Partnerzy serwisu:

Intercity posyła 20 wagonów na modernizację do 160 km/h

Martyn Janduła 23.01.2017 369

Intercity posyła 20 wagonów na modernizację do 160 km/h
Fot. Kilanziom, CC BY-SA 3.0
PKP Intercity ogłosiło przetarg na modernizację swoich 20 wagonów typu 141A. Wagony drugiej klasy mają m.in. zyskać toaletę z zamkniętym obiegiem. Dodatkowo pojazdy te zostaną dostosowane do prędkości 160 km/h.
Wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 20 wagonów osobowych to przedmiot postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP Intercity. Przewoźnik chce zmodernizować wagony osobowe 141A drugiej klasy z przedziałami.

Do 160 km/h

W pierwszej fazie wykonawca będzie miał za zadanie zdemontować wszystkie maszyny, urządzenia, podzespoły i wszelkie elementy wagonów. W kolejnych etapach nastąpi oczyszczanie pojazdów z brudu i smaru, naprawa szkieletu pudła i poszycia pudła i dachu. W specyfikacji przewidziano zmodernizowanie szkieletu i poszycia pudła, zabezpieczenie antykorozyjne i wygłuszenie, wykonanie malatury zewnętrznej oraz izolacji cieplnej i akustycznej o wysokiej skuteczności.

Naprawa obejmie również zestawy kołowe i łożyska osiowe. Wózki wagonowe będą miały wymienione klocki hamulcowe. Dodatkowo modernizacja wózka obejmie jego prędkość eksploatacyjną, która po pracach ma wynieść 160 km/h.

Prace we wnętrzu wagonu sprowadzać się będą do wymiany półek bagażowych, naprawy konstrukcji siedzeń wraz z nową zabudową. W korytarzu ma się znaleźć 10 uchylnych siedzeń, które po złożeniu będą tworzyć jednolitą płaszczyznę ze ścianą. Każdy siedzenie ma zostać wyposażone w gniazdko elektryczne. W przedziałach znajdą się również nowe zasłonki oraz wykładzina podłogowa. Drzwi wejściowe będą w całości automatyczne oraz odskokowo-przesuwne. Zamawiający w zapisach przetargowych zawarł również punkt o zabudowie zbiornika na wodę i fekalia, co oznacza, ze toalety w wagonach będą miały zamknięty obieg. Wykonawca dodatkowo zobowiązany będzie także do zamontowania w wagonach urządzeń pomiarowych i diagnostycznych.

Rok na naprawę

Termin wykonania zamówienia określono na 12 miesięcy. Przy czym czas realizacji modernizacji pierwszego wagonu nie może wynieść więcej niż 100 dni kalendarzowych. Dla kolejnych wagonów prace ustalono maksymalnie na 70 dni kalendarzowych. Zamawiający wymaga ponadto udzielenia gwarancji jakości przez 60 miesięcy na malaturę, wymianę koła bosego, wymianę osi, akumulatory, perforację poszycia pudła i dla systemów IT. 36 miesięcy na wymianę obręczy oraz 48 miesięcy na wymianę łożysk.

Termin składania ofert określono do dnia 2 marca 2017 roku do godziny 10:30. Dokumenty należy składać w Biurze Zakupów PKP Intercity w Warszawie. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia stanowi 70% oceny przetargowej. 15% punktów będzie do zdobycia za gwarancję. 3% zamawiający ustalił za zmniejszenie termin wykonania naprawy wraz z modernizacją dla pierwszego wagonu, zaś 12% – za zmniejszenie termin wykonania prac każdego z kolejnych wagonów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony