---.kopnet.pl
Panie pośle . Dyspozytor liniowy w Katowicach sięga swoim nadzorem do Zawiercia. Natomiast w Kielcach nie ma dyspozytury PLK / centrum kierowania ruchem / jest w Lublinie. CMK do Zawiercia oraz linia kolejowa od Kozłowa jest pod nadzorem Lublina.
2012-03-13 09:40:57 Autor: mario55
---.xdsl.centertel.pl
dobrze chłop gada.

PO przez ostatnie 5lat nic nie zrobiło żeby naprawić Polska kolej.

Tusk tylko sobie remontuje drogę z Wawy do Gdańska i tyle.

Zamiast zrobić E65 na 120-160km/h (naprawa główna) za około 1mld zł to chu... wydadzą na tą trasę 7razy tyle, i nie kupią nawet wychylnego pudła.

Kiedyś za coś takiego dostało by się kulkę w łeb. Albo ciężkie łagry.
2012-03-13 10:02:15 Autor: XD
---.ip.netia.com.pl
To zapytanie o odstąpienie od oceny zgodności z TSI - jesli okazałoby się prawdą - byłoby skandalem na skalę europejską.
2012-03-13 10:33:28 Autor: Zyga
---.ip.netia.com.pl
Autor: XD

Nie ma i nie będzie żadnego skandalu. Ostatnio prezes Pawlik wypowiadał się na ten temat. Należy czytać i słuchać. PKP PLK nie wolno odstąpić od oceny zgodności z TSI, wszystkie właściwe projekty muszą być zgodne z TSI. W innym przypadku KE odbierze PKP PLK 30-40% środków unijnych przeznaczonych na inwestycję.
2012-03-13 10:48:05 Autor: jozef
---.pkp.wroc.pl
no bo tak to by byla niezla paranoja ze PLK nie chce przestrzegac norm bezpieczenstwa UE...juz nie mowiac o odebraniu pieniedzy przez unie...ale to plk wystapila o to aby nie przestrzegac norm bezpieczenstwa na kolei .... bo to bylby skandal
2012-03-13 10:52:00 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
\"...wskazują na znaczne niedociągnięcia w organizacji, egzekwowaniu i nadzorze nad prawidłowością działania systemu bezpieczeństwa ruchu kolejowego\"

Genialne! Prawda czasu i ekranu. Tylko proszę wyjaśnić niekumatym, czego zapomniano, czy nie chciano wyegzekwować i od kogo? Jak pamiętam kolej, a będzie tego prawie 40 lat, podobne zarzuty można było stawiać w każdym czasie.

Ot, 1 stycznia roku 1988 na oddanej przy dźwiękach orkiestry dzień wcześniej stacji rozrządowej Warszawa Praga ginie zgnieciony zderzakami maszynista lokomotywy manewrowej. Winny maszynista, bo wlazł między zderzaki, i jego zwierzchnik, bo nie wiedział, że ofiara samowolnie pełniła służbę trzynastą już godzinę, choć pierwszą godzinę służby planowej. Pominięto odstępstwa od regulaminu technicznego stacji wymuszone nieprawidłowym działaniem systemu automatycznego rozrządu - nowość w tamtych czasach.

Więc, panie pośle, niech pan nie zadaje głupich pytań ministrowi, tylko złoży zawiadomienie do prokuratury. Nie jest pan organem śledczym, a publiczne dochodzenie do prawdy, nie prawdzie, lecz tylko pana popularności służy. Prawda?
2012-03-13 10:53:14 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
Polaczek - opus dei - daj se na luz
i idź Kaczyńskiemu wyczyść buty - na tym się może znasz panie pOśle ...
2012-03-13 12:42:28 Autor: carva
---.tktelekom.pl
\"odebrany w grudniu 2011r. niesprawny system sterowania urządzeniami ruchu kolejowego na stacji Starzyny\"

Szanowny Panie Pośle, gdyby pokusił się Pan do przejżenia nawet pobieżnie materiałów prasowych wiedziałby Pan, że na Starzynach nie było żadnego odbioru SYSTEMU SRK a jedynie wymienionych napędów zwrotnicowych.

\"awaria zwrotnicy na stacji Starzyny\"

Będąc na Pańskim miejscu wolałbym zapytać ile awarii zwrotnic wystąpiło w okresie ostatnich 2 miesięcy na całej sieci PLK. Taka informacja pokazałaby skalę problemu i zagrożenie, bo przecież wg niektórych ekspertów to jest przyczyna wypadku.

\"Czy wobec najtragiczniejszej od dwudziestu ponad lat katastrofy kolejowej rząd zamierza podjąć pilne prace w zakresie wprowadzenia w Polskich Liniach Kolejowych SA systemów informatycznego nadzoru ruchu kolejowego na liniach magistralnych\"

Do końca nie jestem pewny o co Pan pyta ale podejrzewam że chodzi o systemy ERTMS+GSMR. Gdyby choć trochę się Panu chciało poszukać chociażby w necie znalazłby Pan info, że podpisano już 2 umowy na instalacje pilotażowe a planowane w najbliższym czasie są co najmniej 2 kolejne postępowania przetargowe.

Tylko, że jak już ktoś wyżej zauważył, taka \"żmudna\" robota chwały i rozgłosu nie przynosi. Na przyszłość prosiłbym o trochę więcej rzetelności w opiniach.
2012-03-13 12:51:14 Autor: stary kolejarz Miecio
---.144.rev.vline.pl
Panie Polaczek ! Proszę nie pisać takich bzdur, które nie pasują do BYŁEGO MINISTRA TRANSPORTU. Należy szukać przyczyn takiego stanu rzeczy w czymś innym. Otóż Pan spowodował bałagan w urządzeniach zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym, które są odpowiedzialne za bezpieczeństwo ruchu kolejowego. I tak jest od 2006 r., kiedy Pan podpisał ważne Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa (Jerzego Polaczka) z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, gdzie zlikwidował Pan uprawnienia budowlane do projektowania i budowania urzadzeń zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym. Od 2006 r. nie ma możliwości zdobycia takich uprawnień, które istniały od 1961 r. Jeszcze wiele różnych dekretów Pan podpisał, których skutki teraz odczuwamy. Od kilku lat przyczyną katastrof kolejowych są niesprawne urządzenia SRK, bo kto ma je projektować i budować. Powinni Pana przekazać prokuraturze do odpowiedzialności karnej za taki stan urządzeń srk. Co Pan BYŁY MINISTER na to ?
Stary kolejarz Miecio
2012-03-13 12:56:58 Autor: Adam B.
---.lapy.mm.pl
Maurycy_
Czy czyszczenie butów Kaczyńskiemu ma związek z bezpieczeństwem na kolei? Tylko pytam, a poza tym, wszystko w rodzinie w porządku?
2012-03-13 13:05:21 Autor: Brzoza
---.144.rev.vline.pl
Gdyby na posterunku Starzyny było więcej osób, to kto odpowiadałby za wypadek? Ile osób w nastawni potrzeba przy przebudowie stacji np. Warszawa Wschodnia (według autora uwagi chyba ze dwa plutony). Czy dyżurny ruchu posterunku Starzyny wiedział w ogóle w jakim położeniu ma zwrotnice. Jeśli tak, to dlaczego wyprawił pociąg po torze niewłaściwym nieuzgadniając tego z dyżurną ruchu stacji Sprowa? Pociąg wyjechał przy blokadzie liniowej załączonej w kierunku przeciwnym. Nie widział tego? Przecież jest to wyświetlone na pulpicie.
Rozmowy dyżurnych ruchu są nagrywane, dlatego dyżurni w takich przypadkach są mało rozmowni. Do obowiązku dyżurnego ruchu należy obserwacja przejeżdżającego pociągu. Na posterunku odgałęźnym przy 5 zwrotnicach i przy takim jak w Starzynie usytuowaniu nastawni fakt wyprawienia pociągu na tor niewłaściwy jest aż nadto widoczny. Ten błąd było można naprawić, używając RADIO-STOP. Można było zatrzymać jadące na siebie pociągi. Owszem wiązało się to z wycofaniem pociągu, opóźnieniem i utratą dodatku transportowego. Dyżurny ruchu powinien wiedzieć, że jego błąd to może być czyjeś życie.Jeśli w sygnale zastępczym ma być coś kontrolowane to raczej należy go zlikwidować, bo kontrola jest w tych obwodach, które uniemożliwiły podanie sygnału zezwalającego.
Należy pamiętać, że sygnał zastępczy to zaufanie maszynisty do dyżurnego ruchu, czasem wychodzi to jednak, żyletka w ręku małpy.
2012-03-13 13:07:21 Autor: Zabezpieczeniowiec SRK
---.144.rev.vline.pl
A ja dzięki zmianom w Rozporządzeniu Pana Ministra w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w 2006 r, i po ukończeniu studiów na wydziale transportu w specjalnosci sterowanie ruchem kolejowym i zakończeniu praktyki w biurze projektowym i na budowie do DNIA DZISIEJSZEGO nie mogę uzyskań uprawnień do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności zabezpieczenie i sterowanie ruchem kolejowym. I jak tu Pan może sie wypowaidać o bezpieczeństwie zabierając inżynierom możliwości poprawy tego bezpieczeństwa !!!!!!!!!! Gówno Pan się zna na zabezpieczeniu ruchu kolejowego.
2012-03-13 13:10:21 Autor: Adam B.
---.lapy.mm.pl
@stary kolejarz Miecio
A od 28 kwietnia 2006 r. już prawie 6 lat mija; to nie można było głupiego prawa (jeśli takie jest) zmienić?
2012-03-13 13:13:00 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
@Adam B.

Kim jest ten opus dei Polaczek - samorządowiec i działacz, bez szkół jakichkolwiek
tyle ma pojęcia o kolei co Kaczyński o fizyce kwantowej
cóż ten śmieszny ministerek zrobił za swojej kadencji? Nic, zero, null - tylko lizał kaczy zad..
2012-03-13 13:39:33 Autor: Adam B.
---.lapy.mm.pl
@Maurycy_
No dobrze, zapytam inaczej skoro tamto pytanie było za trudne: czy lizanie lub nie \"kaczego zadu\" ma wpływ na bezpieczeństwo na kolei w r. 2012?
2012-03-13 14:12:48 Autor: Stary kolejarz Miecio
---.4web.pl
Szanowny Panie Adamie B.
Uderzył Pan w sam środek. Można było ! Ale kto to ma zrobić ! Nie Minister ale specjalista, który się zna na uprawnieniach. Przecież Pan Wiceminister Massel posiada uprawnienia budowlane w specjalności kolejowej w zakresie linii, stacji i węzłów. Był również czynnym członkiem Polskie Izby Inzynierów Budownictwa do 30 września 2011 r. Wiele projektów spłodził. W tym czasie kiedy był Wiceministrem (04.2011 r.)podpisał zmianę rozporzadzenie w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ograniczając uprawnienia, takie jak posiada, do bocznic i linii kolejowych. Czyli Pan dr inż. Andrzej Massel (wykładowca politechniczny czy polityczny) zlikwidował możliwość projektowania i budowania stacji i węzłów - podstawowych budowli na sieci kolejowej. Czy on jest specjalistą czy ..... , zdobywając uprawnienia za ..... index. Jeżeli się nie zna to niech nie podpisuje TAKICH BUBLI ! Prawdopodobnie wychodzi z takiego założenia, że jak on ma uprawnienia pełne to następne pokolenie nie musi już mieć. Co młodzi mogą ? Przyjadą Chińczycy i wybudują jednorazówki.
Stary kolejarz Miecio
2012-03-13 14:54:31 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Widząc pana wiceministra na pogrzebie maszynisty szlag mnie omal nie trafił
2012-03-13 14:56:20 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Chodziło mi o obecnego.Polaczek znał kolej z opowiadań kolego Koguta
2012-03-14 07:52:42 Autor: adamo
---.xdsl.centertel.pl
To czemu cię szlag nie trafił?
On akurat jest najlepszym wiceministrem od lat.
Człowiekiem który kocha kolej, zna się na niej, i w miarę posiadanych środków coś chce zrobić.
Szacunek że przyjechał.
2012-03-14 12:15:47 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Adamo dlatego że mam plan:żyję ZUS-owi na złość jak najdłużej do końca nie mojego ale ZUS-u i pomrocznej.Najlepszym jest wg ciebie ja mam akurat odmienne zdanie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony